"vieras"
Harvemmin Anatolia sinä nussit pilkkua, mutta nyt sen teet. Ei kirjoittaja, enkä minäkään sitä tarkoita että SAMAT ASIAT pitäis vaatia lapsilta kuin vanhemmilta, mutta pari tuntia pikkuveljen kanssa olemisessa ei ole mitään samaa kuin vanhemmuudessa.Se nyt vaan on mun mielestä idioottimaista; jos sekä isommilla lapsilla että vanhemmilla on samat velvollisuudet koskien pienempien lasten hoitoa. Että vaaditaan samat asiat 10 v ja 13 v lapsilta, kuin vanhemmiltakin.
Siinähän luki että "minä vaadin ainakin,että osallistuvat hoitamiseen siinä missä me vanhemmatkin". Ei niin, että "lapsemme saavat aika ajoin olla avuksi vanhemmilleen, ja viettää aikaa pikkusisarustensa kanssa". Aikamoinen sävyero...Ja toisekseen, miksi pitää VAATIA jos lapset kokee tuon etuoikeutena - eikö ne silloin tee ihan vaatimattakin?
Mun mielestä lapsilla pitää olla lasten oikeudet, ja tiettyjä velvollisuuksia ikätasoon sopivasti. Ei samoja velvollisuuksia kuin vanhemmilla.
Ja se ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö lapsilla saisi teettää mitään, tai vaatia lapsilta mitään...kyllä meilläkin on vaadittu jo ihan pienestä pitäen. Mutta se on varmaa, että noista nyt 8 v ja 6 v lapsista ei tule ns. toisia vanhempia kesällä syntyvälle vauvalle - he ovat isosisaruksia, minä ja mies vanhempia, mulla ja miehellä on siis todellakin paljon enemmän velvollisuuksia koskien pikkuisen hoitoa.