Onko lapsen autoon jättäminen rikos

vierailija
Sain mielikuvan, että olet oikeasti ihan aikuinen ihminen jo.:LOL:
Istut teekupponen kädessä sohvalla ja sulla on paituli päällä ja villasukat jalassa.

Mikä saa sut viestittelemään palstalle tuollaista...sen haluaisin tietää!:ROFLMAO:
Ei teetä enää tähän aikaan :cautious:
Eikä paituleita. Villasukat on.

Se hiukan ärsyttää kun pitää muokata viestejä jälkikäteen, viestejä johon on jo vastattu. Siitä nousi tatti otsaan.
 
Ei teetä enää tähän aikaan :cautious:
Eikä paituleita. Villasukat on.

Se hiukan ärsyttää kun pitää muokata viestejä jälkikäteen, viestejä johon on jo vastattu. Siitä nousi tatti otsaan.
Ihan hiukan vain.:confused: Enpä haluais nähdä sinua vihaisena.:D

Yritän jatkossa kirjoittaa ajatuksen kanssa ja kaikki kerralla. Se on välillä ollut haastavaa kun multitaskaa. Enää ei pysty näköjään kunnolla tekemään kovin montaa asiaa kerralla.:coffee:
 
Pitäisi pystyä jättämään. Itseäni ärsytti suuresti kun käväisin apteekissa 3 minuuttia, niin sen takia piti herättää 1,5 vuotias syvästä unesta ettei vaan kukaan ala soittamaan poliisia paikalle. Minusta se itkevän ja ärtyneen lapsen pakkoraahaus jonnekin pika-asialle on enemmän lapsen rääkkäystä.

Pidemmät asioinnit ja kauppareissut sit erikseen.
Mistä tiedät etukäteen, että apteekissa menee vain 3 minuuttia?
 
vierailija
Ei jaksa alkaa vääntää tällaisesta. Jätän -vuotiasta lasta jatkuvasti pariksi minuutiksi yksin hakiessani liiteristä puita tai kun käyn laittamassa auton tolppaan lämpiämään.

Hysteeristä tämä nykyaika.

Autoon ei kuitenkaan pidä jättää lapsia yksin. 4-vuotias poikani osaa painella käsijarrut pois päältä autosta ja on erityisen kiinnostunut auton nappuloista. Ihmisillä yleensä on terve järki mukana lasten kanssa, toisin kuin tällaisille palstoille kirjoittelussa jossa on tarkoitus arvostella muita vanhempia ja päästä pätemään.
 
Ei tehnyt. lapset voivat olla hetken autossa jos piipahtaa nopeasti asioilla. moneksi tunniksi niitä ei voi jättää mutta vaikka 15 minuuttia on ok.
Mä olisin saanut pienenä 15 minuutissa auton lähes osiin!
Jo muutamissa minuuteissa irroitin suurimman osan liikkuvista vempaimista ja kuorin ainakin puolet verhoilusta! Mutta (tai senpä takia varmaan) osasin myös korjata vempaimia hyvin nuorena!:D
 
vierailija
Mä olisin saanut pienenä 15 minuutissa auton lähes osiin!
Jo muutamissa minuuteissa irroitin suurimman osan liikkuvista vempaimista ja kuorin ainakin puolet verhoilusta! Mutta (tai senpä takia varmaan) osasin myös korjata vempaimia hyvin nuorena!:D
sepä siinä kun jotkut vanhemmat ei osaa pitää kuria pennuilleen. Tuollaisesta toiminnasta jos uhkaisi selkäsauna niin ei kyllä mitään osia irrotettaisi.
 
sepä siinä kun jotkut vanhemmat ei osaa pitää kuria pennuilleen. Tuollaisesta toiminnasta jos uhkaisi selkäsauna niin ei kyllä mitään osia irrotettaisi.
No ai jaha.:rolleyes:
Eipä auttanut minun kohdalla selkäsaunat! Eikä jäänyt palkkään uhkailuun.:coffee: Liian mielenkiintoisia nappuloita ja vempaimia ei vaan voinut vastustaa!:love:
 
zxcvg
Mä en uskaltanut jättää vauvaa autoon edes siksi ajaksi, kun palautan marketin parkkipaikalla ostoskärryt. Mitä jos olisin jäänyt auton alle tai saanut jonkun kohtauksen? Kukaan ei olisi tiennyt, että autossani on vauva.
Enkä myöskää jättänyt 3-5 vuotiasta yksin autoon, sillä koskaan ei voi tietää kauanko lyhyeksi arvellussa piipahduksessa kioskilla/apteekissa tms. kestään.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
joillaki vanhemmilla ei vaan ole auktoriteettia lapsiisa
Olis ollu pidempään siellä kaupassa ni oisin kerinny kasata kaikki minkä purin!:rolleyes::D

Onneksi selvisin hengissä lapsuudesta! On kyllä ihme!

Mutta, osaanpahan kaikki mahdolliset metkut ja juonet mitä omat rakkaat lapsoset yrittää mulle syöttää!:sneaky:
En ikipivänä jättänyt lapsia vartioimatta, ellei siinä olis jotakin järkeä! Vaikka ”vähän” neuroottinen olinkin lasten vartioinnin suhteen niin normaaleja mää heistä leivoin. Nyt, jo esiteineinä, heistä voi tämän hyvin havaita.:)
 
vierailija
Olis ollu pidempään siellä kaupassa ni oisin kerinny kasata kaikki minkä purin!:rolleyes::D

Onneksi selvisin hengissä lapsuudesta! On kyllä ihme!

Mutta, osaanpahan kaikki mahdolliset metkut ja juonet mitä omat rakkaat lapsoset yrittää mulle syöttää!:sneaky:
En ikipivänä jättänyt lapsia vartioimatta, ellei siinä olis jotakin järkeä! Vaikka ”vähän” neuroottinen olinkin lasten vartioinnin suhteen niin normaaleja mää heistä leivoin. Nyt, jo esiteineinä, heistä voi tämän hyvin havaita.:)
kyllä ne vielä ennen aikuistumistaan kerkiää jonkun trauman tai diagnoosin saada
 
Siis noin pienten autoon jättäminen on riskialtista, ehkä eskarilainen on sellainen että sen voi jättää 15 minuutiksi.
Meillä on muksut hilluneet autossa, sit lähipiirissä on tullut autopalo tuosta vaan, jne.

Varsinkin tuon 3-vuotiaan kannalta tuo oli vastuutonta, eikä 5-vuotiasta lasta laiteta pikkusisaruksen vahdiksi.

Mä ymmärrän jos käy R-kioskilla tai muutoin on näköyhteys autoon koko ajan. Itse olen käynyt jossain marketissa puolijuoksua.

Noissa parkkipaikkakeisseissä on se ongelma, ettei tiedä kuinka kauan se muksu on istunut autossa. Käykö vanhempi ostamassa yhden jutun vai 3 kassillista.
 
Viimeksi muokattu:
Silloin omassa lapsuudessani 90-luvun alussa oli ihan normaalia odottaa vanhempia autossa iästä huolimatta. Toki pikkukylät olikin turvallisia ettei isäni koskaan lukinnut autoaan asioidessa esim. pankissa. Sitten tuli jammusedät ja turvallisuuskäsite sai uudet mittasuhteet. Enää kukaan ei tee asioita kuten ennen-vanhaan. Eikä se ole huono asia, maailma on muuttunut. Eiköhän lasu kysele myöhemmin tapahtumien kulkua. Tabletti ei ole lapsenvahti, koskaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä