Onko liian poikamaista, jos laitan tyttölapsen huoneeseen liikennematon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matto-ongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matto-ongelma

Vieras
Tyttären huoneeseen ollaan uutta mattoa ja verhoja etsimässä. Olen ajatellut liikennemattoa. Minusta ainakin pikkutyttönä oli kiva leikkiä sen päällä autoilla, kun olimme poikaserkkujen luona kylässä. Vai onko typerää ostaa tytölle niin poikamainen matto? En haluaisi mitään liian vaaleanpunaistakaan sisustusta.

Aaaaargh,, poikamaista.... :headwall: :headwall: Ja paskanmarjat.
Itse oon ainakin pienenä leikkiny pikkuautoilla, ja pikkuautofani on myös tyttöni, JA OMISTAA AUTOMATON !!

Alkuperäinen kirjoittaja Matto-ongelma:
Tyttären huoneeseen ollaan uutta mattoa ja verhoja etsimässä. Olen ajatellut liikennemattoa. Minusta ainakin pikkutyttönä oli kiva leikkiä sen päällä autoilla, kun olimme poikaserkkujen luona kylässä. Vai onko typerää ostaa tytölle niin poikamainen matto? En haluaisi mitään liian vaaleanpunaistakaan sisustusta.

jos tyttö tykkää leikkia autoilla ja tykkää automatosta niin tottakai sellanen! Ei se tee poikamaista vaikka olis liikennematto :) ja voihan siinä ponitkin kulkea ;)

Ei tietenkään ole.
Jos tyttö tykkää siitä, niin anna mennä!
Ja voihan ne ponit ja muut tyttöjen jututkin kulkea maton teitä pitkin.
Mun tytöllä on autoja, enkä usko että se hänestä poikaa tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Liikennematto sopii tytöllekin oikein hyvin, varsinkin jos tyttö itse tykkää myös autoleikeistä.
Näkeehän naisia ihan jo auton ratissakin nykyään :whistle: =)

No tyttö on vielä sen verran pieni, ettei siitä nyt osaa sanoa tykkäiskö se sitten vanhempana enempi prinsessaleikeistä vai autoleikeistä... Silläpä tätä mietinkin, että ohjaanko häntä jotenkin poikamaisempaan suuntaan, jos ostan liikennematon.... :(

Liikennematto sopii tytöllekin oikein hyvin, varsinkin jos tyttö itse tykkää myös autoleikeistä.

No tyttö on vielä sen verran pieni, ettei siitä nyt osaa sanoa tykkäiskö se sitten vanhempana enempi prinsessaleikeistä vai autoleikeistä... Silläpä tätä mietinkin, että ohjaanko häntä jotenkin poikamaisempaan suuntaan, jos ostan liikennematon.... :(

Kyllä siitä rekkalespo tulisi, parempi ettet osta.

mun kolmen tytön leikkihuoneessa on ollut liikennematto jo pitkän aikaa :) oli niillä parkkitalokin, mut se meni rikki. mun nuorin tyttö on oikea autohullu eikä se kyllä pojalta vielä näytä ainakaan :)

Jos/kun se prinsessavaihe tulee, tyttö kyllä kertoo haluavansa vaaleanpunaisen maton, verhot,vaatteet kaiken. Vaikka hänellä olisi ollut liikennematto. Mitä jos ostat nyt prinsessahörtsyä, ja tyttö onkin sellainen villimpi poikatyttö? Ohjaatko häntä silloin väärään suuntaan?
Eiköhän lapsi kasva ihan omanlaisekseen oli liikennematto tai ei. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Mä halusin aina pienenä sellasen maton.

Niin minäkin! Ja kai tavallaan omaakin unelmaani tässä olen toteuttamassa :) Ja liikennematon värit sopis tuohon yhteen käytävämattoon....

Onkohan sellaisia erilaisempia liikennemattoja olemassa... kuin vaan niitä perinteisiä? Siis vaikka joissa ois jotain lampia ja niittyjä jne, siis vaikka niille poneille :)

On meilläkin automatto tytön huoneen lattialla, tosin ei se usein sillä muista leikkiä, kun on niin paljon muutakin mielenkiintoista.. Odottelen innolla milloinka alkaa kiinnostamaan "tyttömäiset" leikit, kuten prinsessaksi pukeutuminen, hiusten laitto yms. Nykyisin ei halua mekkoja paljoa päälleen kuin ihan lyhyeksi aikaa joskus eikä hiuksia saa kuin kammata kylvyn jälkeen ! Milloinkahan alkaa barbit tms. nuket kiinnostaa..

Alkuperäinen kirjoittaja MarjaK:
On meilläkin automatto tytön huoneen lattialla, tosin ei se usein sillä muista leikkiä, kun on niin paljon muutakin mielenkiintoista.. Odottelen innolla milloinka alkaa kiinnostamaan "tyttömäiset" leikit, kuten prinsessaksi pukeutuminen, hiusten laitto yms. Nykyisin ei halua mekkoja paljoa päälleen kuin ihan lyhyeksi aikaa joskus eikä hiuksia saa kuin kammata kylvyn jälkeen ! Milloinkahan alkaa barbit tms. nuket kiinnostaa..

Tuota, miksi pitäisi alkaa kinnostaa? :saint: Olisitko halunnut elävän nuken pyntättäväksesi?

'sori, oli aika kärjistetysti sanottu...*

Pyh...samaan tapaanhan prinsessahuoneessa asuvasta tytöstä tehtäisiin sitten väkisin yltiömäisen tyttömäinen =).
Mun mielestä on hyvä antaa lapselle vaihtoehtoja. Tyttölapselle autoja ja nukkeja, traktoreita ja My little ponyja sopivassa suhteessa (ja poikalapselle tietty kans). Meillä tyttö 4 v on ehdottomasti tyttömäinen, vaikka tykkää vieläkin autoilla jne leikkiä. Ja poika on äijä, vaikka leikkii juuri tällä hetkellä nukella ja nukenrattailla :).