onko liian laiha poika (6kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja forri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

forri

Vieras
meidän pojalla oli tänään neuvola kontrolli painosta.. on nyt siis vähän päälle 6 kk pituus on 73,5cm(51cm) ja paino 8650g(3795g).. neuvolatäti valittaa et alakäyrällä mennään painosta.. mut mielestäni on oikein sopivan kokoinen..? eihän noi mitat nyt niin pahat olet..

mä oon kyllä sitä mieltä että niitä neuvolan käyriä ei pitäs liian tarkkaan tuijotella. Jokainen lapsi kasvaa tavallaan ja omalla käyrällään, eihän kaikkia voi samaan muottiin laittaa.
minusta ainakin kuulostaa oikein sopuhtaselta pojulta =)

jos se on koko ajan kasvanut sillä käyrällä tasaisesti, eikä ole siis koskaan mitään äkillistä painon putoamista tullut niin ei sillä pitäis sen suhteen olla mitään hätää. Meillä myös laiha vauva mutta kun kasvaa omalla käyrällään tasaisesti niin ei ne mitään sano.

Meillä poika painoi vuoden ikäisenä 9,5 kg. Ja puolivuotiaana 7,5 kg. Paino meni miinuksella, mut ei siitä mitään koskaan sanottu/oltu huolestuneita. Kaikki lapset menee omalla käyrällään ja jos siitä olosuhteet muuttuu huonompaa, sitten vasta huolestuisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mentiin kyl ylempänä käyrillä.. mut sit pikkuhiljaan ollaan tiputtu.. no toivottavasti ruoka maistuu tästä eteenkinpäin..

Luultavasti tuo 6 kk alkaa olla sitä aikaa, kun lapsi alkaa liikkua enemmän. On siis normaalia, että tuossa vaiheessa voi käyrät mennä alemmaksi. Mut kunhan ees lisää pituutta ja painoa on tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja forri:
meidän pojalla oli tänään neuvola kontrolli painosta.. on nyt siis vähän päälle 6 kk pituus on 73,5cm(51cm) ja paino 8650g(3795g).. neuvolatäti valittaa et alakäyrällä mennään painosta.. mut mielestäni on oikein sopivan kokoinen..? eihän noi mitat nyt niin pahat olet..

Ei kuulosta liian laihalta. Meidän poika oli 5 kk neuvolassa 68 cm ja 6.9 kg.
6 kk neuvola on torstaina joten saa nähdä, mut pienempi tää meidän on entä sun ja ihan hyvin käyrillä meidänki poika menee

Alkuperäinen kirjoittaja forri:

Ei mun mielestä. Meijän esikoinen oli 1v 8,9kg ja 74cm (2690g, 50cm)

meil oli 6kk neuvolassa 66 cm ja 6710g, pieni mutta pituutta ja painoa tullut koko ajan tasaisesti yks vuotis neuvolassa oli vasta 8750g ja pituus 76cm
Mutta syö hyvin, on virkeä, kehittyy normaalisti että siinäpä tärkeimmät.

Mun lapset on koko ikänsä siis syntymästä asti meneet pituudessa +10 käyrällä ja painossa -25 käyrällä.
Neuvolantäti on sitä mieltä että ei syytä huoleen kun on tasaista tuo kasvu ja kehitys.

Jos siis yhtäkkiä hypänny sinne alas niin sit on eri juttu mutta jos on koko ajan ollut alakäyrällä niin silloihan kasvaa ihan tasaisesti.

Vertailun vuoksi tuon nuorimman muistan hyvin oli 6kk neuvolassa 69cm ja painoa oli 6kg (1.v 78 cm ja painoa 8,25 kg )

Yhteistyössä