Onko lapsella liikaa ohjelmaa viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitinem
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitinem

Vieras
Laskeskeli tänään ensi viikkoa, joka on aika normiviikko, että hän on hereillä 98 tuntia, joista 56 tuntia on ohjattua toimintaa (koulu, harrastukset). On 12-vuotias tyttö. Minusta kuulostaa melko paljolta, tekee hommaa yhtä paljon mitä minä töitä. Onko tuo liikaa? Lapset ovat kuitenkin pieniä vain kerran, joten sitä haluaisi että todella käyttäisivät sen ajan lapsena olemiseen...

Riippuu kai lapsesta.

Mulla on 7-vuotias, jolla on harrastusta 3 kertaa viikossa. Itse hän on hyvin tyytyväinen tilanteeseen. Viihtyy koulussa ja on innostunut harrastuksistaan. Joten mikäs siinä. :)

56 tuntia?! Missä välissä lapsesi oikein elää? Mieti, että sama kuin itse tekisit 8-tuntista työpäivää, ja sen päälle vielä 3,5 tuntia harrastuksia joka arkipäivä. Olisitko itse jaksanut vastaavaa 12-vuotiaana?
Omat ystäväni, joiden lapsuus oli ympätty täyteen harrastuksia (pianotunnit, ratsastus, partio, yleisurheilu yms..), eivät jaksa enää aikuistuttuaan harrastaa yhtään mitään - koska enää ei ole pakko. Anna lapsesi olla lapsi.

Riippuu lapsesta. Itse tuon ikäisenä olin JOKA PÄIVÄ koulun jälkeen harrastuksissa, välillä useammassa. Näin, koska halusin itse, ja kuljin myös niihin kaikkiin yksin fillarilla (maalla kun asuttiin).

Kävin pianotunneilla, kitaratunneilla, viulutunneilla, kuorossa, teoriatunneilla, jossain jumpassa/tanssissa, välillä jopa futiksessa jne. Uimaseuraan pyydettiin, mutta sinne en päässyt (vaikka olisin halunnut), koska se oli lähimmässä kaupungisa eikä vanhemmat lähteneet kuskaamaan treeneihin.

Yhteistyössä