onko liian tylyä katkasta lasten ja isän välit...

  • Viestiketjun aloittaja väsy
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pillerinpyörittelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Tosi riskialtista peliä, joissa pelinappuloina on lapset. Jos "suunnitelma" ei toimikaan lopputuloksena on isättömät lapset äidin suunnitelman takia.
Mutta millainen isä luovuttaisi taistelutta ja vain tyytyisi siihen, ettei näe lapsiaan? Minusta sellainen isä ei välitä lapsistaan.
Ehkä joku sellainen isä, joka on sellaisessa elämäntilanteessa, ettei pysty/jaksa juuri nyt taistella..

Sitten kun on pari vuotta vierähtänyt ja saanut voimat takaisin, niin onkin jo "myöhäistä".

Ja on väärin, että lapset on pelinappuloina tällaisissa asioissa.
 
ymmällään
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ääliö:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
no mä en kyllä ymmärrä mitä kohtuutonta ponnistelua tässä nyt oli?.
On kohtuutonta, jos ex suostuu tapaamaan lapsiaan ainoastaan äidin kodissa.
missä kohtaa ap sanoi että ei tapa muualla kuin kodissa..kyse oli siitä että ex ei suostu lapsia ottamaan omaan kotiinsa päiväksi tai joka toinen viikonloppu...minusta ap nostaa turhan haloon oman vapaansa takia..lapset sitten mummilaan tai kummilaan jos vapaata tarvitsee

Jokainen tarvitsee joskus vapaata! Eikä voi mummeja tai kummeja siihen velvoittaa!!

Mutta edelleenkin: Miten tähän vapauteen auttaa se, ettei isä saa nähdä enää lapsiaan ollenkaan?
tämän mäkin haluaisin tietää
ehkä jos isää kiinnostaisi tavata lapsiaan säännöllisesti niin silloin niin myös tekisi, ei se vaan toimi niin että äidin on pakko alistua kynnysmatoksi jotta lapsilla säilyy yhteys isään... nyt järki käteen.. välit katkeaa jos isä ei enää ap:n luokse kahville pääse.. se ei ole väärin ettei ap halua miestä sinne, ei ole väärin vaatia että isä ottaisi lapset luokseen edes kerran viikossa.. teillä on todella omituinen tapa ajatella asiasta... huh huh
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ehkä joku sellainen isä, joka on sellaisessa elämäntilanteessa, ettei pysty/jaksa juuri nyt taistella..

Sitten kun on pari vuotta vierähtänyt ja saanut voimat takaisin, niin onkin jo "myöhäistä".

Ja on väärin, että lapset on pelinappuloina tällaisissa asioissa.
Isän väsymistä kyllä ymmärretään, mutta äidin ei... :eek: :eek:
 
ymmällään
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ehkä joku sellainen isä, joka on sellaisessa elämäntilanteessa, ettei pysty/jaksa juuri nyt taistella..

Sitten kun on pari vuotta vierähtänyt ja saanut voimat takaisin, niin onkin jo "myöhäistä".

