Onko lapsesi vasenkätinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lepsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoiseni on vasuri, mutta minulla ei ole koskaan ollut masennusta, silti en sano juuta eikä jaata tuohon linkin juttuun, omalla kohdallani ei varmaan ainakaan ole yhteyttä. Poika on ainoa vasuri suvuissamme niin kauas kuin tiedämme.

Lapseni on vasenkätinen. Ja no joo, oli vahinkolapsi, joten raskausaika oli aika raskasta henkisesti, sillä mieheni ei ollut millään tavalla mukana odotuksessa vaikka siis yhdessä olimmekin ja olemme edelleen. En nyt sano olleenni masentunut, mutta.. Joo, ehkä asoilla voi olla jokin yhteys, mutta ainahan on myös muita seikkoja.. Kaverillanikin vasenkätinen ja äiti oli kyllä kaikkea muuta kuin masentunut..

me ollaan veljen kanssa molemmat, ja 6 eri setä/täti/eno paria (kaikki oikeakätisi, myös isovanhemmat, jotka tiedän, serkuilla voi olla tietty myös vasureita isovanhempiakin) on saanut aikaan yhteensä 8 vasenkätistä lasta 15:stä.

Taidetaan olla aika masentunutta sukua, vaikka ketään ei ole diagnisoitu.

Eli en nyt ihan purematta niele. Vasenkätisyys ei ole vika, se on ominaisuus!

Meitä on 5 sisarusta ja kaikki vasenkätisiä kuin myös äitimme. Siskon lapsetki on vasenkätisiä. Vasenkätisyys ei ole vamma eikä meitä masenna oikeakätisiä enemmän :D Helesinki mitä schaibaa nuo schaibatutkijat tutkii ja kehtaa vielä kirjottaa siitä jutun.. Saunan taakse.

Meidän toinen poika on vasuri ja en ollut raskausaikana masentunut. Suvussani on paljon vasenkätisiä, että enemmän tulee varmaan sitä kautta. Vasenkätisethän on älykkäämpiä kuin oikeakätiset, vai miten se nyt oli.... :D

Meillä esikoinen vasuri enkä muista/usko masennusta sairastaneeni ainakaan hänen odotusaikana. Miehen isä on myös vasuri ja ainakin yksi miehen sisko, joten uskoisin olevan perinnöllistä.

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Masentuneilla+%C3%A4ideill%C3%A4+useammin+vasenk%C3%A4tisi%C3%A4+lapsia/1135240383346

Voiskohan tuo pitää paikkansa?

No meillä ei ainaskaan...kun esikoista odotin niin olin onneni kukkuloilla koko ajn ja erittäin onnellinen, ja lapsestani tuli vasenkätinen...kun taas seuraavaa 4 lasta olen odottanut , on ollut aikoja jolloin olen ollut erittäin masentunut, ja nämä seuraavat 4 lastani ovat OIKEAkätisiä...et silleen....

Yhteistyössä