Onko lapsen hoitajalla oikeus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siis mitä???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siis mitä???

Vieras
Syyllistää vanhempaa työpäiviensä pituudesta????

mulla kolme lasta hoidossa, ja yksi hoitaja siellä valittaa ja syyllistää siitä että lapsilla on liian pitkät päivät.

VOI J*******A kyllä mä tiedän että päivät on pitkiä mutta en mä ole ainoa vanhempi jonka lapset on 8h päivässä hoidossa kahdessa vuorossa. Eli on aamuja ja iltoja.

Illat saattavat venyä 8½-9 tuntiin koska itse en ehdi hakea, ennen yhdeksää pitää hakea joten mies hakee ne kun pääsee töistä.

Mulla muutenkin paha mieli kun joduin töihin palaamaan ja lapset hoitoon laittamaan enkä kertaakaan ole pitkittänyt päivää eli haen ne heti kun pääsen töistä ja vien viimetingassa. Syyllisyys on suuri ilman että hoitajan täytyy moittia.

Onko niillä oikeutta sellaiseen???? siellä on muita lapsia jotka joutuvat olemaan pidempää päivää hoidossa esim aamulla 5h ja illalla toiset 5h, miten se on eri asia???

No ei kyllä ole mitään oikeutta tommoseen! Meilläkin kuopus joutu olemaan hoiossa jako arkipäivä klo 7 - 17, juuri sen vuoksi, kun työmatkoihinki menee valitettavasti aikaa. Ei koskaan kukaan hoitohenkilökunnasta maininnu tai muutenkaan kommentoinu hoitoaikoja.

Meidän lapsi on parhaimmillaan 26 tuntia hoidossa putkeen, ei noi vielä pitkiä päiviä ole :)

Töitä on tehtävä, se vaan menee niin..lapsista huolimatta.

No ei kyllä ole mitään oikeutta tommoseen! Meilläkin kuopus joutu olemaan hoiossa jako arkipäivä klo 7 - 17, juuri sen vuoksi, kun työmatkoihinki menee valitettavasti aikaa. Ei koskaan kukaan hoitohenkilökunnasta maininnu tai muutenkaan kommentoinu hoitoaikoja.

Ihan järkyttäviä tällaiset tilanteet. Lapsen kun hakee viideltä, menee kotiin ja syö niin on melkein jo laitettava lapsi nukkumaan koska herätys on tosi aikaisin.

Kenekään vanhemman ei pitäisi joutua tekemään töitä niin, että ei ehdi olla lähes ollenkaan omien lastensa kanssa.

Minkä ikäisiä lapset ovat? Ymmärrän että hoitajan on ollut pakko avata suunsa jos ovat alle 3-vuotiaita. Se on lapsen rääkkäämistä, johon ulkopuolisen pitää puuttua jos vanhemmat eivät itse käsitä mitä ovat tekemässä.

Ihan järkyttäviä tällaiset tilanteet. Lapsen kun hakee viideltä, menee kotiin ja syö niin on melkein jo laitettava lapsi nukkumaan koska herätys on tosi aikaisin.

Kenekään vanhemman ei pitäisi joutua tekemään töitä niin, että ei ehdi olla lähes ollenkaan omien lastensa kanssa.

Sanoppas muuta! Voi kun oiskin voinu tehdä osa-aikasta, mutta ei. Ei jäänyt montaa tuntia päivässä oloon lapsen kanssa kun jo puoli 9 kömpi sänkyyn. Onneksi lapsi kuitenkin viihtyi ja aamuisin ei tarttenu tapella lähön kanssa. Kyllä se joskus säälitti nostaa ennen puolta seitsemää ylös.

Täällä etelä-suomessa tuo on ihan arkipäivää, koska matkoihin menee kovasti aikaa ja ruuhkaan voi juuttua ihan millon tahansa. Harva se päivä motarilla on joku kolari ja seisot siellä tunnin. Ikinä ei ole hoitajat moittineet, kunhan tullaan päiväkodin aukioloaikoina hakemaan. Näin se vaan menee ja töitä on tehtävä.

