onko lapseni alikehittynyt??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mii

Vieras
uusi mies ystäväni on sitä mieltä että lapseni on kehityksessä jäljessä!!4,5v kun ei tykkää uimahallissa sukeltaa sekä miehen kaverilla on saman ikänen lapsi niin osaa jo dvd ja telkun laittaa ite päälle mut mun lapsi onkin tosi haljust kasvatettu ku ei semmosia viel osaa!!kertokaas onko se asia nyt ihan näin??

Meidän 4v ei osaa vielä uida. Ei ole hoppua mielestäni. Eikä ole edes pyöräillyt, raukka. :'( :whistle: Sen sijaan osaa lukea ja kirjoittaa. Jokaisella on omat taitonsa, ei voi olettaa, että kaikki 4-vuotiaat osaisivat samat asiat.

no kaikkia tuo sukeltaminen/vedessä oleminen ei kiinnosta ollenkaa,kaikki ei oo teknisii(mun anoppi osaa hädi tuski laittaa tv:n pääl) ihan normaalisti kehittyny sun lapsi on =) mee poika 3v osaa kans itte laittaa dvd: ja telkun pääl...isäänsä tulee =)

Onpas miesystäväsi varsinainen psykologi. Jos ei mikään muu kuin miesystäväsi mielipide viittaa asiaan niin anna olla. V*ttu mikä asenne hällä, muuten.
Voihan olla että lapsi vielä vähän pelkää vettä eikä silloin saisi esim. tolla tavalla vihjailemalla pahentaa tilannetta, uimakouluun vaan. Ja toi dvd ja telkku ei oo mikään mittari.

Sulla on outo miesmaku.
Meillä kylläkin 3,5-vuotias on osannut jo aika kauan avata ja sulkea telkun ja dvd:n laittaa jo pyörimään. Sukeltaa ei osaa, eikä edes käsipohjaa uida.

No ei ole! Ei kaikki lapset osaa samoja juttuja kuin toiset ikäisensä. Ja jos tuolla toisella on esim isompia sisaruksia, niin osaa taatusti asioita, koska ottaa mallia isommilta. Ja jos nyt lapsesi ei osaa laittaa telkkaria tai dvdtä päälle, niin eipä ole suuri menetys.
Ei meidänkään kohta4v edes kuvittele tekevänsä tuollaisia asioita. Ja hyvä niin.

juu ja kaikki ei aikuisenakaan vielä tykkää sukellella, eikä se kehityksestä ole kiinni. ja voit olla ylpeä kun lapsesi ei osaa soitinta käyttää, ei ole tainnut paljoa tarvita niitä piirrettyjä kun on ollut muuta tekkemistä.. mun yks kaveri aina kauhistelee sitä kun meidän lapset ei osaa pelata pleikkaria tai tietokone pelejä, mutta eipä ne ole ikinä kotona pelailletkaan.. toivon että oppivat mahdollisimman myöhään noi tietsikat sun muut, kerkiää ne sitten myöhemmällä iällä hukkumaan sinne virtuaalimailmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan meiän lapsi ylikehittynyt, kun on alle 1,5 vuotta ja osaa laittaa myös telkun päälle ja dvd:n :) Osaa myös sammuttaa tietokoneen ja laittaa sen päälle.

Meillä apinoi isompiaan ja osaa myös nämä samat asiat, vaikka ei vielä telkkua katsokaan eikä tietsikkaa käytä.

Olen sitä mieltä, että erään palstalle kirjoittajan uusi miesystävä on kehityksessä jäljessä!!
Aikuisella (?) miehellä ei ole mitään käsitystä, mitä 4,5-vuotiaan tarvitsee tai pitää osata, mutta aukoo kuitenkin päätään aiheesta. Mies ei ilmeisesti tiedä, että lapset kehittyvät omaan tahtiinsa.
Mut "mies" onkin tosi haljust kasvatettu ku ei semmosia tajua, tai sitten sillä muuten vaan piippaa ja viiraa!!
kertokaas onko se asia nyt ihan näin, vai onko mun mielipide vaan outo??

Jospa sitä miehen kaverin lasta on käytetty pienestä pitäen vauvauinnissa ja muutenkin uimassa. Osa aikuisistakaan ei tee tuota sukeltamista. Nuo DVD ja televisiojutut lapset kyllä opettelevat äkkiä itse, jos asiaan löytyy kiinnostusta.

Voi apua ;D. Minä tiedän yhtä sun toista lasten kehityksestä ja voin sanoa että lapsesi EI ole alikehittynyt millään lailla ei TODELLAKAAN!!! Laita alikehittynyt ja tyhmä miehes lukeen lasten kehityksestä muutama opus ja sano et tulee sit laukomaan jotain yhtä tyhmää. Voi apua ;D jaa että dvd-koneen käyttö ja sukeltaminen kertois kehityksestä. *repeeeeeeeeee*

Suurin osa 4,5 vuotiaista osaa laittaa dvd:n ja tv:n päälle jos on saanut harjoitella. Vaikka ei osaisikaan niin ei silti oo mikään alikehittynyt. Monet lapset eivät tykkää uimisesta ja sukeltamisesta. Meilläkin tuolla perusteella alikehittynyt 4v3kk ikäinen. Tytöllä on vielä yövaippa, eikä se osaa luistella, hiihtää, uida, ajaa pyörällä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jätä se ukko, ellet halua tuota vertailua jatkossakin. Ei lapsia saa vertailla! |O

no ompa sulla tyhmä neuvo.
että heti vaan ero kun tulee jotain erimielisyyksiä tai sammakoita toisen suusta.

että hyvähyvä.

Yhteistyössä