onko liikaa vaadittu naapureilta?

ON SE
Olen samaa mieltä kuin muutkin. Ei omaa elämää voi pysäyttää tai aikatauluttaa naapureiden elämän mukaan. Huomioon ottaminen on sitä, että noudattaa edes kohtuudella hiljaisuusaikoja, eli ei ole huutelmeassa siellä pihalla klo 22 tai 21 jälkeen, eikä metelöi kotonaan niin että seinät rytisee noihin ilta-aikoihin... tai aamulla aikaisin, yöllä jne.

Ja se, että joku tulee leikkaamaan ruohoa just kun laittaa sen vauvan nukkumaan.. hei, jospa ihmiset ihan oikeasti eivät tee kaikkea meteliä ynnä muuta elämisen ääntä vääriin kellonaikoihin ilkeyttää, vaan enemmänkin ajattelamattomuuttaan!
Ilkeyttä se on sitten, kun kohteliaasti pyytää, että voisitko huomioida (esim. se tupakointi), ja toinen jatkaa siitä huolimatta, nauraa päälle vielä.

Esim. meidän naapuriss asuva kolasi lumet oikopolulle, jota käytin, jota hänenkin lapsensa käyttivät, mutta minä menin siitä rattailla ja mies kolasi lumivallin siihen aina. Kävin kohteliaasti kysymässä, voisiko hän kasata lumet jonnekin toisaalle, kun rattailla menen aina siitä, en jaksaisi (enkä ennätäkään) aamulla lapioida sitä auki.
Mitä teki naapurin mies?
Nauroi, ja kippasi kolallisen sohjolunta siihen polulle. Tuumasi, että siinähän kunto kasvaa.
Voitte olla varma, että naapurivälit ei ole hyvät.
No, muutakin kummallista heiltä tuli, en jaksa tähän ruotia, hullu mies, me teimme ratkaisun ja muutamme pois.
 
juu
Ihmeen vihamielistä sakkia, toivottavasti en joudu teidän naapuriksenne :p Aloittajalle olis voinu vastata asiallisestikin kun hänkin asiallisesti kysyi...mutta asiaan: Mielestäni ei voi vaatia että muut on hiljaa ku vauva nukkuu, mutta kyllä voi sen verran muita ottaa huomioon että jos huomaa vauvan nukkuvan, ei siihen viereen mee mölyämään. Siirtyy vaikka hieman kauemmaksi jos mahdollista. Ikävä kyllä se toisen ihmisen asemaan asettuminen voi olla liian vaikeaa joillekin, varsinkin jos oman lapsen vauva-ajasta on liian kauan aikaa ettei muista kuinka tärkeää oli saada hetken hengähtää kun saa vauvan nukahtamaan päiväunille..
 
kummallista
Vauva oppii kyllä nukkumaan päiväunensa elämän äänissä... ne tuovat turvallisuutta :)

Meillä on nukuttu aina metelissä.. uni ei edes häiriinny enää vaikka juna menee vierestä..saati naapurin lapset, saati naapurin nurmikonleikkuri, saati naapurin raktori, puhumattakaan oman pihan härveleistä...

Eilen illalla ukosti lapsukaisen ensimmäinen ukkosyö... Silmät pyöreänä, kun olisi pitänyt nukahtaa... Äitin käsi, ei hätää jne... lapsi nukahti ja itse sai mennä piiloon isin kainaloon :)

Jokainen elää omaa elämäänsä ja kaikki saavat tehdä kotonaan mitä tahtovat :)

:hug:
 
Mua alkaa itseäni jo vaivaaman kun naapurit meinaa hyssytellä liikaa, kun vauvamme nukkuu ulkona. Haluan että tottuu ääniin ja saa leikata nurmikkoa ja muutenkin ajaa autolla pihaan vaikka vaunut olisikin oven edessä poika siellä nukkumassa. Olen koitatnut sanoa tätä metelöikää vaan ei tartte kaikkien vaipua hiljaisuuteen kun meillä nukutaan. Vaan ihan normalai elämä saa pyöriä ympärillä. Olin ihan nolona tänään kun naapuri leikkasi nurmikkoa ja meidän poika sattui heräämään just sillon, mutta kun se oli jo nukkunut unensa niin heräsi vaan riittävyyteen...naapuri pahoitetli että heräsikö se nyt kuitenkin leikkuriin...ei herännyt koitin vakuuttaa....
Okei onhan se ihanaa kun naapurit ajattelee ja on noin ihania....voishan se pistää vihaksi jos ei ajateltais niin sitten mulla olsiikin ihan eri äänikellossa.....
 

Yhteistyössä