Onko liikaa tarjottavaa? Mitä jättäisit pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viras

Vieras
Ristiäisiin olin suunnitellut makean puolen tarjottaviksi seuraavaa:

Täytekakku (miehen sisko on leipuri, joten hän tekee täytekakun/kakut)
Porkkanakakku
Suklaajuustokakku
Banaani-suklaakuivakakku
Herrasväen pikkuleivät

Onko liikaa? Minkä pudottaisit pois?

Ehkä jättäisin kuivakakun pois, sitä ei yleensä kovin paljoa mene (ainakaan meillä), silloin kun on muita "mehevämpiä" kakkuja tarjolla. Ei tuossa nyt välttämättä liikaa ole kuitenkaan, vaikka kaikki laittaisitkin.

Ristiäisiin olin suunnitellut makean puolen tarjottaviksi seuraavaa:

Täytekakku (miehen sisko on leipuri, joten hän tekee täytekakun/kakut)
Porkkanakakku
Suklaajuustokakku
Banaani-suklaakuivakakku
Herrasväen pikkuleivät

Onko liikaa? Minkä pudottaisit pois?

Miksi noita kakkuja on noin montaa sorttia?

Mä vaihtaisin niistä muutaman suolaiseksi tarjottavaksi ja lisäisin jotain pikkuleipiä pöytään.

[QUOTE="Eräs";24419888]Miksi noita kakkuja on noin montaa sorttia?

Mä vaihtaisin niistä muutaman suolaiseksi tarjottavaksi ja lisäisin jotain pikkuleipiä pöytään.[/QUOTE]

Suolaistakin on kyllä tulossa, luettelin tuossa vain makean puolen, koska sen kanssa on epäselvyyttä. Suolaisena on tulossa cocktailpiirakat ja voileipäkakku.

Mie jättäisin ainakin tuon kuivakakun pois ja jotain suolaista tilalle.

[QUOTE="aloittaja";24419935]Suolaistakin on kyllä tulossa, luettelin tuossa vain makean puolen, koska sen kanssa on epäselvyyttä. Suolaisena on tulossa cocktailpiirakat ja voileipäkakku.[/QUOTE]

Juu, no sitten tosiaan, kuivakakku pois.

Varaudu siihen, että suolaista tarjottavaa kuluu huomattavasti enemmän kuin makeaa. Miten olisi joku ruokaisa salaatti, voileipäkakku ja piirakat (tai vastaava esim. joku peltirieska ns. pannurieska?), pikkuleipiä ja täytekakku. Lisäksi voisi olla vaikka kauden hedelmiä-vaikka uuniomppuja ja vaniljakastiketta

[QUOTE="aloittaja";24419935]Suolaistakin on kyllä tulossa, luettelin tuossa vain makean puolen, koska sen kanssa on epäselvyyttä. Suolaisena on tulossa cocktailpiirakat ja voileipäkakku.[/QUOTE]

Laita jotain toisia pikkuleipiä porkkanakakun tilalle ja kuivakakun korvaat suklaakonvehdeilla. Pojalle fazerin sinisiä ja fazermintiä. Tytölle geishaa ja fazermintiä.

Vieläkö suositaan, että pöydässä on seitsemää eri sorttia?

Porkkana- ja kuivakakku pois. Riittää että on kahta makeaa kakkua, voi maistaa vähän molempia, tai valita vain toisen. Lisäksi pikkuleivät. Se oikeasti riittää.

Suolaista siihen vain sitten reippaasti mukaan.

Yhteistyössä