Ja on väärin, että lapset on pelinappuloina tällaisissa asioissa.
Isän väsymistä kyllä ymmärretään, mutta äidin ei... :eek: :eek:
peesi, olen melko järkyttynyt, ei voi oikeasti uskoa että ihmiset ajattelevat näin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis sitä tässä nyt tarkoitin kun en halua että meillä juostaan,mutta kolmatta vaihtoehtoo ei ole..
no itsehän sanoit että juoksee silloin tällöin..miten se haittaa jos LASTESI isä käy silloin tällöin kahvilla jos hetki on LAPSILLESI kuitenkin tärkeä.
Mistä sinä heti päättelit että hetki on lapsille tärkeä? Minä sain kuvan että mies käy kahvilla ja sitten lähtee menemään. Kyllä äidin tulee voida jatkaa elämää ja siihen ei kuulu exän vierailut kodissa.
Häh? :x
Äidin elämästäkö tässä nyt oli kyse? Mä olen aina luullut, että lasten hyvinvointi menee jokaisella äidillä etusijalle eikä se äidin oman elämän jatkaminen (vaikka tärkeää on sekin muttei lasten kustannuksella... mistä tässä nyt ei kai ole kysymys). Kaikkea oppii kun vanhaksi elää. :xmas:
hoh hoh, kyllä se nyt vaan on niin että se on isän velvollisuus olla lastensa kanssa tekemisissä, jos ei kiinnosta velvollisuus, niin ei kyllä silloin pidä olla oikeuksiakaan.. sillä hetkellä kun mun exä ilmoittaa ettei ota poikaa luokseen, niin sillä hetkellä ilmoitan ettei sitten enää koskaan tarvii, lapset eivät ole leluja jotka voi heittää nurkkaan odottamaan kun ei huvita.. se että olen äiti ei tee minusta yhtään vähemmän naista tai ihmistä, ajattelen lapseni parasta mutta en ala ovimatoksi, en ala exääni kahvittelemaan, en lähde omasta kodistani, en varmasti jätä aloittamatta uutta suhdetta sen takia että exä saattaa suuttua ja jättää tapaamatta poikaa... nyt järki käteen ihmiset
Juuri näin. Ihme selittelyä että isä on väsynyt ja isällä on vaikeeta ja ei voi tavata kuin äidin asunnossa.
 
viva
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ehkä joku sellainen isä, joka on sellaisessa elämäntilanteessa, ettei pysty/jaksa juuri nyt taistella..

Sitten kun on pari vuotta vierähtänyt ja saanut voimat takaisin, niin onkin jo "myöhäistä".

Ja on väärin, että lapset on pelinappuloina tällaisissa asioissa.
Isän väsymistä kyllä ymmärretään, mutta äidin ei... :eek: :eek:
peesi, olen melko järkyttynyt, ei voi oikeasti uskoa että ihmiset ajattelevat näin...
Pakko peesata myös tätä.. aika kamalaa luettavaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja viva:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ehkä joku sellainen isä, joka on sellaisessa elämäntilanteessa, ettei pysty/jaksa juuri nyt taistella..

Sitten kun on pari vuotta vierähtänyt ja saanut voimat takaisin, niin onkin jo "myöhäistä".

Ja on väärin, että lapset on pelinappuloina tällaisissa asioissa.
Isän väsymistä kyllä ymmärretään, mutta äidin ei... :eek: :eek:
peesi, olen melko järkyttynyt, ei voi oikeasti uskoa että ihmiset ajattelevat näin...
Pakko peesata myös tätä.. aika kamalaa luettavaa
Ai että MYÖS isän väsymystä, katkeruutta ja tunteita ymmärretään. Joo-o, se on ihan kamalaa se.
 
vieraas
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja viva:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ehkä joku sellainen isä, joka on sellaisessa elämäntilanteessa, ettei pysty/jaksa juuri nyt taistella..

Sitten kun on pari vuotta vierähtänyt ja saanut voimat takaisin, niin onkin jo "myöhäistä".

Ja on väärin, että lapset on pelinappuloina tällaisissa asioissa.
Isän väsymistä kyllä ymmärretään, mutta äidin ei... :eek: :eek:
peesi, olen melko järkyttynyt, ei voi oikeasti uskoa että ihmiset ajattelevat näin...


Pakko peesata myös tätä.. aika kamalaa luettavaa
Ai että MYÖS isän väsymystä, katkeruutta ja tunteita ymmärretään. Joo-o, se on ihan kamalaa se.
Miksi et voi ymmärtää myös äidin väsymystä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja viva:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ehkä joku sellainen isä, joka on sellaisessa elämäntilanteessa, ettei pysty/jaksa juuri nyt taistella..

Sitten kun on pari vuotta vierähtänyt ja saanut voimat takaisin, niin onkin jo "myöhäistä".

