Onko loma-ajanpalkka yleisestikin suurempi kuin perus-palakka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
No onko sulla kuinka pitkä loma??? Jos maksavat esim 5 viikon palkan normaalin 4 sijaan... sit tarvii osata elää sen mukaan...

kahen viikon välein tulee palakka, eikä ollu ku satasen isompi ku normipalakka.

Mulle lomarahat maksettiin keskimääräisen tuntiansion mukaan joka oli mulla tosi korkea, koska olin paiskinu niin älyttömästi ylitöitä... Eli ihan mehevät lomapalkat tuli :D Siihen päälle vielä lomarahat.

En oo ihan ymmärtäny tätä suomalaista systeemiä lomarahoineen kaikkineen, saat lisää palkkaa siitä, että et tee mitään. Outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No onko sulla kuinka pitkä loma??? Jos maksavat esim 5 viikon palkan normaalin 4 sijaan... sit tarvii osata elää sen mukaan...

nii ja loma oli 4 viikkoa, eli seuraava palakka saman suusunen ki sit. Kai se on tuo kta hommeli ny vaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

sit varmaan ktan mukaan... vai mikä ala??

Metallin sopimuksessa taitaa olla mukana vuosilomalisä, joka lasketaan vuoden keskituntiansiosta jotenkin. Eli tavallaan korvataan sulle sitä että kesäkuukaudelta ei tule vuorolisiä, jotka ovat vuorotyöläiselle kuitenkin usein iso osa palkkaa. Maksetaan edelliseltä lomamääräytymisvuodelta.

Minulle tuo tuli yllätyksenä kun jouduin sairaslomalle ja sain enemmän palkkaa sairaslomalta kuin työssäollessa.

Yhteistyössä