Onko lapsiperheiden syrjiminen mielestäsi oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onerva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin mammat hyvät, muistakaa että reittilennoilla todellakin suurin osa lentävistä on ihmisiä jotka tekevät tuota matkustamista työkseen! Olivatpa sitten ykkösluokassa tai ei. Jokainen voi miettiä millaista on valvotun yön jälkeen mennä töihin - vallankin jos se valvottaja on ollut naapurin ökämökä jolle ei vaan ole voinnut mitään.

Sama se on lentokoneessa matkaavilla työntekijöillä.

Miksi pitäisi korvata? Lapsen itku on asia mikä kuuluu elämään. Ei kukaan korvaa siellä turistiluokassakaan lapsen itkusta muille aiheutunutta häiriötä.

En ole ykkösluokassa matkustanut, mutta ymmärtäisin että tähän matkustusmukavuuteen mistä siinä maksetaan liittyy myös se rauha ja asiallinen hiljaisuus. Jos jonkun Nico-Petteri huutaa siinä sitten korvan juuressa ison osan matkasta voisi sanoa ettei matka vastaa sille asetettuja vaatimuksia.

Turistiluokasta nyt tietää että siellä on lapsia ja ääntä mikä on vaan kestettävä.

Miksi pitäisi korvata? Lapsen itku on asia mikä kuuluu elämään. Ei kukaan korvaa siellä turistiluokassakaan lapsen itkusta muille aiheutunutta häiriötä.

Muistathan että aika iso osa matkustajista lentää työnvuoksi. Lomalennot on prosenttuaalisesti vähemmistö, tuntuva vähemmistö. Joten kyllä mielestäni työn puolesta matkaavat saisivat taittaa pakolliset lennot ilman lasten itkuja, vaikka ne kuika kuuluisivat elämään. Voit itse kokeilla vaikkapa 15 tunnin yhtäjaksoista matkustusta, ilman nukkumista ja sitten suoraan siirtyä neuvottelupöytään asiakaan luona. Ja päälle tuohon vielä aikaeron tuoma rasitus.

Ihan ok. Lisäksi kyllä toivoisin alkoholittomia lentoja, että lapseni saisivat rauhassa nukkua ja matkustaa siellä turistiluokassa. Ilman mölyäviä känniääliöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja työmatkailija;26025899:
Muistathan että aika iso osa matkustajista lentää työnvuoksi. Lomalennot on prosenttuaalisesti vähemmistö, tuntuva vähemmistö. Joten kyllä mielestäni työn puolesta matkaavat saisivat taittaa pakolliset lennot ilman lasten itkuja, vaikka ne kuika kuuluisivat elämään. Voit itse kokeilla vaikkapa 15 tunnin yhtäjaksoista matkustusta, ilman nukkumista ja sitten suoraan siirtyä neuvottelupöytään asiakaan luona. Ja päälle tuohon vielä aikaeron tuoma rasitus.

Minä olen aina lentänyt vain turistiluokassa ja nyt kun muistelen, niin eipä ole usein lasten itkua kuulunut, vaikka joskus on lapsia ihan lähettyvilläkin istunut. Itse olisin saanut hyvin nukuttua lentokoneessa, mutta vuosiin en ole vain jostain syystä osannut nukkua lentokoneessa.

Sitä paitsi hyvin moni yritys ei nykyään enää kustannut muuta kuin turistiluokan lennot työntekijöilleen.

Minä olen aina lentänyt vain turistiluokassa ja nyt kun muistelen, niin eipä ole usein lasten itkua kuulunut, vaikka joskus on lapsia ihan lähettyvilläkin istunut. Itse olisin saanut hyvin nukuttua lentokoneessa, mutta vuosiin en ole vain jostain syystä osannut nukkua lentokoneessa.

Sitä paitsi hyvin moni yritys ei nykyään enää kustannut muuta kuin turistiluokan lennot työntekijöilleen.