Minkä ikäisiä lapset ovat? Ymmärrän että hoitajan on ollut pakko avata suunsa jos ovat alle 3-vuotiaita. Se on lapsen rääkkäämistä, johon ulkopuolisen pitää puuttua jos vanhemmat eivät itse käsitä mitä ovat tekemässä.

Siis mitä???? sulla ei taida olla lapsia tai jos on niin oot toooosi rikas...

On alle 3-v. suomessa lakisääteinen ä.loma loppuu lapsen ollessa 9kk. Eriasia sitte ne jotka jäävät hoitovapaalle.

Jos on kaksi alle 3-v ja yksi 1vee niin kyllä ne hoitoon saa viedä!!! Eikä se oo niitten tehtävä moittia. Ja ko hoitaja ei ole yksin vaan yhteensä 4 hoitajaa ja tämä yksi on ainut joka aukoo päätään.

Ei ole oikeutta syyllistää, mutta on oikeus ja ehkä jopa velvollisuuskin huomauttaa, jos lapsen hoitopäivät ovat liian pitkiä. Tosin joku 8½-9 h hoitopäivä on minusta ihan normaalin pituinen, ja jos/kun vanhempi tekee 8 h työpäivää niin lapsen hoitopäivän pituudeksi tulee usein ihan väkisinkin tuo.

Mulle yhden päiväkodin johtaja suoraan vittuili siitä, että lapsillani ei ollut juurikaan kesälomaa. Opiskelijana kun sain kesätöitä, otin niitä vastaan, että perhe eläisi talvenkin. Hän katsoi aiheelliseksi vinkua siitä, kuinka hän opiskeluaikoinaan teki niin ja näin, ettei lasten tarvinnut olla päivääkään hoidossa kesällä. Tuntui tosi ärsyttävältä!

Ei sais aukoa hlökunta päätään. Ei sellasta meilläkään harrasteta ja jos muutamassa tapauksessa niin ei koskaan vanhemmille. Se vaan on otettava vastaan aamulla ja hoidettava kunnes haetaan.

Rääkkäämistä??? Siis mikä? Kerrohan tuo päiväkodin hoitajalle jonka oma lapsi odottaa jossain että häntä tullaan hakemaan sen jälkeen kun äidin/isän hoitamat lapset on haettu ensin. Hoitopäivien pituudesta valittaa eniten ne joiden lapset ovat hoidossa vaikka ovat itse kotona. Näin se vaan menee!

Ei ole oikeutta syyllistää, mutta on oikeus ja ehkä jopa velvollisuuskin huomauttaa, jos lapsen hoitopäivät ovat liian pitkiä. Tosin joku 8½-9 h hoitopäivä on minusta ihan normaalin pituinen, ja jos/kun vanhempi tekee 8 h työpäivää niin lapsen hoitopäivän pituudeksi tulee usein ihan väkisinkin tuo.

Ei työlleen mahda. Mut siitä kyl tulee sanoa jos äiti on kotona ja isommat/isompi tarhassa täyttäpäivää ja viikkoa. Näitäkin on että isommat tarhassa 7/8-17...Vaikka kotona pikkusisarus. Ainakin tulee lyhentää jollei ota kokonaan kotiin.

Ei saisi alkaa avautua hoitajan.

Ainoastaan jos on sovittu tyyliin 5h hoitopäivästä (ja tästä maksetaan) ja sitten lapsi on jatkuvasti 8-10h hoidossa, niin silloin asiallisesti voi kysäistä/ehdottaa, että jos niitä hoitoaikoja pidennettäisiin/muutettaisiin. Eli vanhemmat sitten maksaa siitä 10h.

Kauhea hoitaja kyllä, jos alkaa vanhempia syyllistämään!

[QUOTE="hoitsu";23670584]
Ainoastaan jos on sovittu tyyliin 5h hoitopäivästä (ja tästä maksetaan) ja sitten lapsi on jatkuvasti 8-10h hoidossa, niin silloin asiallisesti voi kysäistä/ehdottaa, että jos niitä hoitoaikoja pidennettäisiin/muutettaisiin. Eli vanhemmat sitten maksaa siitä 10h.
[/QUOTE]

Ai odotetaanko jossain pidemmänkin aikaa, ennen kun asiallisesti kysäistään/ehdotetaan?

