Onko lapsellasi AIRSOFT ase ja MIKSI? K18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ottakaapa nyt hyvät isät ja äidit järki käteen. Jos kerta 15 vuotias lapsikin voi harrastaa ammuntaa jo oikealla haulikolla niin miksi vähän nuorempi ei voisi harrastaa airsoftia. Lapsikin kyllä ymmärtää mitä tarkoittaa että jokin esine (ase) on vaarallinen ja osaa myös käsitellä kapistusta sen vaatimalla kunnioituksella, KUN JOKU VAIN OTTAA ASIAKSENSA OPETTAA MIKSI SEN KANSSA TULEE VAROA JA MITEN SITÄ TULEE KÄSITELLÄ. Tässä tulee taas vanhempien vastuu kehiin. Jos ne ipanat ammuskelevat toisiltaan silmiä puhki niin se ei kerro mistään muusta kun vanhempien edesvastuuttomuudesta. Itselläni oli lapsena (10v. oma ilmakivääri ja sillä tuli kesät kaveriporukan kanssa maaliammuntaa harrastettua hyvinkin paljon. KOSKAAN ei mitään sattunut, koska kaikki tiesivät että kyseessä on ase ja sen kanssa ei leikitä.

Jos kuulapyssyllä voi saada silmän puhki niin ihan yhtä hyvin voi esim. jääkiekossa katkaista luita, hampaita jne. Urheilu on urheilua ja on aina ollut. Vahinkoja sattuu, mutta ne pyritään minimoimaan oikeanlaisella varustuksella ja yhteisillä säännöillä.
Jos Vanhemmat pelkäävät sitä että lapselle voisi sattua harrastuksissa jotain, niin en ymmärrä miksi he eivät pidä vauvaansa sitten talutushihnassa. Siellähän on paha ja kamala maailma odottamassa ja voi sattua vaikka mitä. (koittakaapas selailla lehtiä ja katsella pajoko lapsia joutuu esim. liikenneonnettomuuksiin tai vaikka rikosten uhreiksi sen sijaan että paljonko niillä Airsoft-välineillä aiheutetaan tapaturmia.)

onko se muka liia vaarallista jos lapsi oppii sotii oha siitä hyötyä armeijas jos sinne menee mutta onko se liian vaarallista jos lapsi saa leikkiä sellaisella lelulla jollaisia kavereillakin on usein lasta aletaan pilkata siitä että sillä ei oo sellasta kuulaasetta (onhan sitä kiusattu lapsia jo siitä ettei saa pelata k 18 pelejä)lapset jäisivät huom mahdollisen kiusaamisen ulkopuolelle onko se tosiaan niin vaarallista ei niistä tule mitään uus natseja jos saa leikkiä sotaa(ellei vanhemmatsitten ole uus natseja

Airsoft on hyvä harrastus. Olen itse harrastanut jo kaksi vuotta.
Se ei ole edes vaarallista jos käyttää asian mukaisia suojavarusteita.
Mun poikani on harrastanut jo yli 6 vuotta ja olen edelleen sitä mieltä, että softaus on erittäin hyvä harrastus. 6 vuotta sitten en osannut edes aavistaa, mihin kaikkeen softaus voikaan positiivisesti vaikuttaa.

• Tykkää
Reactions: Renatte
Hei ! Olen 12-vuotias poika, kohta 13. Olen harrastan Airsoftia kavereiden kanssa melkein 2vuotta. Vielläkin käymme aktiivisesti pelaamassa vanhalla sahalla, jonne on hankittu lupa. Airsoft on hyvä harrastus, mukavaa ajanvietettä kavereiden kanssa. Huomasin tämän kun pelasimme Airsoftia ja alueelle tuli mukaan pelaamaan poika, jonka kanssa en ole ennen oikein tullut toimeen. Kun peli loppui, juttelimme Offarilla pojan kanssa ja grillasimme makkaraa. Hauskempaa päivää ei ole pitkään aikaan ollut. Harrastus yhdistää ja kannattaa :)

Minua ja koiraani ampui joitain vuosia sitten joku alakouluikäinen pentu kerrostalon ikkunasta tuollaisella pyssyllä. Kävin sinne sitten tiputtamassa S*ATANAN vihaisen kirjeen, toivottavasti pyssy takavarikoitiin ja pentu sai selkäsaunan. Enää toista kertaa en joutunut tulituksen kohteeksi.

Eli pyssyt lukolliseen kaappiin silloin kun ei ole huoltajat vahtimassa!

Joo meidän lapsi sekos ku se sai aseen ja tappoi kaikki medän kylän kanat! Pojalta tietenkin otettiin heti ase pois ja poltettiin, muutoin ase on ollut minulla ja miehelläni niissä puuhissa ;)

Olen 14v. poika. Itse olen sitä mieltä että harrastus on hyvä jos on maskit päässä, tietyt tehorajat sovittu ja PAIKKA. Myönnän että on tullut pienenä ampuiltua julkisella paikalla, ja se johtui siitä etten ollut lukenut asiasta tai muuta. Nykyään pelaan vain lahtiairsoftin peleissä, jonka pelipaikkaan on luvat ja se on syrjässä. Välillä tulee serkulla ammuttua mutta sielä ei ole ketään, korpea kun on. missään kerrostalon pihalla ei saa ampua, juurikin siksi ettei kaikilla ole suojia. minusta vasta 13v (riippuen henkilöstä, joillekin en antais vaikka on 16v.) on tarpeeksi vanha ymmärtämään mitä aseella voi tapahtua. tuo perustuu juurikin siihen kun menin erääseen paikkaan niin osu jalkaan ja joku ala aste ikäinen huusi: ai sori! luulin vihuks. eikä ollu ees maskeja vaan aurinkolasit päässä pelas. Eli jos vanhemmat ovat sitä mieltä että nuori on kypsä ymmärtämään mitä kaikkea voi tapahtua, niin airsoft on oikein hyvä harrastus. Ja turvallinen, kunhan on maskit päässä. (ei raketinlähetyslasit)

