Onko liian samanlaiset nimet siskoksille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En nyt oikeita nimiä paljasta, mutta minä ja sisko ollaan tyyliin "Elli" ja "Enni". Välistä vanhemmat kutsui meitä väärin, mutta ei siitä niin kovasti haittaa ollut. Ollaan kuitenkin eri ikäisiä, joten kaverit ei sekoittaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta toiset nimet olis kyllä sitten ihan erilaiset. Ja sukunimi siis eri myös.

Harva varmaan puhuttelunimenä käyttää toista nimeä tai sukunimeä?

Eiköhän yhden perheen lapsista puhuta "Ada ja Ava"eikä "Ada Virgiinia Möttönen ja Ava Tuulipippiäis Höttiäinen". Sinällään toisella nimellä ja sukunimillä ei ole samanlaisuusasiassa merkitystä.

Ja haluatko oikeasti kovasti korostaa tuota eri isät, eri sukunimi - juttua. He ovat siskokset!

En halua korostaa. Ilmoitin vaan selkeästi, että jotain EROAKIN nimissä on. Vaikka tietysti käytämme käytännössä vain etunimeä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
En nyt oikeita nimiä paljasta, mutta minä ja sisko ollaan tyyliin "Elli" ja "Enni". Välistä vanhemmat kutsui meitä väärin, mutta ei siitä niin kovasti haittaa ollut. Ollaan kuitenkin eri ikäisiä, joten kaverit ei sekoittaneet.

Mun tytöillekin tulee reilu 4 vuoden ikäero, joten niinhän se varmasti onkin, että kaverit ei ainakaan sekota nimiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Mun tytöillekin tulee reilu 4 vuoden ikäero, joten niinhän se varmasti onkin, että kaverit ei ainakaan sekota nimiä :)

Minulla ja siskoilla on kaikilla ihan erin tyyliset nimet ja ollaan erin näkösiäkin. Mut me ollaan synnytty perä vuosina.Eli tosi paljon saman kokosia oltu aina. Niin aina meidät on sekotettu tai luultu kaksosiksti tai kolmosiksi.

Mun mielestä on tarpeeksi erilaiset ja mukavat yhdessä ;) Mut jokaisella on mielipiteensä. Tiedän sellaisetkin sisarukset kuin Julia Olivia ja Julius Oliver...noi on mun mielestä liian "samanlaiset". Samasta nimestä tyttö ja poikaversiot...

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti:
Isosiskon nimi on Ada. Nyt olisi toinen tyttö tulossa ja haluaisin kovasti antaa nimeksi Ava... Tiedän joo, että ne on tosi samanlaiset, mutta haittaako??
Tytöillä on eri sukunimet, eri isät, jos tällä on asiaan merkitystä.
Ja yksi isovelikin löytyy, mutta hänellä tietysti erilainen nimi, ei ala a:lla :)

Minusta on. Aivan kuin mielikuvitus ois loppunut kesken.

Yhteistyössä