Onko liian poikamaista, jos laitan tyttölapsen huoneeseen liikennematon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matto-ongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä 2v tyttö rakastaa autojansa, ei paljon muut kiinnosta ja junarata on ihan ykkönen, varmaan jos olisi omahuone olisi ihan innoissaan liikennematosta, mutta onhan niitä esim. maatilamattojakin jossa polkuja,jos sinua vaivaa :D

Sinä matto-ongelmainen oot kyllä vallan hauska :D
Toivottavasti kuitenkin kykenet tekemään tämän vaikean päätöksen ja ottamaan siitä vastuun. Ei pahalla, mutta mihin tämä maailma on menossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Matto-ongelma:
Onkohan sellaisia erilaisempia liikennemattoja olemassa... kuin vaan niitä perinteisiä? Siis vaikka joissa ois jotain lampia ja niittyjä jne, siis vaikka niille poneille :)

On, itse asiassa =). Ikeassa ainakin oli sellainen hieman erilainen ja "pehmeämmän" näköinen matto, jossa oli katuja, taloja, lampia jne. Nalle Puh-liikennemattokin on ihan kiva.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Onkohan sellaisia erilaisempia liikennemattoja olemassa... kuin vaan niitä perinteisiä? Siis vaikka joissa ois jotain lampia ja niittyjä jne, siis vaikka niille poneille :)

On, itse asiassa =). Ikeassa ainakin oli sellainen hieman erilainen ja "pehmeämmän" näköinen matto, jossa oli katuja, taloja, lampia jne. Nalle Puh-liikennemattokin on ihan kiva.

Niin muistelinkin, että olen nähnyt jossain ei-niin-perinteisiäkin mattoja. Jos sellaisen hankkisi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
:laugh: erilaisempia liikennemattoja..

"Erilaisille" nuorille... ;)

B) Aaattelin että ap haluaisi tytölle jonkun pinkin liikennematon vähintään..

Jossa talutetaan sävytettyjä puudeleita pitkin pastelliväristä maisemaa korkokengät jalassa ja frillamekko päällä? :laugh: :laugh:

Liikennematto sopii tytöllekin oikein hyvin, varsinkin jos tyttö itse tykkää myös autoleikeistä.
Näkeehän naisia ihan jo auton ratissakin nykyään :whistle: =)

No tyttö on vielä sen verran pieni, ettei siitä nyt osaa sanoa tykkäiskö se sitten vanhempana enempi prinsessaleikeistä vai autoleikeistä... Silläpä tätä mietinkin, että ohjaanko häntä jotenkin poikamaisempaan suuntaan, jos ostan liikennematon.... :(

Kyllä siitä rekkalespo tulisi, parempi ettet osta.

:laugh: Ei auta sitten kuin itseään syyttää kun tytär tuo näytille vaimonsa :laugh: "Että pitikin ostaa se vatun liikennematto!"

:laugh: erilaisempia liikennemattoja..

"Erilaisille" nuorille... ;)

B) Aaattelin että ap haluaisi tytölle jonkun pinkin liikennematon vähintään..

Jossa talutetaan sävytettyjä puudeleita pitkin pastelliväristä maisemaa korkokengät jalassa ja frillamekko päällä? :laugh: :laugh:

Niin just sellasen.. :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja MarjaK:
On meilläkin automatto tytön huoneen lattialla, tosin ei se usein sillä muista leikkiä, kun on niin paljon muutakin mielenkiintoista.. Odottelen innolla milloinka alkaa kiinnostamaan "tyttömäiset" leikit, kuten prinsessaksi pukeutuminen, hiusten laitto yms. Nykyisin ei halua mekkoja paljoa päälleen kuin ihan lyhyeksi aikaa joskus eikä hiuksia saa kuin kammata kylvyn jälkeen ! Milloinkahan alkaa barbit tms. nuket kiinnostaa..

Tuota, miksi pitäisi alkaa kinnostaa? :saint: Olisitko halunnut elävän nuken pyntättäväksesi?

'sori, oli aika kärjistetysti sanottu...*

No onpa ihme, jos ei tule sitä prinsessavaihetta ollenkaan.. Tai edes kouluiässä ala kiinnostamaan vaatteet ja hiustenlaitto ! En voi uskoa, että minun tytölleni niin kävisi, mulle oli lapsena vaatteet ja nuket, korut ja meikkileikit hirveän tärkeitä !! ;)

Kyllä minä ainakin voisin ostaa myös tytölle liikennematon. Leikin myös autoilla ja muilla toisten mielestä poikamaisilla jutuilla pienenä. Ja miksi kaiken pitäis olla vaalenanpunaista vaikka lapsella oliskin joku prinsessa vaihe?

