Onko lapsesi enemmän sinun vai isänsä näköinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näköinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näköinen

Vieras
Eli kumpaa lapsesi muistuttaa, isää vai äitiään? Entä mitä piirteitä haluaisit hänen "perivän" sulta, entä isältään? Mitä "huonoja" piirteitä hän (he) on (ovat) saanut jommalta kummalta vanhemmilta?
Mun molemmat tytöt ovat ehdottomasti isänsä näköisiä, mutta silmien muoto on minulta. Toivottavasti tytöt perivät isänsä (ja hänen sukunsa) vartalon muodon, elikkäs hoikkuuden. Itse oon helposti lihoava. "Huono" peritty piirre on todella kapeat huulet ja lattana takaraivo. :)

Esikoinen on ihan kopio miusta samanikäisenä, kuulemma. Kuopus taas..hän ei oo oikeen kummankaan näköinen ja mies onkin veistellyt vitsiä talonmiehestä.. :/

Ei vielä lapsia, mutta toivoisin että saavat isältään pitkät jalat, minulta luuston muuten, isältään korvat, nenän, hiukset ja näön, minulta silmät, suun (+hampaat) ja leuan.

no me ollaan molemmat vanhemmat hoikkia niin on lapsetkin, en minä osaa varsinaisesti mitään huonoja piirteitä meistä kummastakaan valita. Lapset on pääsääntöisesti itsensä näköisiä perintötekijöistä huolimatta.

esikoinen on ihan isänsä näköinen, samanlaiset kasvon piirteet, silmät sinisen harmaat ja korvat.

toinen on vähän molempien näköinen, ruskeat silmät multa peritty mutta kasvon piirteissä on samaa niin isältä kuin äidiltä.

kolmas on ihan äitinsä näköinen korvia, silmiä ja kasvon piirteitä myöten :D

Alkuperäinen kirjoittaja tenu:
Ei vielä lapsia, mutta toivoisin että saavat isältään pitkät jalat, minulta luuston muuten, isältään korvat, nenän, hiukset ja näön, minulta silmät, suun (+hampaat) ja leuan.

Ja tuliko vielä muuta? Pannaanko pakettiin?

Lapsi paljolti minun näköinen. Korkea otsa ja silmät erityisesti. Silmät siniset niin kuin minulla (isä ruskeasilmäinen). Isältään perinyt piiiitkät kaarevat ripset ja savolaismallisen persjalkaisuuden. Toisaalta isänsä lapsuudenkuvat kävisivät lapsen kuvista. Että sopiva sekoitus. Ihan vastasyntyneenä oli miehen ja appiukon näköinen. Mutta niinhän se useimmiten on. Ihan selviytymisbiologiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tenu:

Ja tuliko vielä muuta? Pannaanko pakettiin?

No tähän hätään ei muuta kiitos, pannaan pakettiin. :)

ennen vanhaan sanottiin että jos tyttö on isänsä näköinen, hänestä tulee onellinen ja jos poika äidin näköinen hänestä myös onnellinen ja jos tyttö äidin näköinne, nin tulee onneton ja jos poika isän näköinen tulee onneton

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ennen vanhaan sanottiin että jos tyttö on isänsä näköinen, hänestä tulee onellinen ja jos poika äidin näköinen hänestä myös onnellinen ja jos tyttö äidin näköinne, nin tulee onneton ja jos poika isän näköinen tulee onneton
Voi eiii...

:whistle:

Tyttö on täydellinen kopio äidistään saman ikäisenä. :D Ainoastaan pituus tulee isältä, luultavasti kasvaa aika pitkäksi kun jo nyt pituutta riittää.
Poijan biologisella isällä taas on niin vahvat geenit, että vaikka siinä kovasti myös meidän suvun piirteitä on, ei kukaan voi olla huomaamatta biologista taustaansa. :whistle:

*MUOKS* Niin ja toivoisin molempien perivän isiltään hoikkuuden! Minä olen omasta perheestänikin ainoa, joka kantaa ylipainoa mukanaan. :/

Ovat oman näköisiä ja yhtä paljon kummankin näköisiä. Haluaisin lasteni perivän silmien värin minulta eli sinisyyden ja silmien terveys puolen isän puolelta kun itsellä silmälasit paitsi isälläkin värisokeutta mutta toivon että näkisivät kuitenkin hyvin kauas ja lähelle.

Yhteistyössä