onko lapseni yliherkkä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TheUnforgiven
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TheUnforgiven

Vieras
tai siis oltiin tänään kummitytöllä joak todella vilkas ja kovaääninen..2kk vanhempi mun tyttöä..siis pelkää aivan kauheesti kun tyttö vaikka huutaa jotain tms..saa oikeen paniikkikohtauksen..vai onko tämä jokin vierastusvaihe..vai johtuuko tämä siitä ettei likka ihan kamalasti ole tekemisissä pienten lasten kanssa..mä vaan mietin että pitääkö mennä äitilapsi kerhoon että teenkö hälle jotenkin hallaa kun sitten pelkää kauheesti omanikäisiä kun ei jokapäivä näe tms

minkä ikäinen...? jossain vaiheessa olis varmaan ihan hyväksi joutua enemmän tekemisiin ikäistensä kanssa. Toisaalta toiset vaan ujompia. Huudetaanko teillä kotona jos tulee joku paha tilanne..?

Ei kaikki tykkää kovista äänistä. Jos lapsesi on rauhallinen, ja näkee vilkkaan ja äänekkään lapsen huutamassa ja mesomassa, on mielestäni aika ymmärrettävää että pelkää. Katsele nyt ihan rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja 123:
minkä ikäinen...? jossain vaiheessa olis varmaan ihan hyväksi joutua enemmän tekemisiin ikäistensä kanssa. Toisaalta toiset vaan ujompia. Huudetaanko teillä kotona jos tulee joku paha tilanne..?

no kun ei huudeta...ja ihan normaalisti komennetaan kielletyissä asioissa..

Alkuperäinen kirjoittaja jopo:
Ei kaikki tykkää kovista äänistä. Jos lapsesi on rauhallinen, ja näkee vilkkaan ja äänekkään lapsen huutamassa ja mesomassa, on mielestäni aika ymmärrettävää että pelkää. Katsele nyt ihan rauhassa.

on todella rauhallinen..kotona kyllä sitten mesoaa ja riekkuukin välillä..mutta vieraassa paikassa sitten ujoilee..ei pelkää serkkujaan yms mutta tuo mun kummityttö ..sitä pelkää kyllä

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:

No mulla saman ikäinen tyttö, tai kuukauden nuorempi itse asiassa. On kanssa rauhallisempaa sorttia ikäistensä seurassa, enemmän semmoinen tarkkailija... ei kyllä pelästy muita, mutta ollaan joka viikko oltu useamman kerran tekemisissä muiden pienten lasten kanssa.
Jos sulla on mahdollisuus niin käykää ihmeessä enemmän treffaamassa muita pikkuisia.

Mun tyttö on ollut aivan pienestä asti herkänsorttinen lapsi. On sellainen tarkkailija, vähän ujokin, tosin meiellään hakeutuu seuraan ja kun lämpenee, on tosi iloinen ja sosiaalinen. Pelkäsi vauvana ja alle 2-vuotiaana kovia ääniä ja esim. kiljuvat ja kovaa juoksevat lapset pelottivat.
Ei hää ole vieläkään mikään rämäpää, nyt 2v6kk. Saattaa arkailla reilusti itseään pienempiäkin lapsia jos tulevat liian "hyökkäävästi" kohti ja kova mekkala saa hänet varovaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kih:
No, kummitytös on syy, heh. Mitäs on niin pelottava. Ei vaan, eikös se asia ole sitten aika selvä? Että kaikki ok.

no eikä ole..pelkää myös julmetusti vanhuksia!

No mut nehän onki pelottavan näkösiä ja haisee oudolta! Sit ne viel tunkee liki lässyttämään! PUISTATUS......

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Mun tyttö on ollut aivan pienestä asti herkänsorttinen lapsi. On sellainen tarkkailija, vähän ujokin, tosin meiellään hakeutuu seuraan ja kun lämpenee, on tosi iloinen ja sosiaalinen. Pelkäsi vauvana ja alle 2-vuotiaana kovia ääniä ja esim. kiljuvat ja kovaa juoksevat lapset pelottivat.
Ei hää ole vieläkään mikään rämäpää, nyt 2v6kk. Saattaa arkailla reilusti itseään pienempiäkin lapsia jos tulevat liian "hyökkäävästi" kohti ja kova mekkala saa hänet varovaiseksi.

meillä myös ihmetellään ja jähmetytään kuuntelemaan varistenääntä yms..summeri on kans peottava..ei tuo ollut vähän aikaa sitten tuollainen

meillä myös ihmetellään ja jähmetytään kuuntelemaan varistenääntä yms..summeri on kans peottava..ei tuo ollut vähän aikaa sitten tuollainen

Ihan tutulta kuulostaa... Meillä oli samanlaista joskus vuoden ikäisenä =) Kyllä se siitä, uskoisin. Ei tuo meidän typykkä enää 1,5-vuotiaana pelännyt ohi ajavia traktoreita tai imuria, ovisummeria yms. :D

tyttö samanikäinen kun sulla 1v2kk. Ja samalla tavalla käyttäytyy. Ei sinällään niin vierasta, tai vierastaa, ainakin katsoo pitkään jne, mutta ei enää itke kuten aiemmin. Mutta oltiin kanssa tossa just 1v pojan synttäreillä, joka oli TOSI vilkas. Tyttö oli koko ajan siellä joko meidän sylissä, tai sitten meidän jaloissa pyöri. On aina ollut hyvin rauhallinen jne. Esim. perhekahvilassa menee hyvin jos siellä vähän porukkaa ja suht hiljaista, mutta jos porukkaa hirveästi ja kamala meteli, niin haluaa istua mun sylissä.

Sitten taas leikkipuistoissa ja kylässä on mieluusti toisten rauhallisten lasten kanssa. Hakeutuu itse siis samanlaiseen seuraan, mitä itse on.

Jatkan vielä... meillä tyttö ei kotona hirveästi pelkää mitään ääniä, paitsi sitä kun tossa pihassa joku puistelee mattoja, niin sitä vaimeaa kuminaa mikä kuuluu...täh!!?? Sitten kun joku ajaa nurmikkoa tai poraa tms. niin ei sitä sitten, en jymmarra.

Eikä meilläkään tyttö tykkää, jos liian nopeasti joku tulee heti naaman eteen tuijottamaan ja justiinsa semmoset vilkkaat lapset jotka tulee heti tekemään tuttavuutta, saa tytön vähän pelästymään. KUn saa rauhassa tutustua niihin toisiin rauhallisiin, ei mitään ongelmaa ole. Meillä myös jotkut vanhemmat ihmiset ihmetyttää, mutta sitäkin enemmän MIEHET! =)

nii tuo päivähoito vähän pelottaa tosiaan..mutta en vielä tyttöä hoitoon haluakkaan laittaa, joten katson uudemman kerran kun tilanne tasaantuu..jännä vaan että on nuin rauhallinen yms..aivan vastakohta kuin esim me vanhemmat

Yhteistyössä