onko lastenvaatteissa todellakin merkit niin tärkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
voin ihan tunnustaa että meiltä ei löydy yhden yhtä ns. merkkivaatetta..
kivoja vaatteita löytyy mutta ne on h&m, lindex ym.. haalari on yleensä jonathan, mutta sekin on enemmänkin siitä syystä että sisko sitä suositteli vedenpitävyyden takia..

miksi ihmeessä ne merkit on niin tärkeitä?

Alkuperäinen kirjoittaja heliht:
Niin... eihän se lapsi niistä merkeistä ymmärrä mitään. Ei meilläkään ole yhden yhtä merkkivaatetta.
Taitaa olla merkit vaan vanhempia varten.

onko se oikeasti jotain täydellisyyttä tavoittelevien äitien pätemistä?

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Niin... eihän se lapsi niistä merkeistä ymmärrä mitään. Ei meilläkään ole yhden yhtä merkkivaatetta.

huh huh ettei olisi nyt pieni kateudenhiven tässä ;)

On kiva kuulua Niiden Kultaisten Äitien Joukkoon, Joka Ymmärtää Pukea Pilttinsä Merkkivaatteisiin.

Sitten ollaan niissä perhekerhoissa niin yhteisöllistä että silmissä vilisee froteiset auringonkukat kaksi päivää kerhon jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

ei siis mä koitan ymmärtää että miksi se lastenvaatteiden merkki on niin puhuttu aihe.. siis kun niistä täälläkin puhutaan, arvostellaan ja ns pädetään..
itse en ole koskaan merkkien päälle ymmärtänyt, en edes itse omista mitään merkkivaatetta.. joten se on ihan vieras juttu mulle...

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
On kiva kuulua Niiden Kultaisten Äitien Joukkoon, Joka Ymmärtää Pukea Pilttinsä Merkkivaatteisiin.

Sitten ollaan niissä perhekerhoissa niin yhteisöllistä että silmissä vilisee froteiset auringonkukat kaksi päivää kerhon jälkeen.

hehee! =D juuri näin!

Ei niinkään merkit mutta tietty laatu kyllä. Siksi esim. ulkoiluvaatteet ja kengät hankin mielummin sellaisina jotka kestävät kosteutta ja kulutusta, niistä sitten sen version mikä eniten silmää miellyttää eli ei suinkaan aina samaa merkkiä.

Muista vaatteista taas meillä on paljon mm h&m:n vaatteita, 3v tyttölle sieltä löytyy usein ne suosikkipaidat jne. Muuten itse tykkään esim. po.p:n vaatteista koska ne olen todennut hyvin kestäviksi ja mukavan tuntuisiksi sekä värit ja kuviet miellyttävät silmääni. Mutta toki jos jostain toisesta merkistä löytyy joku mikä tuntuu kivemmalta niin en ostan sitä po.p:ia vain siksie ttä se on po.p.

Rahalla pätemistä mun mielestä.

Ei siis millään pahalla niitä kohtaan, jotka merkkivaatteita ostelee. Niiden asiahan se on. Mutta kun muutin Helsinkiin niin sain kyllä huomata, miten ihmiset kattoo kieroon meitä "maalaisia", kun en tiennyt kuka se LV on, jonka laukut maksaa omaisuuden.

Merkki ei merkitse (joissain tapauksissa se tietty kertoo laadusta ja siksi joku tietynmerkkinen vaate on ns. turvallinen ostos), ulkonäkö merkitsee kyllä, samoin ominaisuudet etenkin lasten ulkovaatteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

ei siis mä koitan ymmärtää että miksi se lastenvaatteiden merkki on niin puhuttu aihe.. siis kun niistä täälläkin puhutaan, arvostellaan ja ns pädetään..
itse en ole koskaan merkkien päälle ymmärtänyt, en edes itse omista mitään merkkivaatetta.. joten se on ihan vieras juttu mulle...

Minusta taas usein tuntee että enemmän täällä arvostellaan vanhempia jotka pukevat lapsensa merkkivaatteisiin. Harvemmin näiden vanehmpien kuulee arvostelevan toisten lasten pukemisia, mutta sensijaan ei-merkki-vaatteisiin lapsensa pukevat äidit tuntuvat tekevän melkoisia päätelmiä toisista perheistä ihan jonkun lastenhaalarin perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ei niinkään merkit mutta tietty laatu kyllä. Siksi esim. ulkoiluvaatteet ja kengät hankin mielummin sellaisina jotka kestävät kosteutta ja kulutusta, niistä sitten sen version mikä eniten silmää miellyttää eli ei suinkaan aina samaa merkkiä.

