Itselläni on juuri tämä tilanne ettei isovanhempiani (etenkään isoäitiäni) ole kiinnostanut minä ja sisareni yhtään. En muista että olisivat kertaakaan soittaneet, lähettäneet syntymäpäiväkorttia saatika tulleet juhliin. Isoäitini ei tullut ylioppilasjuhliini koska oli varannut siihen kohtaan kylpyläreissun. Oli siis ihan tavallinen kylpyläviikonloppu, ei mitään kuntoutusta tai vastaavaa, ja Suomessa. Meillä eivät ole käyneet koska matka on niin pitkä. Tosin serkkuni asuivat samassa kaupungissa mutta toistakymmentä kilometriä kauempana, heille ei ollut liian pitkä matka.
Käytännössä isovanhempani ovat siis mulle ihan ventovieraita. En minäkäään siellä ole käynyt, en koe että mulla olisi mitään velvollisuutta heitä kohtaan. He eivät ole oleet minusta kiinnostuneita, en ole merkinnyt heille mitään. Miksi he nyt, 30 vuoden jälkeen sitten olisivat minua vailla kun eivät ole tähänkään asti olleet?
Lapsilla on tiettyjä velvollisuuksia vanhempiaan kohtaan vaikka välit olisivatkin huonot. Eri asia sitten isovanhempien ja lastenlasten välillä.
Käytännössä isovanhempani ovat siis mulle ihan ventovieraita. En minäkäään siellä ole käynyt, en koe että mulla olisi mitään velvollisuutta heitä kohtaan. He eivät ole oleet minusta kiinnostuneita, en ole merkinnyt heille mitään. Miksi he nyt, 30 vuoden jälkeen sitten olisivat minua vailla kun eivät ole tähänkään asti olleet?
Lapsilla on tiettyjä velvollisuuksia vanhempiaan kohtaan vaikka välit olisivatkin huonot. Eri asia sitten isovanhempien ja lastenlasten välillä.