Täällä tulee noottia samantien, ja lasku myös. Kuten minusta kuuluukin tulla: jos lapsella on puolipäiväisen paikka, ja lapsesta maksetaan puolipäiväisen maksu, niin lapsi on hoidossa puoli päivää eikä yhtään yli.

Mun lapsilla on ollut 1,5-13-tuntisia päiviä. Vuoropäiväkodissa ei ollut mitään ongelmaa tai tullut sanomisia, kunhan aina ajallaan antoi seuraavat työvuorot/lukujärjestykset päiväkotiin, että osasivat järkätä hoidon tarpeen.

Mutta kun siis mä en tahallani pidennä niitä päiviä. Oon vakisijaisena ja teen 8h päivää kahdessa vuorossa. Hoitoon on tästä 2km ja kun työaika päättyy esm. 16, olen 16.15 hoitopaikassa.

Kaksi kertaa kuukaudessa minulla on ns lyhennyspäivä, jolloin on esim vain 4-5h työpäivä, silloin menen heti töistäpäästyäni kuntosalille ottamaan tunnin-1½h treenin, koska silloin lapset nukkuvat päiväunia hoidossa. Eli olen heitä hakemassa kuitenkin heti kun ovat välipalan saaneet eli n. 14.30. Silloin niillä on lyhyempi päivä....

On vain paha mieli kun se hoitaja pistää niin vaikeasti ja kukaan muu niistä ei valita.

Mulla on kolme lasta, nuorin nyt 2. Ja kaikki on hoidettu kotona. En ole rikas, mies opiskelee. Ihmettelen suuresti näitä tuhlareita jotka eivät muka taloudellisista syistä voi olla kotona. Se on ihan oma valinta ottaako lainaa ja asuuko jossain helvetin lukaalissa. Kyllä se tarhameininki rääkkäystä välillä on. Meidän lähellä olevassa tarhassa saa pienet kompastella ja itkeä ulkona ilman että ketään kiinnostaa. Äitiään huutavat siellä. Kauhealta tuntuu. :(

[QUOTE="alkup";23670620]
Kaksi kertaa kuukaudessa minulla on ns lyhennyspäivä, jolloin on esim vain 4-5h työpäivä, silloin menen heti töistäpäästyäni kuntosalille ottamaan tunnin-1½h treenin, koska silloin lapset nukkuvat päiväunia hoidossa. Eli olen heitä hakemassa kuitenkin heti kun ovat välipalan saaneet eli n. 14.30. Silloin niillä on lyhyempi päivä....

.[/QUOTE]

täsmennän vielä, että minulla ei ole ns. omaa aikaa muuten kuin tuo 2xkk kuntosalikäynti. En käy v-loppuisin missään edes kaupassa en käy ilman lapsia...

Mulla on kolme lasta, nuorin nyt 2. Ja kaikki on hoidettu kotona. En ole rikas, mies opiskelee. Ihmettelen suuresti näitä tuhlareita jotka eivät muka taloudellisista syistä voi olla kotona. Se on ihan oma valinta ottaako lainaa ja asuuko jossain helvetin lukaalissa. Kyllä se tarhameininki rääkkäystä välillä on. Meidän lähellä olevassa tarhassa saa pienet kompastella ja itkeä ulkona ilman että ketään kiinnostaa. Äitiään huutavat siellä. Kauhealta tuntuu. :(

Provotutkani piippaa, mutta vaivaudun vastaamaan silti:

3 lasta, äiti kotona ja isä opiskelee = sosiaalituilla elellään, ja sitä eivät kaikki pidä mitenkään ihailtavana asiana.

Ei eletä sosiaalituilla, vaan kth + opintotuki. Näitä samoja tukia saavat kaikki muutkin opiskelijat ja kotiäidit. Sosiaalitoimistosta ei mitään haeta.

Ymmärrän toki että se vituttaa kun toiset pärjää pienellä rahalla ja itse ei. :)

Yhteistyössä