Joo oon itse softannut jo yli 3 vuotta ja kavereitten kanssa juostaan päivätpitkät metsässä ja räiskitään. Airsoft on ilmanmuuta suositeltavaa mutta asianmukaiset varusteet kannattaa kyl olla.
ja kunto kasvaa nopeesti et kanttii kokeilla :DD

Airsoft on oikein mukava harrastus. Olen softannut vasta kaksi vuotta. Vanhempani ostivat minulle airsoft aseen kun olin kymmenen vuotias. Aluksi he luulivat että minä ammun joltakin silmän tai tyyliin sellaista. Mitään ei ole tapahtunut. Meillä on säännöt joissa nimenomaan pakotetaan käyttämään suojavarusteita. Lapsellesi voit ostaa kuula-aseen jos hän näyttää että käyttää sitä ja varusteita oikein.

Pojilla on tuollaiset aseet ja tykkäävät kovasti käydä tuolla pihalla leikkimässä sotaa. Maskit noilla on ja eivät ilman niitä saa lähteä ammuskelemaan. Omalla pihalla saavat vapaasti ampua ja välillä kerääntyvät kavereille isomalla porukalla softaamaan.
Parempi tuo miusta on kun se että pelaavat sisällä pleikkaa tai istuvat koneella.

nyt poika 17v.
Oon ollu tosi tosi tyytyväinen, että jätkillä tälläinen toiminnallinen ja ulkona tapahtuva harrastus.
Softaamassa käyvät aikaajoin.
Nyt tosin hiipunut. Toivon, että kesä taas virkistää porukan uudelleen.
Niillä on koko porukalla asianmukaiset vehkeet ja varusteet.

Ihan asiallinen harrastus on, kunhan on kunnolliset silmäsuojaimet. Pelissä koitetaan vain eliminoida toiset pelaajat osumalla heihin.

Omasta mielestäni airsoft on yhtä vaarallista kuin esim. jääkiekko.

Airsoft on turvallisempaa kuin jääkiekko, koska siinä tuskin lähtee hampaita (jos on MASKI) eikä luutkaan katkeile. Nilkkakaan ei mene rikki niin helposti kun käyttää maihareita. Enkä minä ainakaan kuvittele tappavani ihmistä osuessani johonkin, olen vieläpä pasifisti. Kannattaa lukea tämä: http://www.juoksuhauta.net/stories.php?story=airsoft ja http://www.leka-airsoft.fi/ tuolta artikkelit ja sieltä puolustuspuhe epäileville vanhemmille.

eli aika paljon vaikuttaisi lapsen/ nuoren kypsyys ja persoona. Toinen voi olla kypsempi ja kykenevämpi kuin toinen. Unohtamatta perheen taustavaikutusta vastuun valvonnassa.

Olen 14v. poika. Itse olen sitä mieltä että harrastus on hyvä jos on maskit päässä, tietyt tehorajat sovittu ja PAIKKA. Myönnän että on tullut pienenä ampuiltua julkisella paikalla, ja se johtui siitä etten ollut lukenut asiasta tai muuta. Nykyään pelaan vain lahtiairsoftin peleissä, jonka pelipaikkaan on luvat ja se on syrjässä. Välillä tulee serkulla ammuttua mutta sielä ei ole ketään, korpea kun on. missään kerrostalon pihalla ei saa ampua, juurikin siksi ettei kaikilla ole suojia. minusta vasta 13v (riippuen henkilöstä, joillekin en antais vaikka on 16v.) on tarpeeksi vanha ymmärtämään mitä aseella voi tapahtua. tuo perustuu juurikin siihen kun menin erääseen paikkaan niin osu jalkaan ja joku ala aste ikäinen huusi: ai sori! luulin vihuks. eikä ollu ees maskeja vaan aurinkolasit päässä pelas. Eli jos vanhemmat ovat sitä mieltä että nuori on kypsä ymmärtämään mitä kaikkea voi tapahtua, niin airsoft on oikein hyvä harrastus. Ja turvallinen, kunhan on maskit päässä. (ei raketinlähetyslasit)

Hei kivaa että joku 14v poika jaksaa lukea kaksplussaa! Ja vielä hyvä ja fiksu kirjoitus. (Nyt kaikki joilla on 14v poika käy tärkistamassa onko se toisella koneella ;) mä ainakin kävisin)

Minua ei pienempänä poikana edes kiinnostanut sen kummemmin airsoft harrastus. Ja vaikka olisi kiinnostanutkin, niin ei vanhempani olisi siihen lupaa antaneet. Syy ei olisi ollut siinä, että se olisi ollut heidän mielestään vaarallista, vaan siinä, että se olisi ollut heidän mielestään rahantuhlausta.

Ei ole eikä tule. En ymmärrä äitejä jotka suostuvat moiseen, heitin jo pihan lapsilta ne roskiin, kun jättivät ne penkille typerät kun kävivät syömässä, ei ole enää. HAH! :D Itkua väänsi tuolla vaan. Kannattiko mammat? ;)

Kyllä meidän Eelitanelijaakopilla on ollut sellainen 10 vuotiaasta lähtien, kun ei se ammu koskaan mitään... Voi luoja tuota sinisilmäisyyttä! Todella pieni osa tuon ikäisistä noudattaa tuota sääntöä silloin kun mammaliinit eivät nää, muut ampua posottaa kaiken liikkuvan. Ja typerykset menee edelleenkin siihen vanhaan "en minä, mutta muut"-juttuun.