onko lapsilla vakuutukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tässä kakkoselle harkitaan vakuutuksen ottamista. ekalla ei ole ja hyvin on pärjätty, mutta nyt näyttää iho vähän oireilevalta, joten ehkä tässä vaiheessa vielä otetaan. lisäkysymys aiheeseen kuuluu, että mitä pitää ottaa huomioon vakuutusta ottaessa ja pitääkö joku lääkärin todistus hankkia? millä firmalla parhaat lapsivakuutukset?

En osaa sanoa millä yhtiöllä parhaat edut on, meillä on tapiolassa kaikki joten sieltä lapsillekin otettiin.

Neuvolakortista toimitin kopion vakuutushakemuksen liittteenä kun ennen lasten syntymää on vakuutukset hankittu kaikille. Varmaan sama pätee myöhemmässäkin vaiheessa?? Joka sivulta siis piti kopio ottaa.

Tapaturmavakuutukset vain.
Meillä tuntuu julkisenpuolen palvelut (niiltä osin kun vakuutuskin olisi korvannut) toimivan oivallisesti.
Meidän kaikki vakuutukset on If:ssä ja koska se ei korvaa niitä terapioita joita tarvitsemme niin sairaskuluvakuutukset irtisanottiin tarpeettomina.
(nyt maksamme itse puheterapiaa, 85?/kerta )

Meillä on molemmilla, ja onneksi on, toinen lapsi sairastu diabeetekseen ja nyt vakuutus korvaa kaikki sairauden aiheuttamat kulut. Tosin vakuutusyhtiötä ei voida ko. vakuutuksessa enää vaihtaa mutta eipä ole tarvettakaan!

Tapaturmavakuutukset on.
Alueellamme toimii kunnallinen terveydenhoito ihan hyvin ja tarvittaessa mennään yksityiselle ja maksetaan itse.
Lastenklinikan päivystys on myös hoitanut hyvin ne muutamatkerrat kun jouduttu sinne menemään.

Ilman muuta, kuten itselläkin. On vuosia, kun niitä ei tarvi, mutta toisaalta mun vakuutus maksaa 200 euroa vuodessa ja yksi terapeuttikäynti 100 euroa, että nyt kun on elämä ihan kaaoksessa on tullu toisenkin kerran ajateltua, mikä onni, ettei ikinä alkanu säästämään poistamalla sairauskuluvakuutuksia!
Samoin nuosrimmaisen korvien putkitukseen päästiin alle viikossa ja vakuutus maksoi, ei olis ite kyllä yli 900 operaatiota voitu hankkia, vaan olis pitäny odottaa vuoroaan ja sit olis taas voinu olla väärä aika (putkitus ei tehoa yhtä hyvin, jos on tulehdus päällä putkitettaessa)

On vakuutukset, kokemusta on että aikuisenakin voi olla lapsena otetusta vakuutuksesta hyötyä... On allergioita ja niiden hoitoa, masennusta ja terapiaa siihen, pitkäaikaisia sairauksia kaikenmoisia...

Mulla ei ollut lapsena vakuutusta, ja nyt siitä ei olis mitään hyötyä, kun reuma on jo olemassa. Lähes kaiken voi pistää sen piikkiin eikä tulis korvauksia :/

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
On vakuutukset, kokemusta on että aikuisenakin voi olla lapsena otetusta vakuutuksesta hyötyä... On allergioita ja niiden hoitoa, masennusta ja terapiaa siihen, pitkäaikaisia sairauksia kaikenmoisia...

Mulla ei ollut lapsena vakuutusta, ja nyt siitä ei olis mitään hyötyä, kun reuma on jo olemassa. Lähes kaiken voi pistää sen piikkiin eikä tulis korvauksia :/

Nimenomaan näin!
Mä olen siskolle naoputtanu jo jonkun aikaa, että tekee äkkiä itelleen vakuutuksen, ennen kun eka sairaus iskee, se kun on muo melkein 10 vuotta nuorempi! Jokaisen täytyis tehdä vakuutus viimeistään kun täyttää 20, jos ei oo ennen tajunnu!
Tosin mä en tiedä, saako noita ilman omavastuuta olevia vakuutuksia enää?

tapaturmavakuutus on kaikilla, ei muuta. terveyskeskuksesta oon aina saanu erinomaista palvelua ja maksamme PALJON veroja, joten en todellakaan maksa lisää, kun saan verorahoilla jo palvelun.

on vakuutus,ei olla onneksi vielä tarvittu.
osaako kuaan sanoa miten toimii if-vakuutuksessa se lääkekorveus homma..onko se niin että ne korvaa jos sillä yhdellä kerralla tulee se omavastuu täyteen vai "kerätäänkö" niitä vuoden mittaan sinne ja korvaavat sitten vuoden lopussa kertyneistä reseptilääkkeistä?

Yhteistyössä