Näin on, sitäkin suuremmalla syyllä turistiluokaan tulisi saada oma osio työmatkaajille. En nyt tiedä paljonko sinulla lentomaileja tulee vuodessa. Mutta uskoisin että mulla työn puolesta niitä on vähintäänkin yhtä paljoan. Epäilen että paljon enemmän kun viikottain lennän. Ja kyllä, lapsia on koneissa ja kyllä, se ketuttaa toisinaan. Ymmärrän toki että heilläkin on oikeus matkustaa yhtälailla kun minulla on pakko. Mutta tosiaan jos voisimme olla "omissa" lokeroissa ei kummatkaan häiritsisi toisiaan. Lapselliset saisivat olla rauhassa lasten ehdoille, ilman pelkoa että muut häiriintyy. Ja taas me jotka haluamme lennon nukkua tai valmistella työjuttuja - saisimme siihen oman rauhan.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Koskakohan busseihin tulee lapsettomia vuoroja ja lapset kielletään sielläkin. Saati juniin.

No missä on 10-12 tuntiakin kestäviä bussivuoroja tai junamatkoja. Tyhmä saa olla, mutta ei idiootti. Lentomatkat on monasti TUNTUVASTI pidempiä kuin päivittäiset bussimatkat - herran jestas. On eriasia kuunnella sitä älämölöä 15minuuttin kuin 8 tuntia...Ja junassa edelleen on erillisiä vaunuja, joista osa on tarkoitettu juurikin lapsiperheille (käyppä vilkaiseen)

Ei kannata nyt verrata reittilentoja ja lähiliikenteen junaa toisiinsa.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Alkuperäinen kirjoittaja työmatkailija;26025934:
Näin on, sitäkin suuremmalla syyllä turistiluokaan tulisi saada oma osio työmatkaajille. En nyt tiedä paljonko sinulla lentomaileja tulee vuodessa. Mutta uskoisin että mulla työn puolesta niitä on vähintäänkin yhtä paljoan. Epäilen että paljon enemmän kun viikottain lennän. Ja kyllä, lapsia on koneissa ja kyllä, se ketuttaa toisinaan. Ymmärrän toki että heilläkin on oikeus matkustaa yhtälailla kun minulla on pakko. Mutta tosiaan jos voisimme olla "omissa" lokeroissa ei kummatkaan häiritsisi toisiaan. Lapselliset saisivat olla rauhassa lasten ehdoille, ilman pelkoa että muut häiriintyy. Ja taas me jotka haluamme lennon nukkua tai valmistella työjuttuja - saisimme siihen oman rauhan.

Minua ei häiritse se jos lapsiperheille olisi oma kohta lentokoneesta missä ovat. Mutta se häiritsee jos heiltä kielletään jonkun tietyn matkustusluokan käyttö. Lapsiperheet voi minun puolestani sijoittuu tiettyyn osaan konetta, mutta heille tulee tarjota mahdollisuus matkustaa kaikissa matkustusluokissa.

No missä on 10-12 tuntiakin kestäviä bussivuoroja tai junamatkoja. Tyhmä saa olla, mutta ei idiootti. Lentomatkat on monasti TUNTUVASTI pidempiä kuin päivittäiset bussimatkat - herran jestas. On eriasia kuunnella sitä älämölöä 15minuuttin kuin 8 tuntia...Ja junassa edelleen on erillisiä vaunuja, joista osa on tarkoitettu juurikin lapsiperheille (käyppä vilkaiseen)

Ei kannata nyt verrata reittilentoja ja lähiliikenteen junaa toisiinsa.

Siperian reissu kestää monta päivää junalla, etkö tiennyt? Ja bussireissu pohjoiseen suomeen kestää hemmetin pitkään, Petroskoihinkin n. 12 tuntia (Y)

No missä on 10-12 tuntiakin kestäviä bussivuoroja tai junamatkoja. Ja junassa edelleen on erillisiä vaunuja, joista osa on tarkoitettu juurikin lapsiperheille (käyppä vilkaiseen)

Junalla Helsingistä Rovaniemelle kestää aika helvatan monta tuntia, ihan vaan tiedoksesi.

Se, että junassa on mahdollisuus lapsiperheille tarkoitettuun vaunuun ei tarkoita sitä, etteikö niitä lapsiperheitä voi olla myös siellä "tavisvaunussa".

