Onko lapsesi saanut vesirokko rokotteen?

• Viestiketjun aloittaja heipätihei
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole saanut, olisin halunnut kyllä mutta reuma esti rokottamisen.
Sairasti sen, mutta onneksi sellaiseen oireettomaan väliin, niin ei tullut mitään komplikaatioita tai lääkekuureja.
JA nimen omaan tuon sairautensa vuoksi olisin otattanut, mutta sitäpäs ei reumaatikoille voida antaa.

Poika ei ole vielä sairastanut ja ellei ala-astelaiseksi mennessä tautia saa, niin todennäköisesti rokotteen laitatan.

Eivät ole vielä saaneet, meillä myös 6-vuotias vanhimmainen...Tuumittiin miehen kanssa, että jos ei ennen 1o täytettyään saa tautia sairatettua, niin sitten rokotetaan...

Ite kävin rokotteen ottamassa :wave: !

vierailija
Muutama tuttu rokotuttanut lapsensa ja kolmella tullut silti rokko suht normaalilla voimalla. Eli ei ole edes juurikaan lieventänyt tautia. Mutta kannattaa silti varsinkin aikuisena ehkä mieluummin rokotus ottaa kuin sairastumista odottaa.

varicella
ei valitettavasti saanut rahapulani vuoksi ja sairasti rajuna. itse otin sen kun kuulin että jyllää pväkodissa, ja luojan kiitos otin koska en sairastunut itse! rankka tauti! kannattaa ottaa rokote vaikka ei olisikaan kauheasti varaa...

mie
Alkuperäinen kirjoittaja ellimelli:
Ei ole saanut rokotetta, eikä myöskään tule saamaan. Edelleenkin olrn sitä mieltä ettei kaikkea vastaan kannata rokottaa ja jotain on myös ihan "hyvä" sairastaakkin...
Aika pitkälti samoilla linjoilla... Tosin tytöilleni ehkä otan rokotteen jos ei ole sairastanut n.10-vuotiaaksi mennessä. Nlalääkäri ehdotti tuota jo 18kk-neuvolassa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ellimelli:
Ei ole saanut rokotetta, eikä myöskään tule saamaan. Edelleenkin olrn sitä mieltä ettei kaikkea vastaan kannata rokottaa ja jotain on myös ihan "hyvä" sairastaakkin...
Vesirokko voi olla aikuiselle hengenvaarallinen.

joku
Meidän tenava sai rokotteen vähän päälle 1-v., juuri ennen kuin hoitoon lähti.
Olen itse ajatellut aikaisemmin, että vesirokko on pienillä lievä. Kunnes yksi tuttava kertoi, että jos hän olisi tiennyt, kuinka ikävä tauti voi olla pienellekin, hän olisi rokotteen ottanut. Oli ollut näppyä eikä mitään vähää määrää, ei nukuttu yöllä muuta kuin ataraxin avulla pieni "tainnutettiin".

Joten hain rokotteen pojalle. Miksi kärsiä, jos ei tarvitse?

Minä
Mä epäilen, että rokotteesta tulee tulevaisuudessa vielä ongelma etenkin naisille.

Nyt olevat pikkutytöt rokotetaan, rokote ei täysin suojaa vesirokolta kuitenkaan. Raskaus alentaa immunitettiä, joten raskausaikana hyvin mahdollista tulevaisuudessa saada vesirokko. Ja vesirokko on vaarallinen raskausaikana.

vieras
En missään nimessä olisi rokottanut, kun perusterveitä lapsia. Isommalla oli vähän pahempana (5v), pienellä kaksivuotiaalla meni suht lievänä ohi. Kipeitähän ne toki oli, mutta joku raja mukavuudenhalullekin. Mä en missään tapauksessa usko että tuo rokote pitkällä aikavälillä pelkästään hyvä juttu olisi. Vakavat sairaudet erikseen mutta näihin ei rokoteta.

Yhteistyössä