Onko liian iso "tavoite"? Liikunnasta tosi lihavalle...

  • Viestiketjun aloittaja "Lyyti"
  • Ensimmäinen viesti
"Lyyti"
Ruokavaliota olen fiksaillut jo kuntoon ja sen avulla on parissa kuukaudessa lähtenyt jo 13 kiloa. Nyt kun syöminen sujuu, ajattelin ottaa liikuntaa mukaan. Kunto on tosi huono ja painoakin vielä melkein 130 kiloa. Suunnittelin siis jotain tämmöistä: uinti kerran viikossa (uimahalli kaukana ja kallis). Kävelyllä kävisin 2-3 kertaa, kävelyt olisi alkuun tosi rauhallisia, kunnon mukaan menisin. Ja sitten kahvakuulatreeniä ystävän avustuksella/kaverina kerran viikossa.

Miltä kuulostaa? Otanko liikaa kerralla, pitäisikö aloittaa vielä rauhallisemmin vai onko suunnitelma toteuttamiskelpoinen?
 
Lyyti ap.
[QUOTE="vieras";27372080]Siis pystytkö sä muka niin kovasti potkimaan ja käsillä vispomaan että pysyt pinnalla? minulla on se käsitys että tuon kokoiset painuu pohjaan kuin kivi.[/QUOTE]

Kiitos kysymyksestäsi!! Sinun käsityksesi on ihan väärä. Onpa kiva, että pystyn sen oikaisemaan. Vedessähän on itseasiassa hyvin kevyt olo ja se kannattelee mukavasti, kelluminen onnistuu oikein hyvin :)
 
Lyyti ap.
[QUOTE="vieras";27372119]Älä aloita liikkumisen vielä, paino laskee nopeammin pelkällä ruokavaliomuutoksella.[/QUOTE]

Ärsyttää vain tämä surkea kunto, siksi haluaisin jotain liikuntaa, jotta vähän voisin parantaa kuntoa :)
 
Kuullostaa hyvältä mutta voi olla että kannattaa sen kahvakuulan kaa ottaan rennosti itse ottaisin kävelyä enemmän ja aloittaisin myähemmin sen kahvakuulan. Olen itse laihtunut kohta 40kg ja suurin osa on ollut kävelyä. Alkuun meni rennommin nyt haastan itseäni enemmän. Onnitelut jo hienosta työstä :flower:

Ootko muuten kuullut kiloklubista? Itse olen siellä ja se on tosi kätevä jjuuri tuon liikunnan kanssa ja se on ilmainen :)
 
Lyyti, ota mukaan myös hyötyliikunta ihan kotosalla. Eli siivoile ja touhua rivakasti. Kaikki mitä teet liikkeessä, tee liioitellusti. Siitä tulee hyvä reipas olo ja jääkaapille menon tarve vähenee (itselläni ainakin nuutunut olo saa hinkuamaan herkkuja). Vältä myös istumista ja tee asioita tilanteen mukaan seisten. Seisominen kuluttaa energiaa selvästi enemmän kuin pelkkä istuminen.
 
"Jenis"
Jumalauta mitä kommentteja :-O

Onneksi olkoon, ap! Otat mukaan nuo mainitsemasi jutut, mutta jos tuntuu että kroppa väsyy/alkaa maistua pakkopullalta, tiputat jonkun pois ja kokeilet tauon jälkeen uudestaan. Sen voin tosin melkein taata, että liikuntaan jää koukkuun :)
 
Lyyti ap.
Kuullostaa hyvältä mutta voi olla että kannattaa sen kahvakuulan kaa ottaan rennosti itse ottaisin kävelyä enemmän ja aloittaisin myähemmin sen kahvakuulan. Olen itse laihtunut kohta 40kg ja suurin osa on ollut kävelyä. Alkuun meni rennommin nyt haastan itseäni enemmän. Onnitelut jo hienosta työstä :flower:

Ootko muuten kuullut kiloklubista? Itse olen siellä ja se on tosi kätevä jjuuri tuon liikunnan kanssa ja se on ilmainen :)
Kiitos :) Hienosti on sinullakin mennyt, saako kysyä lähtöpainoa?

Kaveri ehdotti tuota kahvakuulaa, hän on siitä innostunut ja saisin 4 kilon kuulan lainaan. Mutta eihän tuolla toki kiire ole.

Kiloklubia olen käynyt katsomassa monesti, mutta liityin kuukausi sitten vuodeksi kalorilaskuriin....
 