Alkuperäinen kirjoittaja MarjaK:
No onpa ihme, jos ei tule sitä prinsessavaihetta ollenkaan.. Tai edes kouluiässä ala kiinnostamaan vaatteet ja hiustenlaitto ! En voi uskoa, että minun tytölleni niin kävisi, mulle oli lapsena vaatteet ja nuket, korut ja meikkileikit hirveän tärkeitä !! ;)

Esikoisella alkoi hiustenlaitto kiinnostaa viime viikolla... täyttää kohta 12 vuotta. Ei kaikille tule sellaista tälläysvaihetta lainkaan.

Joskus olen olen nähnyt pikkutyttöjä, jotka on puettu mekkoihin, tukat käherretty ja naamat maalattu... Siksi, kun äiti haluaa. Ja lapsesta olisi mukavampi kiipellä puissa.

Ap:lle, että ei ole liian poikamaista, käy hyvin tytöllekin...

Mutta itse haluaisin kysäistä, että mistähän löytäisi sellaisia lastenhuoneenmattoja, joissa on niinku ne ruudukot, vai miksi niitä sanotaan... se "hypätään ruutua"-peli niinku...

Voi, minä olin lapsuudessa kateellinen pojille, kun niillä oli autoja ja liikennematot huoneen lattialla. Mulla oli vaan legoja, puujunarata, pari pikkuautoo ja plaston iso kuorma-auto.

Jos mulle olisi tullut tyttö, niin prinsessahuone olisi tullut vasta lapsen sitä itse pyydettyään. No varoituksen sanana - musta tuli muuten dippainssi... Ja pojan huoneessa onkin nyt tasapainon takia pieni läiskä vaaleanpunaista.

Meillä on myös tuollainen hyppyruutumatto, jostain tavaratalosta ostettu. Varmaan sisustusliikkeissä joissakin myydään niitä myös. Tämä oli ehkä Prismassa ja CityMarketissa, mutta aika vähän on vielä silläkin leikkinyt. Henk koht en olisi sitä ostanut, mutta isi osti ! No ihan kivoja mattojahan nuo ovat, kestäviä ja värikkäitä.

Liikennematto sopii tytöllekin oikein hyvin, varsinkin jos tyttö itse tykkää myös autoleikeistä.
Näkeehän naisia ihan jo auton ratissakin nykyään :whistle: =)

No tyttö on vielä sen verran pieni, ettei siitä nyt osaa sanoa tykkäiskö se sitten vanhempana enempi prinsessaleikeistä vai autoleikeistä... Silläpä tätä mietinkin, että ohjaanko häntä jotenkin poikamaisempaan suuntaan, jos ostan liikennematon.... :(

Kyllä siitä rekkalespo tulisi, parempi ettet osta.

niin, me on jo luovutettu tyttären kohdalla täysin. se kun on autohullu - ja KYLLÄ, on myös se automatto hankittu :'(

Laita vaan jos haluut tytöstäsi oikein kunnon rekkalesbon :D.

Oikeasti, kuka halvattu keksi sen, että autoleikit on vain poikien yksinoikeus ja nukeilla saa leikkiä vain, jos ei omista pippeliä. Herätkää jo vihdoin stereotypioistanne, pahvit!

Mitä väliä sillä on, onko lapsi poika vai tyttö?

Meillä on lapsilla nukkekoti ja automatto, vaaleansiniset seinät ja kukalliset verhot, junarata ja nukenrattaat. Kasvaakohan ne ihan kieroon, eikä ikinä löydä omaa identiteettiä?

(Meillä on 2 poikaa.)

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=366510&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10070&categoryId=10115
ruutuhyppymatto

Itsekin olen miettinyt tuota automattoa tytön huoneeseen, kun tykkää niin kovasti autoistakin..

Minä tykkäsin lapsena kaikista "poikamaisista" leikeistä kun niissä oli enempi menoa ja meininkiä. Lempileluni yhdessä vaiheessa oli iso muovinen kuorma-auto. Leikin myös nukeilla kyllä. Olen siis naispuolinen ja uskon että tytöt voi tykätä liikennejutuista ihan samalla lailla kun pojatkin.