onko luuloni väärä,jos väitän että...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
perheissä,joissa on useampi pieni lapsi, lapset eivät nuku (tai siis heitä ei laiteta nukkumaan) päiväunia enää 2v jälkeen? Sellainen tunne on itselleni tullut etteivät äidit jouda/jaksa laittaa pieniä nukkumaan päiväunia - ainakaan ajallaan. Joo, ja tahallani yleistän =)
 
Tjaa. Mä taas luulen että monilapsisissa perheissä äiti yrittää nukuttaa niitä isompiakin päikkäreille että saa juoda kahvinsa lämpimänä:D Näin mä olen nähnyt. Eikä torkut pahaa alle kouluikäsille tee! Eikä myöhemminkään! Itekkin otan joskus.
 
Mun tuntemissa perheissä kyllä isommatkin lapset nukkuu päiväunet. Ja siis tämä 5lapsinen perhe, mitä ajattelen, niin heillä on niin säännöllinen rytmi, koko poppoo nousee klo 7, ja yöunille lapset menee klo 21, että kyllä siinä vielä 5v:t on päivällä tirsat ottanu välillä.

:attn: En toki väitä, että JOKAISESSA isommassa perheessä menisi asiat näin.
 
liinatukka
Kaikki minun tuntemani monilapsisten perheiden lapset ovat nukkuneet päiväunia minun näkökulmastani todella pitkään, kouluikäisiksi ja joku pikkukoululainenkin.
 
Kyllä minä ainakin koittasin saada lapset nukkumaan päikkäreitä vielä 2v iän jälkeenkin, jos olis muitakin lapsia kun vaan toi yks. Tyttö on nyt 2,5 v ja päikkäreille menee kun on kotona, hoidossa eivät saa nukkumaan, kun laittavat meidän tytön sisäisen kellon mukaan liian aikasin. Kotona ei puhettakaan että siihen aikaan laittas nukkumaan, pari tuntia siitä eteenpäin on sopivampi aika. Ja aivan varmasti laitan myös tulevat lapset vielä ton ikäsenä nukkumaan päiväunia jos näyttää siltä että ne niitä kaipaa.
 
no ei pidä paikkaansa, tosin oikeestaan oon jäävi vastaamaan, koska noi isommat osaa jo itse säädellä päiväunien tarpeensa :whistle: mut siitä huolimatta tuo pikkunen nukkuu...vaikkei sitä aina huvittaskaan :xmas: ja ikää on 2 vuotta
 
Jaa meillä lapset 3v, 4v ja 1kk. Kaikki nukkuvat päiväunet. Nuorin aina ja kaksi vanhempaa päivästä riippuen. Jos nukutaan aamulla pitkään voi unet jäädä välistä, varsinkin jos johonkin autolla lähdetään. Nukkuvat autossa sitten. Jos kotona ollaan niin unet ottavat.
 
viiden äippä
meillä on just näin. että 2v iän jälkeen ei oo joka päivä nukuttu, ja osittain voi syyttää asiasta ihan mua. Toisaalta ajoittain meillä on ollu kyl ihan kaikilla päivälepo.
 
metsänpeitto
Meidän 3½-vuotias nukkuu päiväunet melkein joka päivä, ei oikein pärjää ilman.

Esikoiselta jäi paljon aikaisemmin päiväunet pois, mutta ei tää kirppu on ihan mahdoton jos ei nuku päiväunia. Ja nuorin nukkuu myös :xmas:
 
vieras myös
Lapsista se on kiinni. Meillä molemmat lapset ovat jättäneet päiväunet n 2vuotiaina. Ei vaikutusta oliko esikoinen ainut ja olisi saanut rauhassa nukkua.
n. 2,5 vuotiaiksi asti kumpikin nukahti autoon, jos oli ollut sopivasti aktiviteettia sitä ennen, sen jälkeen ei edes autoajelut saaneet heitä nukkumaan.
 
kyllä meilä on nukuttu, vielä 5 vuotiaanakin vakituiseen. Ja kun isomamt lapset oli ekaluokkalsiisa, ottivat hekin joskus kolun jälkeen tunnin tirsat.
nykyisin ei enää kukaan lapsista halua nukkua, vaikka hyvää se tekisi kaikenikäisille, myös noille teineille.
 

Yhteistyössä