Ja on väärin, että lapset on pelinappuloina tällaisissa asioissa.
Isän väsymistä kyllä ymmärretään, mutta äidin ei... :eek: :eek:
peesi, olen melko järkyttynyt, ei voi oikeasti uskoa että ihmiset ajattelevat näin...


Pakko peesata myös tätä.. aika kamalaa luettavaa
Ai että MYÖS isän väsymystä, katkeruutta ja tunteita ymmärretään. Joo-o, se on ihan kamalaa se.
Miksi et voi ymmärtää myös äidin väsymystä?
Äidin lisäksi MYÖS isän väsyä... :D Got it?

Siksikin puolustan täällä osittain provoillen ja suu vaahdossa isänKIN oikeuksia, sillä tältä palstalta ei useinkaan sille puolelle ymmärrystä heru... Jospa ehkä joku heräisi ajattelemaan...? :whistle:
 
Äiti K.
Miksi te puolustelette tuollaisia miehiä???? Onko kohtuutonta vaatia, että isä ottaisi lapset sovitusti luokseen, jotta äitikin voisi joskus levätä? Heti ollaan huutamassa äidin tarpeesta päästä tuulettumaan. Yh-äiti voi olla enemmänkin unen tarpeessa kuin baareissa käymisen. Ihme sakkia osa teistä...
 
yh
Huhhuh jopas oli ketju.... Ja vaikuttaisi siltä että aika moni ketjuun vastanneista ei ole koskaan pyörittänyt arkea täysin yksin!
Mä olen yksin ja tällä hetkellä olen omistanut elämäni täysin lapsille, koska heidän isää ei vaan kiinnosta. Se on omasta mielestäni hirvittävän surullista että lapsi/lapset menettää isänsä... Isähän ei edes muista lapsiansa ellen sitä aina silloin tällöin siitä "muistuttais". Kyllä olen todellakin hartaasti ja vakaasti miettinyt täysin välien katkaisuakin, koska ne kerrat ku isä lapsiansa tapaa ni puhuu niille paskaa ja syyllistää minua kaikesta!!!
Isä kumminkin lapsille todella tärkeä, mutta ei se näinkään toimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis sitä tässä nyt tarkoitin kun en halua että meillä juostaan,mutta kolmatta vaihtoehtoo ei ole..
Miksei ota luokseen?
millon mitäkin selityksiä!ja tällä välien katkasulla yritän havahduttaa tän ihmisen...
Mä ymmärrän jos haluat tehdä ton lastesi takia. Ettei heille tulis enempää pettymyksiä. Mutta älä anna opetuksia exälles lastesi kustannuksella...
 
Tässäkin
ketjussa vouhkaa eniten sellaset muka 24/7 yyhoot, joiden lapset ovat isovanhemmilla tms. hoidossa enempi kuin kotonaan, jotta äiskä pääsee vähän tuulettumaan, shoppailemaan ja bilettämään...:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Ei ole vain "tylyä" vaan väärin.
Peesi.

Lapsille se isän lyhytkin vierailu joskus silloin tällöin voi olla "henkireikä".
mä en kommentoi, kysyn vain puhtaalla mielenkiinnolla että entä jos olisi lapselle masennusta aiheuttavaa kun isällä tai etä-äidillä ei olisi laatuaikaa antaa, olisiko sitten väärin?

älkää ottako väärin, kysyn ihan tosiaan sillee kiltisti, en ärsyttääkseni...
 
Minulla jokseenkin samanlainen tilanne kuin ap:llä. :hug:

Erottu ollaan kolmisen vuotta sitten. Alkuun isä piti lasta säännöllisesti,minun opiskelujen vuoksi jopa viikko viikko systeemillä mentiin muutama kuukausi. Sitten oli joka toinen viikonloppu ja yksi päivä viikosta. Sitten pelkät 2 vklp kuukaudesta. Sitten yksi viikonloppu kuukaudesta... jne.

