Onko liian raskas päivällinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Kutsun vanhempani syömään ja juhlimaan samalla tyttäreni nimipäivät. Ajattelin tarjota kanttarellikeittoa, punaviinipossupataa ja bataattimuusia sekä paahtovanukasta. Pääruuan lisäkkeenä joku raikas vihreä salaatti. Onko tuossa jo kovin tuhti määrä ruokaa? Keitänkö jälkkärin kanssa jo kahvit vai voiko kahvit vielä tarjota erikseen ja tehdä suklaakakkua, koska tyttöni pitää niin suklaakakusta?..

[QUOTE="emäntä";24531905]Kuis? Linkkuvinkkiä, kiitos :)[/QUOTE]

En mä osaa tuota hakua käyttää kovinkaan hyvin. Pitkä ketju, lieneekö jo poistettu? Otsikko tais olla Oletko harrastanut seksiä palstalaisen kanssa? tjsp.

Kannattaisiko jättää tuo keitto pois alkuruoalta ja tarjota tilalla jokin hyvä esim. katkarapusalaatti sekä pala patonkia jokaiselle. Ja tietenkin tuon jälkiruoan olisi parempi olla jokin hieman kevyempi versio noin tukevan ruoan jälkeen...vaikkapa jokin sitruuna tai puolukkasorbetti tai mousse voisi olla hyvä ja sitten pienen väliajan jälkeen ne suklaakakku kahvit.

Ihanalta kuulostaa ruokasi. Ja ihana, että joku osaa hieman ajatella mikä sopisi ja mikä ei eikä vain lätkäise jotain pöytään. Ja olettaisin sinulla olevan myös kattauksen sekä astioiden suhteen asiat kunnossa :)

[QUOTE="emäntä";24531894]Ei ole pakko keittää kahveja jälkkärille - mä keittäisin erikseen kakkukahvit ja konjakit aikuisille vois kans olla hyvä idea.[/QUOTE]

Se riippunee ihan vanhemmistani haluavatko alkoholia vai ei, tarjoan jos haluavat.

Niin,mikäs tää bataattijuttu on?

Ap:lle - Mulle henk koht tuo olis aivan liian tuhti ateria. Mutta mä olenkin pieniruokainen,en esim ikinä ota ravintolassa sekä alku- että jälkiruokaa. Muutenkin mun makuun aika "juhlava" nimppariateria - meillä nimppareita vietetään yleensä kakkukahvien parissa,tai jos ruokaa niin ihan perus kotiruokaa.. Mutta,kukin tyylillään!

[QUOTE="Tia";24531925]Kannattaisiko jättää tuo keitto pois alkuruoalta ja tarjota tilalla jokin hyvä esim. katkarapusalaatti sekä pala patonkia jokaiselle. Ja tietenkin tuon jälkiruoan olisi parempi olla jokin hieman kevyempi versio noin tukevan ruoan jälkeen...vaikkapa jokin sitruuna tai puolukkasorbetti tai mousse voisi olla hyvä ja sitten pienen väliajan jälkeen ne suklaakakku kahvit.

Ihanalta kuulostaa ruokasi. Ja ihana, että joku osaa hieman ajatella mikä sopisi ja mikä ei eikä vain lätkäise jotain pöytään. Ja olettaisin sinulla olevan myös kattauksen sekä astioiden suhteen asiat kunnossa :)[/QUOTE]

Juu minäkin mietin salaattia, mutta katsotaan saanko kannatusta siihen kuitenkaan muilta perheenjäseniltä. Paahtovanukas oli ehdoton toive sekä tytöltä että mieheltä. Katan valkoiset liinat, posliinit, kristallit ja hopeat. En säilö niitä kaapeissa jälkipolville vaan käytän aina tilaisuuden tullen. Pitää miettiä tänään hiukan kausisisustusta uusiksi ja tilata sitten kukat sen mukaan. Jotain syksyistä kai jo kun huomenna on syyskuu.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei ole liian tuhti, ellei vieraat sitten kahmi lautaselle hillitöntä määrää ruokaa. Alkuruokakeittoa riittää pieni määrä, jos annostelet ne valmiiksi. Sen tarkoituksena on herätellä ruokahalua, ei täyttää vatsaa mitä välillä käy :) Lisäksi jälkiruoka voi olla pieni vaikka monella meistä taitaakin olla oma jälkkärimaha. Kahvit ja kakku erikseen sitten, ehtii ruoka vähän lasehtia.

[QUOTE="vieras";24531950]Niin,mikäs tää bataattijuttu on?

Ap:lle - Mulle henk koht tuo olis aivan liian tuhti ateria. Mutta mä olenkin pieniruokainen,en esim ikinä ota ravintolassa sekä alku- että jälkiruokaa. Muutenkin mun makuun aika "juhlava" nimppariateria - meillä nimppareita vietetään yleensä kakkukahvien parissa,tai jos ruokaa niin ihan perus kotiruokaa.. Mutta,kukin tyylillään![/QUOTE]

Ei meillä ole ollut tapana viettää nimppareita näin, mutta kun on ollut tarkoitus kutsua vanhemmat kylään eivätkä pääse nimpparikahveille silloin kun muut tulee niin yhdistin kaksi juttua.

Yhteistyössä