Siperian reissu kestää monta päivää junalla, etkö tiennyt? Ja bussireissu pohjoiseen suomeen kestää hemmetin pitkään, Petroskoihinkin n. 12 tuntia (Y)

Tiesin ja suuri osa perheistähän harrastaa noita matkoja, ihan ruuhkaksi asti. Ihan normaalia arkea eikö totta? Jokaisella lomalla varataan jo hyvissä ajoin matka Siperiaan ja se tietenkin taitetaan junalla. Ja Levin reissut hoidetaan jokaisessa lapsiperheessä ihan normaalisti bussilla...Lähtö Helsingistä. Ja näillä reissuilla tietenkin on myös työmatkailijat mukana.

Haloo...

Junalla Helsingistä Rovaniemelle kestää aika helvatan monta tuntia, ihan vaan tiedoksesi.

Se, että junassa on mahdollisuus lapsiperheille tarkoitettuun vaunuun ei tarkoita sitä, etteikö niitä lapsiperheitä voi olla myös siellä "tavisvaunussa".

Helsinki - rovaniemi väli onkin vallan kiireinen vuoro. Porukkaa riittää joka päivälle ihan ruuhkaksi asti. Ihan niin kuin lentovuoroissakin ;)

Saako junissa ykkösluokkaan ottaa lapsia?

Käsitin että täällä ei saa. Viimeksi kun varasin lippuja, virkailija kerkesi kysymään että ykkös-vai kakkosluokkaan ja totesi heti perään että ei kun kakkosluokkaan kun mukana on lapsia.

Vaikka missä.

Minä oon mennyt bussivuorolla, jonka kesto oli 26 tuntia. En Suomessa, vaan eipä tuo aloituksen lentoyhtiökään ole suomalainen...

Kyllähän maailmassa kaikkialle pääsee toki ilman lentokonetta. Mutta he jotka eniten sitä rauhaa kaipaavat tuppaavat lentämään/liikkumaan työn vuoksi ja harvemmin käyttävät näitä bussivuoroja (työnantajatkin jo kieltää, vallankin silloin jos matka-ajalta maksetaan palkka). Todennäköisesti jos maailmassa työnpuolesta liikkuva väki rantautuisi busseihin ja juniin, alettaisiin vaatia niihinkin lapsivapaita alueita.

Tiesin ja suuri osa perheistähän harrastaa noita matkoja, ihan ruuhkaksi asti. Ihan normaalia arkea eikö totta? Jokaisella lomalla varataan jo hyvissä ajoin matka Siperiaan ja se tietenkin taitetaan junalla. Ja Levin reissut hoidetaan jokaisessa lapsiperheessä ihan normaalisti bussilla...Lähtö Helsingistä. Ja näillä reissuilla tietenkin on myös työmatkailijat mukana.

Haloo...

Miksei olisi mahdollisesti työmatkailijoita samoin kun lapsiperheitä? Kaikilla lapsiperheillä ei ole autoa saati varaa matkustaa muulla tavalla eikä kaikissa yhtiössä välttämättä ole varaa tai halua maksaa kalliimmastakaan matkasta. Meillä suurin osa matkoista hoidetaan juuri bussilla lapsen kanssa, halpaa se on verrattuna muihin vaihtoehtoihin ja kyllä siellä näytti työmatkalaisiakin olevan. Helsinki-Tampere välin bussissakin menee 2,5 tuntia suuntaansa., ei se ihan nopeaa matkustamista ole.

[QUOTE="onerva";26025709]En. Mielestäni kaikki ihmiset ovat yhtä tärkeitä iästä riippumatta. Suomen Perustuslain 6§:n mukaan: ”Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella." Hyväksyttävä peruste ei tosiaan ole esim. se, että lapset ovat meluisia.[/QUOTE]

Samaa mieltä.

Eikö samanlainen kielto pitäisi sitten tulla myös muillekin häiritsevinä pidetyille matkustajille esimerkiksi vaikeasti kehitysvammaiset voisivat olla tällainen ryhmä. Osa on hyvinkin äänekkäitä, eivät osaa huomioida muita matkustajia, saattavat huitoa käsillään jne.

Uusimmat

Yhteistyössä