Nyt tilanne se, että isä asuu toisella paikkakunnalla eikä tapaa lastaan juuri koskaan. Oli täällä vasta melkein kuukauden, joista lapsen kanssa vietti ainoastaan yhden yön ja päivän.
Paikkoja kyllä olisi missä lastaan tavata (isovanhemmat jne.) mutta eipä isää kiinnosta.

Soittelee kyllä välillä, ja soitan minäkin hälle kun lapsen elämässä tapahtuu jotain erikoista. Siis ihan ok väleissä ollaan.

Nytkin oli vasta kolmisen viikkoa täällä, ja ainoastaan yhden yön vietti lapsensa kanssa. Itse koitin soittaa ja tarjota aikaa lapsen kanssa, mutta aina oli jotain esteitä ja tyyliin "katsotaan huomenna"...

Kun teillä tuntuu olevan niin kauheasti kokemusta tällasista tilanteista, niin kertokaas mammat miten te olette toimineet? Olette uhranneet koko elämänne siihen että lapsi saa pitää välit isäänsä? Tarkottaen sitä, että olette peruneet omat menonne ja kuskanneet lapset isän luo silloin kun se on isälle sopinut? Ette ole ryhtyneet uuteen suhteeseen siksi, että ex ei halua lapselleen muuta isää kuin hän?

Itse en ole väsynyt lapsen kanssa olemiseen, enkä koita kannustaa isää olemaan lapsensa kanssa siksi että saisin vapaata aikaa. Kuinka kauan mun pitää jatkaa tätä, kun yrityksistä huolimatta isää ei näytä kiinnostavan aika lapsensa kanssa?
:attn:
 
Melizza
Kunnollinen sopimus aikaiseksi....lapsia ei saa erosta syyttää katkaisemalla välit isään. Se kostautuu aina. Mutta tuota sinun ei tarvitse katsella vaan isä alkaa viettää yhteistä aikaa lasten kanssa. Lopetat kahvitarjoilun ja pakkaat lapset pihalle isänsä kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Kenen etua olet nyt laittamassa etusijalle? Omaasi vai lasten?
on myös lasten etu että äitikin saa joskus omaa aikaa ja jaksaa taas pyörittää arkea
sekö on erossa lapsistaan erilleen joutuneen isän rooli ja velvollisuus?? äidin tarpeetko?
lasten vuoksi se tapaaminen pitäisi olla ja toissijaisesti isän mutta äidin elämää helpottamaan ei se tapaaminen enää kulu (varsinkin jos äidillä on varaa kokonaan katkaista välit isän ja lasten välillä, silloin kun ei isommillakaan lapsilla olisi vkl kyläpaikkaa siellä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ilmoita lastenvalvojalle ja tehkää virallinen paperi ja jos ei noudattaa niin ei ole pakko antaa tavata lapsia.
mietin vaan miltähän tulevaisuudessa näyttää kun isukki käy kylässä silloin kun hyvittää ja äidillä on uusi ukko!? mitähän lapsukaiset rupeavat miettimään!? onko äiti lutka vai huora!?
parempi sitten katkaista välit. jos ei välitä lapseista niin painukoon hittoon. sanon minä...
Oikeesti??? :headwall: Tosissas???
onko jokainen vastakkaista sukupuolta kylässäkäyvä ihminen potentiaali sänkykumppani ja varsinkaan lasten silmissä?? Ei lapset osaa noin ajatella, onneksi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ilmoita lastenvalvojalle ja tehkää virallinen paperi ja jos ei noudattaa niin ei ole pakko antaa tavata lapsia.
mietin vaan miltähän tulevaisuudessa näyttää kun isukki käy kylässä silloin kun hyvittää ja äidillä on uusi ukko!? mitähän lapsukaiset rupeavat miettimään!? onko äiti lutka vai huora!?
parempi sitten katkaista välit. jos ei välitä lapseista niin painukoon hittoon. sanon minä...
Oikeesti??? :headwall: Tosissas???
onko jokainen vastakkaista sukupuolta kylässäkäyvä ihminen potentiaali sänkykumppani ja varsinkaan lasten silmissä?? Ei lapset osaa noin ajatella, onneksi!
Tähän on aivan pakko kommentoida että :headwall:

Meillä lasten isä siis minun x käy katsomassa lapsiaan meillä juodaan kahvit sulassa sovussa siis minä, mieheni ja x. Tätä oli aikoinaan enemmän kun x ei ollut sellaista paikkaa mihin olisi laspset ottannut yö kylään. Mutta edelleen x käy meillä ja käy hänen uusi perheensäkkin.

