[QUOTE="onerva";26026398]Onhan nykyään jo hotellejakin joissa lapsia syrjitään. Yhteiskunnassa ei tulisi salllia syrjimisen lisääntymistä. Suurin osa teistä näyttää hyväksyvän lasten syrjinnän, hyväksykää sitten myös vaikkapa naisten syrjintä tai syrjintä ihonvärin perusteella jos kerran syrjintä on ok.[/QUOTE]
Niinkauan kun lapset osaavat kutakuinkin käyttäytyä, ovat he tervetulleita mun puolestani ravintoloihin ja kaikkialle. Mutta niinkauan kuin niille pienille nilviäisille pitää sallia kaikki, kaikkien muitten pitää sietää kaikki, niin siihen loppuu mun suvaitsevaisuuteni.
Ja toden totta pidän itseäni melkoisen suvaitsevaisena. Mutta ymmärrän ja näen itsekin punaista tavatessani lapsiperheitä, joissa lapsi on kaiken keskipiste kovaan ääneen, osaamatta lainkaan käyttäytyä saati että vanhempansa edes koettaisivat kasvattaa.
Ääntä maailmaan mahtuu- kohtuuden rajoissa.
Käsitän että tenavat itkevät, turhautuvat, kiukuttelevat, väsyvät jne- pidän normaalina. Mutta kun pitää riekkua kuin päässilimäänen (=apina) juosta ja remuta paikassa jossa niin ei tavata tehdä (äiti kato, mä tässä ravaan junavaunua edes takas kovaa vauhtia, äiti kato, mun converset lensi- hähähähähähähäääää), tai huutavat ravintolassa jossa ei ole lasten leikkipaikkaa (jota ravintoloihin ei tosiaan edes pidä laittaa, ettäs tiedätte, siellä syödään eikä hypitä kuin heikkopäinen) ja juoksevat pitkin salia tapittaen toisten syömisiä tai arvostellen lihavan tädin ulkonäköä yms.
Ahdasmielinen siis

Mutta suvaitsevainen. Kunhan sekin pysyy kohtuudessa eikä pidä sietää ihan kaikkea.