onko lapsettomat perhe?

Minusta se on semmoinen asia, jonka ihmiset päättävät omalta kohdaltaan, jos tuntevat tarpeen sitä pohtia. Itse en tuntenut, että olimme miehen kanssa perhe, ennen kuin meille syntyi lapsia, mutta jos joku muu ajattelee pariskunnan perheeksi, niin se vain sopii minulle =)
 
perheeseen voi kuulua vaikka mies,nainen ja koira. Ei siihen aina lasta tarvita ja ei todellakaan tarvitse olla naimisissa että on perhe. Me miehen kanssa avoliitossa,meillä yksi lapsi ja kyllä me perhe ollaan. Tai perheeseen voi kuulua myös vaikka kaksi naista ja koira...Jokainen itse päättäköön kutsuuko omaa poppootaan perheeksi.
 
Sosiologian proffa sanoi joskus luennolla, että perhe on se kokonaisuus, joka syö samasta jääkaapista. Lisäksi perheeseen voi kuulua sellaisia, jotka jo ovat lentäneet siltä jääkaapilta toiselle jääkaapille mutta toisinaan vierailevat tällä vanhallakin jääkaapilla.
 
Jos nyt vielä tähdennän omaa näkökulmaani kun jo aiemmin kirjoitin että ei ole perhe jos ei ole lapsia, niin..

Mielestäni pariskunta on silloin kun siinä on mies ja nainen (ja myös siis mies ja mies tai nainen ja nainen) eli kahden hengen yksikkö, jolla on parisuhde. Kun siihen tulee lapsi niin se muuttuu perheeksi. Eli kyse on määreestä. Eläimet taas oma lukunsa eivätkä varsinaisesti perhettä, mielestäni.
 
No minä ajattelen tätä näin,
yksinäinen nais ihminen kissoineen, eikö hän voi sanoa tämä on minun perheeni.
pariskunta joka asuu samankaton alla ja rakastavat toisiaan, ovat sitten avo- tai avioliitossa, eivätkö he ole perhe.
yksinhuoltaja ja lapset, eivätkö he ole perhe.
mies, nainen, lapsia (omia tai adoptoituja, sijais ym) eikö tämä ole perhe.
Mielestäni nämä kaikki ovat perheitä.
opiskelija boksissa asuvia en kutsuisi perheeksi:)ellei sitten ole joku pariskunta jotka ovat yhdessä.
 
mielipide
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:32 vieras kirjoitti:
Jos nyt vielä tähdennän omaa näkökulmaani kun jo aiemmin kirjoitin että ei ole perhe jos ei ole lapsia, niin..

Mielestäni pariskunta on silloin kun siinä on mies ja nainen (ja myös siis mies ja mies tai nainen ja nainen) eli kahden hengen yksikkö, jolla on parisuhde. Kun siihen tulee lapsi niin se muuttuu perheeksi. Eli kyse on määreestä. Eläimet taas oma lukunsa eivätkä varsinaisesti perhettä, mielestäni.
omasta puolestani kun pariskunta on NAIMISISSA, niin silloin on perhe. onko kukaan katsonut sanakirjaa?? :D
 
mielipide
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:24 vieras kirjoitti:
perheeseen voi kuulua vaikka mies,nainen ja koira. Ei siihen aina lasta tarvita ja ei todellakaan tarvitse olla naimisissa että on perhe. Me miehen kanssa avoliitossa,meillä yksi lapsi ja kyllä me perhe ollaan. Tai perheeseen voi kuulua myös vaikka kaksi naista ja koira...Jokainen itse päättäköön kutsuuko omaa poppootaan perheeksi.
juu ei piä hyppiä seinille ;)
kyllä määkin piän perheenä niitä jotka ei ole naimisissa mutta joilla on lapsonen kultakutrinen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:26 vieras kirjoitti:
Sosiologian proffa sanoi joskus luennolla, että perhe on se kokonaisuus, joka syö samasta jääkaapista. Lisäksi perheeseen voi kuulua sellaisia, jotka jo ovat lentäneet siltä jääkaapilta toiselle jääkaapille mutta toisinaan vierailevat tällä vanhallakin jääkaapilla.
no just näin :)
 
Tasku Venus
meidän perheeseen kuuluu minä, mies, kissa ja koira.
ja kyllä siis ajattelen meitä perheenä.
toki toivoisin että meitä siunattais ihan ihmislapsillakin,
mutta se ei valitettavasti ole vielä toteutunut. :(
 
vieraana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:32 vieras kirjoitti:
Jos nyt vielä tähdennän omaa näkökulmaani kun jo aiemmin kirjoitin että ei ole perhe jos ei ole lapsia, niin..

Mielestäni kunpariskunta on silloin siinä on mies ja nainen (ja myös siis mies ja mies tai nainen ja nainen) eli kahden hengen yksikkö, jolla on parisuhde. Kun siihen tulee lapsi niin se muuttuu perheeksi. Eli kyse on määreestä. Eläimet taas oma lukunsa eivätkä varsinaisesti perhettä, mielestäni.
:wave:
Ja vielä äiti/isä + lapsi/lapset on perhe
 
Meillä ainakin ennen lasta oli myös perhe...siihen kuului mie, mies, 2 koiraa ja epämääräinen lauma kissoja...ja aina jos jonnekin lähdettiin, niin mentiin koko perheen voimin :D Nyt on vain perheessä uusi jäsen...nykyään mie kyllä enemmän tätä perhettä laumaksi kutsun...joten lauma myö ollaan :D
 

Yhteistyössä