Kyllä me mieheni kanssa käydään x uuden perheen kodissa kahvilla jopa ilman lapsia jos sillä suunnalla satutaa olemaan.

Meillä tämä tilanne on oikeesti ihana ja olen siitä niin onnellinen. Me olemme ystävystyneet x:n nyksän kanssa niin että voimme puhua asioista niiden oikealla nimellä ja ei ole ongelmia jotka hiertäisivät välejämme.

Kyllä lapset ovat ainakin tyytyväisiä tilanteeseen ja nauttivat siitä että meillä on x:n kanssa välit hyvät ja asiat puhutaan selviksi ja ei ole kyräilyä, kyttäilyä taikka sitä surullisen kuuluisaa mustamaalaamista.

 
Millipidetär
Ap kuten joku ehdottikin että kun isä tulee niin pue lapsille päälle ja kehota isää menemään lasten kanssa pihalle, minusta sinun ei pidä häntä kotiisi enää päästää, jos se sinusta tuntuu pahalta. Te olette eronneet ja on isän asia miten tapaamiset jatkossa hoitaa. Jos isä ei suostu lapsia ottamaan säännöllisesti luokseen pyri löytämään jonkinmoinen tukiverkko, jolle saisit lapsia säännöllisesti hoitoon. YH-arki on raskasta ja jaksat varmasti paremmin kun saat välillä hiukan omaa lomaa. Kokonaan älä tapaamisia katkaise ellei lapsille ole niistä selkeästi haittaa.

Ihan ihme kommentteja toisilta, miksei isällä ole mitään vastuuta lapsista eron jälkeen? Hänellä on vaan oikeuksia muttei mitään velvollisuuksia... Jospa joku äiti toimisi noin eron jälkeen, olisi isällä säälijöitä ja sympatiaa saisi enemmän kuin laki sallii.

On ilmeisesti olemassa ihmisiä jotka ajattelevat että äiti on ensisijainen ja ainoa lapsen hoitaja ja elävät sen mukaan ja isä elelee siinä vieressä miten häntä huvittaa, siittää pari penskaa kun ehtii ja jaksaa, elää ihan täysin omaa elämäänsä harrastustensa kanssa ja ystäviensä kera, äiti hoitaa talouden ja lapset täysin kitkuttaa vuosia pienillä tuilla ja kun vihdoin kyllästyy usein pettävään ukkoonsa ja potkaisee tämän pihalle niin yksin pitää siinäkin vaiheessa pärjätä yhä, ei saa murehtia omaa jaksamistaan vaan silloin on itsekäs, paska äiti, jolle ei lapsia olisi saanut suoda.
 
YksÄitiVaan
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
no mä en kyllä ymmärrä mitä kohtuutonta ponnistelua tässä nyt oli?.
On kohtuutonta, jos ex suostuu tapaamaan lapsiaan ainoastaan äidin kodissa.
missä kohtaa ap sanoi että ei tapa muualla kuin kodissa..kyse oli siitä että ex ei suostu lapsia ottamaan omaan kotiinsa päiväksi tai joka toinen viikonloppu...minusta ap nostaa turhan haloon oman vapaansa takia..lapset sitten mummilaan tai kummilaan jos vapaata tarvitsee
Siis onko se tosiaan monen mielestä ok että isä ei hoida lapsiaan vaan vastuu ja joustaminen pitää aina tapahtua äidin puolelta. Kyllä mun mielestä isänkin kuuluu hoitaa lapsiaan myös öitä oli se äiti sit missä hyvänsä sillä välin, kotona tai baarissa on tässä ihan epäolennaista. Sillä on lapsi-isä suhteeseen iso merkitys että isä on oikeasti hoitava vanhempi eikä vain satunnainen puistokaveri.