"vieras"
Tai sitten ei. Marlon Barndokaan ei tykännyt liikunnasta vaikka aikoi laihduttaa, silti poikkesi kuvasten ohessa lähi pizzeriassa syömässä, että eipä nyt innostuta liikaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27372193]Kävelylenkeille kannattaa hankkia sauvat mukaan, vaikka on joidenkin mielestä dementiahiihtoa.[/QUOTE]

Itse kyllä lykkäisin kunnon halot käteen tuossa vaiheessa, ehkä tukkipuu.
 
Lyyti ap.
Lyyti, ota mukaan myös hyötyliikunta ihan kotosalla. Eli siivoile ja touhua rivakasti. Kaikki mitä teet liikkeessä, tee liioitellusti. Siitä tulee hyvä reipas olo ja jääkaapille menon tarve vähenee (itselläni ainakin nuutunut olo saa hinkuamaan herkkuja). Vältä myös istumista ja tee asioita tilanteen mukaan seisten. Seisominen kuluttaa energiaa selvästi enemmän kuin pelkkä istuminen.
Tämä on kyllä hyvä idea, en ole ajatellutkaan esim. siivoamista tuolta kantilta. Kiitos :)
 
nijn
[QUOTE="vieras";27372080]Siis pystytkö sä muka niin kovasti potkimaan ja käsillä vispomaan että pysyt pinnalla? minulla on se käsitys että tuon kokoiset painuu pohjaan kuin kivi.[/QUOTE]

:D mä olen 120 kiloinen ja kellun pinnalla kuin korkki, sukeltamaankaan en pysty kun nousen heti pintaan.
 
Lyyti ap.
[QUOTE="vieras";27372212]Itse kyllä lykkäisin kunnon halot käteen tuossa vaiheessa, ehkä tukkipuu.[/QUOTE]

Äläs nyt, liian rankasti ei saa aloittaa tässäkään vaiheessa. Loppuu se viimeinenkin innostus, kun liian rankkaa on :) Joten sauvoista hyvä aloitaa ja ne tukit sitten siinä vaiheessa kun kunto kohenee, eiks juu!!
 
Lyyti ap.
Ota kahvakuulaa pari kertaa viikkoon, huippulaji lihaksiston kannalta!!!ja tosissaa parikertaa riittää viikossa.
Voisi ottaakin, jos tuntuu hyvältä ja kun oppii kaverilta "liikkeet" :) Voisi sitten itsekseen treenailla. Mutta pitää katsoa miten tämä liikkuminen lähtee liikkeelle, en halua kuitenkaan tappaa tätä orastavaa innostusta liikkumiseen :)
 
Aloitat rauhassa, varsinkin kävelyn, jottei polvet rasitu, uiminen todella hyvä kuntomuoto (ja kyllä ylipainoinen pysyy pinnalla paremmin kuin lihaskimppu).

Kahvakuulalla vaan liikkeelle, ensiksi riittävän kevyt, ettei mene liian raskaaksi.
Ja ystävälläsi ilmeisesti tietoa/taitoa antaa sinullekkin sopivia liikkeitä ja sarjoja.

Itse teen aina kutakin liikettä yhden minuutin, niin kuulalla, jumppapallolla kuin steppilaudallakin.

Tsemppiä ja onnea jo pudotetuista kiloista :)
 
kdkdkdkdks
Palstan tietopankin mukaan jos alat nyt lihaksistoa kehittää, loppuu laihtuminen ja läski muuttuu lihaksiksi.
Tulet siis pysymään saman kokoisena mutta lihaksikkaama. tälläisen vastauksen itse sain muinoin :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27372080]Siis pystytkö sä muka niin kovasti potkimaan ja käsillä vispomaan että pysyt pinnalla? minulla on se käsitys että tuon kokoiset painuu pohjaan kuin kivi.[/QUOTE]

Itseasiassa läski kelluttaa enemmän kuin lihas, joten pulskilla on uinti paljon helpompaa kuin lihaskimpuilla.
 
Joo no painoin ennen raskautta 121kg sitte raskaus ja raskauden aikana opettelin jo syömistä ja sitte kun sain ton pojan maailmaan niiin alotin kunnolla. Tällä hetkellä painan 82kg matka on ollut pitkä ja kivinen mutta tässä ollaan nyt :)

Tsemppiä kovasti ja kyllä se siitä kun itsellä on kova halu niin silloin ei estä mikää :) Ja mee kokeileen sitä kahvakuulaa kyllä sä omaa kroppaa kuulet mitä se sanoo :) Ja jos innostut niin youtubissa on kaikkia kivoja tanssi/jumppa/sali videoita mitä voi tehä kotona (ite en halunnut mennä mihkää julkisille kun häpesin liikaa itteäni). Nyt kuiteski käyn jo julkisillakin :)
 

Yhteistyössä