onko lapsellista....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suruissaan lapsien puolesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suruissaan lapsien puolesta

Vieras
mummo lupasi tuoda lahjat lapsille , mutta hänestä ei ole kuulunut mitään eikä lahjoja tuonnut...eli tekee saman kuin edellisinä vuosina eikä annakkaan lahjoja vasta kuin hänelle itselle sopii...sama juttu kummitädillä. lahjoja ei antanut aatoksi pukin jaettavaksi vaan haluaa itse joulun jälkeen nähdä kun lapset aukoo lahjat...mielestäni nuo lahjat ovat lapsien ilo...ja he tietävät minun taloudellisen tilanteenikin ettei paljoa ollut varaa lahjoja tänä vuonna ostella...

mielestäni tuo on lapsellista toimintaa...prkl

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta suokaa mummoille se riemu minkä lasten riemu ja loistavat silmät saavat aikaan.

No eiköhän se lasten riemu ole tärkeempi...

riemuitsee ne lapset muulloinkin niistä lahjoista.lapset mielisään kun saavat useampana päivänä lahjoja.

onko lapsille kiva kun saavat kaksi pakettia ja muut lapset monta enemmän, kun mummo ja kummi eivät omiaan halua antaa...mielestäni heidän kohdallaan kyse on siitä "että meidän pakettejahan ei sinun kotiisi tule" jonkinlaista katkeruutta...maybe!! olemme menossa tuttu perheen luokse syömään ja sinne tulee pukki kun siihenkään ei ollut varaa...miltä kahdesta lapsesta tuntuu kun muille tulee lahjoja koko ajan ja minulta he saavat kumpikin kaksi lahjaa joista toiset on mll lahjoittamat..:(

laula niille (mummolle ja kummitädille) silloin,kun tuovat lahjoja... "laskit urpo väärin, joulu meni jo!"
naurettavaa aikuisilta ihmisiltä tuollainen haluan nähdä ilmeet-periaate. joulu on vain kerran vuodessa...

Siis joo, ymmärrän tilanteen molemmin päin ;) Minua itseä inhottaa jos sukulaiset tuo joululahjoja lapsen nähden vaikka tietävät että ne tuo kaikki meille aina pukki. Eli siis tuovat lahjoja pukinkonttiin mutta eivät kauheasti välitä vaikka lapset sen lahjapussukan näkisivätkin etukäteen mikä inhottaa minua. Tahdon että lapseni saavat uskoa jouluntaikaan ja siihen että pukki tuo kaikki lahjat. Emme myöskään kerro pukin käynnin jälkeen mitä olemme itse ostaneet :) Eli pukki tuo kaikki.

Mutta ymmärrän myös sen että isovanhemmille olisi tärkeää että ostamansa lahja olisi mieluinen lapselle. Siksi haluaisivat paljastaa lahjan etukäteen ( tai jälkikäteen ) tai olla itse näkemässä lapsen ilmeen avatessa paketteja :)
Tämä on meillä ratkaistu osittain niin että vietämme aaton minun vanhempieni luona missä avataan lahjoja ( meidän ostamat sekä muun suvun ostamat ) lukuunottamatta anopin lahjoja. Ne lapset saavat kuusen alta anoppilasta joulupäivänä :) Mutta nekin pukki on tuonut, ne on vain erehtyneet väärään paikkaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja suruissaan lapsien puolesta:
mummo lupasi tuoda lahjat lapsille , mutta hänestä ei ole kuulunut mitään eikä lahjoja tuonnut...eli tekee saman kuin edellisinä vuosina eikä annakkaan lahjoja vasta kuin hänelle itselle sopii...sama juttu kummitädillä. lahjoja ei antanut aatoksi pukin jaettavaksi vaan haluaa itse joulun jälkeen nähdä kun lapset aukoo lahjat...mielestäni nuo lahjat ovat lapsien ilo...ja he tietävät minun taloudellisen tilanteenikin ettei paljoa ollut varaa lahjoja tänä vuonna ostella...

mielestäni tuo on lapsellista toimintaa...prkl

Ainahan antaja haluaa nähdä kun lahjat avataan.

Alkuperäinen kirjoittaja Miu Mau:
laula niille (mummolle ja kummitädille) silloin,kun tuovat lahjoja... "laskit urpo väärin, joulu meni jo!"
naurettavaa aikuisilta ihmisiltä tuollainen haluan nähdä ilmeet-periaate. joulu on vain kerran vuodessa...

Sanoo henkilö, jonka laulukin on lapsellinen.

exän anoppilaan meillä ei ole asiaa jouluna tai joulupäivänä...:( eikä ex paljoa lapset kiinnosta, ei ostanut heille edes lahjoja vaikka varaa hänelläkin olisi ollut tuottaa lapsille iloa..ja tämä mummi ja kummi eivät kumpikaan tapaa lapsia kovinkaan usein. sanoisinko että n. 2-4krt vuodessa vaikka asuvat lähi etäisyydellä...

Yhteistyössä