Ap:n tapauksessa tekisin niin että asiasta mentäis viimeistään tässä kohtaan pistään mustaa valkoisella että missä ja milloin tavataan isää ja siitä pidetään kiinni. En todellakaan kannata välien katkaisua sillä se tuskin on kenenkään etu, mutta ei noinkaan voi toisen antaa pompottaa ja väistellä vastuuta lapsistaan. Ja omaan kotiin en päästäis eksää enää.

Olenko outo kun mun mielestä vastuu lapsesta on kummallakin vanhemmalla eikä isän pidä päästä vanhemmuudesta yhtään helpommalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ilmoita lastenvalvojalle ja tehkää virallinen paperi ja jos ei noudattaa niin ei ole pakko antaa tavata lapsia.
mietin vaan miltähän tulevaisuudessa näyttää kun isukki käy kylässä silloin kun hyvittää ja äidillä on uusi ukko!? mitähän lapsukaiset rupeavat miettimään!? onko äiti lutka vai huora!?
parempi sitten katkaista välit. jos ei välitä lapseista niin painukoon hittoon. sanon minä...
Oikeesti??? :headwall: Tosissas???
onko jokainen vastakkaista sukupuolta kylässäkäyvä ihminen potentiaali sänkykumppani ja varsinkaan lasten silmissä?? Ei lapset osaa noin ajatella, onneksi!
Tähän on aivan pakko kommentoida että :headwall:

Meillä lasten isä siis minun x käy katsomassa lapsiaan meillä juodaan kahvit sulassa sovussa siis minä, mieheni ja x. Tätä oli aikoinaan enemmän kun x ei ollut sellaista paikkaa mihin olisi laspset ottannut yö kylään. Mutta edelleen x käy meillä ja käy hänen uusi perheensäkkin.

Kyllä me mieheni kanssa käydään x uuden perheen kodissa kahvilla jopa ilman lapsia jos sillä suunnalla satutaa olemaan.

Meillä tämä tilanne on oikeesti ihana ja olen siitä niin onnellinen. Me olemme ystävystyneet x:n nyksän kanssa niin että voimme puhua asioista niiden oikealla nimellä ja ei ole ongelmia jotka hiertäisivät välejämme.

Kyllä lapset ovat ainakin tyytyväisiä tilanteeseen ja nauttivat siitä että meillä on x:n kanssa välit hyvät ja asiat puhutaan selviksi ja ei ole kyräilyä, kyttäilyä taikka sitä surullisen kuuluisaa mustamaalaamista.
älä hakkaa päätäsi minulle vaan lue teksi "ymmärtäen" eli en minä sanonut että jokainen päiväkahvilla kävijä "päiväkahveilla" käy vaan juuri kääntäen
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ilmoita lastenvalvojalle ja tehkää virallinen paperi ja jos ei noudattaa niin ei ole pakko antaa tavata lapsia.
mietin vaan miltähän tulevaisuudessa näyttää kun isukki käy kylässä silloin kun hyvittää ja äidillä on uusi ukko!? mitähän lapsukaiset rupeavat miettimään!? onko äiti lutka vai huora!?
parempi sitten katkaista välit. jos ei välitä lapseista niin painukoon hittoon. sanon minä...
Oikeesti??? :headwall: Tosissas???
onko jokainen vastakkaista sukupuolta kylässäkäyvä ihminen potentiaali sänkykumppani ja varsinkaan lasten silmissä?? Ei lapset osaa noin ajatella, onneksi!
Tähän on aivan pakko kommentoida että :headwall:

Meillä lasten isä siis minun x käy katsomassa lapsiaan meillä juodaan kahvit sulassa sovussa siis minä, mieheni ja x. Tätä oli aikoinaan enemmän kun x ei ollut sellaista paikkaa mihin olisi laspset ottannut yö kylään. Mutta edelleen x käy meillä ja käy hänen uusi perheensäkkin.