Muista vaatteista taas meillä on paljon mm h&m:n vaatteita, 3v tyttölle sieltä löytyy usein ne suosikkipaidat jne. Muuten itse tykkään esim. po.p:n vaatteista koska ne olen todennut hyvin kestäviksi ja mukavan tuntuisiksi sekä värit ja kuviet miellyttävät silmääni. Mutta toki jos jostain toisesta merkistä löytyy joku mikä tuntuu kivemmalta niin en ostan sitä po.p:ia vain siksie ttä se on po.p.

joo siis ymmärrän sen että ostetaan kivoja vaatteita, ja toki jos on todennut jonkun merkin vaatteet kestäväksi niin ymmärrettäväähän se on että niitä silloin ostetaan..
mutta se että sitä merkkiä mainostetaan, se mene ohi..
siis jos mä ostan kivan vaatteen ja mainitsen siitä jollekkin, niin kerron ostaneeni kivan vaatteen ja kysyttäessä vastaan että mistä ja paljon maksoi.. mutat sitten taas joillekkin tuntuu olevan tärkeää mainita se merrkki siinä, eli ostin *senjasen* merkkisen vaatteen, oli niin ihana... ja sitä en ymmärrä että miksi se merkki on niin tärkeä että se pitää mainita ekana...

En mäkään merkkiin katso vaan vaatteen istuvuuteen, ulkonäköön ja laatuun. On vaan niitä vaatteita, joiden tahdon kestävän useammankin lapsen käytön ja ikävä kyllä ne henkkamaukan vaatteet ei kaikille vaan istu nätisti päälle.

Meillä saattaa olla sekalainen vaatetus päällä, lindexiä, metsolaa ja reimateckiä ja halpahallista ostetut sukat ja alkkarit lapsilla päällä.
Pääasia, että ne on jotenkuten sävy sävyyn, mitä me ollaan? Sekäsikiöitä? :D

Kyllä minulle merkitsee vaatteen laatu, käytännöllisyys, väri ja ulkonäkö, siitähän sitä maksetaan. Yleensä kun nuo kriteerit on, niin sitten siinä mukana tulee myös vaatemerkki, esim. Reima, Rukka, Name It, Benetton, Exit, Bogi, jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

joo siis ymmärrän sen että ostetaan kivoja vaatteita, ja toki jos on todennut jonkun merkin vaatteet kestäväksi niin ymmärrettäväähän se on että niitä silloin ostetaan..
mutta se että sitä merkkiä mainostetaan, se mene ohi..
siis jos mä ostan kivan vaatteen ja mainitsen siitä jollekkin, niin kerron ostaneeni kivan vaatteen ja kysyttäessä vastaan että mistä ja paljon maksoi.. mutat sitten taas joillekkin tuntuu olevan tärkeää mainita se merrkki siinä, eli ostin *senjasen* merkkisen vaatteen, oli niin ihana... ja sitä en ymmärrä että miksi se merkki on niin tärkeä että se pitää mainita ekana...

Kuka tuollaisia oikeasti puhuu? :o

Sori mutten kyllä muista kertaakaan törmäneeni siihen että joku esittelisi ja mainostaisi lastensa merkkivaatteita. Tottakai jos joku kysyy mitä merkkiä
joku kyseinen paita sattuu olemaan tai mistä lastenvaatemerkistä tykkää niin kai siihen saa vastata yhtälailla se kalliimman merkkivaatteen ostaja kuin h&m:n?

Todellakin enemmän törmään siihen että jotkut tuijottelevat toisen lapsen merkkivaatteita ja mutissevat sitten seläntakana kuinka tuokin pukee lapsensa noin vaan näyttääkseen muille ja peitelläkseen perheensä ongelmai jne.

Oikeasti olen yhä sitä mieltä että suurin osa merkkivaatteilla lesoilua on vain toisten (kateellisten?) äitien korvien välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:

Pitää varmaan paikkansa. Jos mä tiedän jonkun merkin olevan hyvä niin sitä merkkiä mä alan ensimmäisenä katsomaan kun vaatetta pitää ostaa =)

Kyllähän se merkki ostotilanteessa helpottaa.

Yhteistyössä