Onko liian aikaista mennä kahden vuoden jälkeen kihloihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Appelsiinitikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua kosittiin aikoinaan 4kk seurustelun jälkeen, vastasin kyllä :D Olin kyl ite aina miettinyt, et etten suostu kihloihin saati naimisiin ennen ku ollaan seurustelu pidemmän aikaa. Naimisiin mentiin vasta parin vuoden päästä kihlautumisesta. Yhessä ollaan edelleen ja toivottavasti tulevaisuudessakin. Vaik eihän sitä tiiä miten elämä heittelee. Mut kait se riittääpi et nyte ollaan onnellisia :)

Me mentiin kihloihin, kun oltiin tunnettu toisemme sekä seurusteltu 5kk. Olimme olleet 10kk niin sitten oli meillä häät. Ei edetty yhtään liian nopeasti:) Toukokuussa on 13. hääpäivä:)

Menkää naimisiin: se on vilpittömästi tehtynä yksi kauneimmista asioista. Jokainen voi ( ja pitäisi) tehdä töitä suhteensa eteen, että rakkauden tuli vain voimistuisi eikä sammuisi jolloin sitten päädytään sinne paljon puhuttuun erottujen listaan. Se että näkee vaivaa suhteensa eteen, maksaa kyllä vaivan, ja mikä upeaa, suhde vahvistuu. Jo sen ymmärtäminen, että rakkaus vaatii todella tekoja,eikä niin että se jäisi vain sanojen tasolle, on iso oivallus!
Tasapainoisimmat tuntemani ihmiset ovat naimisissa ja he ovat sitoutuneet hoitamaan suhdettaan ja se kyllä näkyy. Nykyään on harvinaista että uskalletaan puhua kauniisti aviomiehestä/aviovaimosta muille:).En ymmärrä tätä tyyliä kun elellään yhdessä sitoutumatta: Eikö toinen ole sen arvoinen, että hänestä tehdään kunniallinen ihminen? Ihankun elettäisiin jalka oven välissä odottamassa milloin se paha aavistus käy toteen.

Minä menin ensimmäisen mieheni kanssa kihloihin samana iltana kun ekaa kertaa tavattiin. Liitto kesti liki 20 vuotta ja päätyi miehen kuolemaan.

Nykyisen mieheni kanssa menin kihloihin muutamaa viikkoa ennen vihkimistä.
Yhteen muutettiin muutama vuosi vihkimisen jälkeen.

:)

Me menimme kihloihin kun olimme seurustelleet 2 vuotta. Tosin olimme silloin 18v ja 21v. Naimisiin menimme 8 vuotta kihlajaisten jälkeen. Yhdessä olemme olleet nyt 23 vuotta. Ja nyt voi sanoa,että viimeiset 4 vuotta on ollut kovan työn takana.. ehkä, ehkä ei.. aika näyttää kuinka käy.

me tavattiin vappuna 1999, siitä viikko niin asuttiin yksis, kihloihin heinäkuussa 1999 ja vihille heti seuraavana talvena. Edelleen onnellisia ja rakastuneita. Ei se aika vaan se laatu.

Me mentiin kihloihin 5kk jälkeen, naimisiin ei olla edelleenkään päästy..kaikenmoista säätöä välissä ja nyt ollaan ehkä lähempänä kuin koskaan sitä että OIKEESTI päästäis aviopariks asti :D (15v yhdessä..)

Aika rohkaisevia tekstejä kyllä :D

Itse olen aina pitänyt pikakihloja omituisina ja yhdenlaisena vitsinä jopa. Teiniaikoina kaverit kun alkoi kihlautumaan sarjatykityksellä ja yleensä parin kuukauden seurustelun jälkeen ja ero tuli aivan yhtä nopeasti.

Eräs kaverini oli ollut kihloissa kolme kertaa ennen kuin täytti 20, mielestäni siinä vaiheessa kihlaus on jo täysin merkityksensä menettänyt. Itse kun otan avioliittolupauksen vakavasti.

Aika rohkaisevia tekstejä kyllä :D

Itse olen aina pitänyt pikakihloja omituisina ja yhdenlaisena vitsinä jopa. Teiniaikoina kaverit kun alkoi kihlautumaan sarjatykityksellä ja yleensä parin kuukauden seurustelun jälkeen ja ero tuli aivan yhtä nopeasti.

Eräs kaverini oli ollut kihloissa kolme kertaa ennen kuin täytti 20, mielestäni siinä vaiheessa kihlaus on jo täysin merkityksensä menettänyt. Itse kun otan avioliittolupauksen vakavasti.
meistä ei kumpikaan ollut ennen ollutkihloissa, pidempiä suhteita oli kuitenki muutamia takana. ja mies oli jo yli 30v ja itsekin 27v. jotenkin se oli vaan oikea päätös vaikka itse mietin muutaman päivän, koska olen sitä mieltä että kihloihin mennään kerran ja seuraava askel on sitten naimisiin meno. no, me oltiin 5v kihloissa kun mies sitten tokas että nyt menee sun sukunimi vaihtoon ja mentiin naimisiin. enkä kyllä kadu.mutta huomisestahan ei kuitenkaan koskaan tiedä kukaan.oltiin melkein vuosi kihloissa ennen kuin mies muutti saman katon alle, oli töissä viikot 100km päässä ja viikonloppuisin nähtiin. esikoinen syntyi muutosta 2kk päästä...:)

Yhteistyössä