Kyllä me mieheni kanssa käydään x uuden perheen kodissa kahvilla jopa ilman lapsia jos sillä suunnalla satutaa olemaan.

Meillä tämä tilanne on oikeesti ihana ja olen siitä niin onnellinen. Me olemme ystävystyneet x:n nyksän kanssa niin että voimme puhua asioista niiden oikealla nimellä ja ei ole ongelmia jotka hiertäisivät välejämme.

Kyllä lapset ovat ainakin tyytyväisiä tilanteeseen ja nauttivat siitä että meillä on x:n kanssa välit hyvät ja asiat puhutaan selviksi ja ei ole kyräilyä, kyttäilyä taikka sitä surullisen kuuluisaa mustamaalaamista.
älä hakkaa päätäsi minulle vaan lue teksi "ymmärtäen" eli en minä sanonut että jokainen päiväkahvilla kävijä "päiväkahveilla" käy vaan juuri kääntäen

Sinulle minä en hakkaakaan päätäni vaan tuolle ekalle kirjoittajalle... Oma moka kun en kopioinnut sitä ekaa tekstiä vaan tuli sunkin kommenttisi mukaan sorry :ashamed: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ilmoita lastenvalvojalle ja tehkää virallinen paperi ja jos ei noudattaa niin ei ole pakko antaa tavata lapsia.
mietin vaan miltähän tulevaisuudessa näyttää kun isukki käy kylässä silloin kun hyvittää ja äidillä on uusi ukko!? mitähän lapsukaiset rupeavat miettimään!? onko äiti lutka vai huora!?
parempi sitten katkaista välit. jos ei välitä lapseista niin painukoon hittoon. sanon minä...
Oikeesti??? :headwall: Tosissas???
onko jokainen vastakkaista sukupuolta kylässäkäyvä ihminen potentiaali sänkykumppani ja varsinkaan lasten silmissä?? Ei lapset osaa noin ajatella, onneksi!
Tähän on aivan pakko kommentoida että :headwall:

Meillä lasten isä siis minun x käy katsomassa lapsiaan meillä juodaan kahvit sulassa sovussa siis minä, mieheni ja x. Tätä oli aikoinaan enemmän kun x ei ollut sellaista paikkaa mihin olisi laspset ottannut yö kylään. Mutta edelleen x käy meillä ja käy hänen uusi perheensäkkin.

Kyllä me mieheni kanssa käydään x uuden perheen kodissa kahvilla jopa ilman lapsia jos sillä suunnalla satutaa olemaan.

Meillä tämä tilanne on oikeesti ihana ja olen siitä niin onnellinen. Me olemme ystävystyneet x:n nyksän kanssa niin että voimme puhua asioista niiden oikealla nimellä ja ei ole ongelmia jotka hiertäisivät välejämme.

Kyllä lapset ovat ainakin tyytyväisiä tilanteeseen ja nauttivat siitä että meillä on x:n kanssa välit hyvät ja asiat puhutaan selviksi ja ei ole kyräilyä, kyttäilyä taikka sitä surullisen kuuluisaa mustamaalaamista.
älä hakkaa päätäsi minulle vaan lue teksi "ymmärtäen" eli en minä sanonut että jokainen päiväkahvilla kävijä "päiväkahveilla" käy vaan juuri kääntäen

Sinulle minä en hakkaakaan päätäni vaan tuolle ekalle kirjoittajalle... Oma moka kun en kopioinnut sitä ekaa tekstiä vaan tuli sunkin kommenttisi mukaan sorry :ashamed: :flower:

ei se mitään, tulipahan muutamaan kertaan asia selvitettyä sitten...
 

Yhteistyössä