Onko lakkiaisissa tapana näyttää vieraille yo-todistusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lakkilissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja näin;26101457:
Toisaalta myös ihan periaatteesta halusin pitää urkkijoilta piilossa saavutukseni.

Just tuollasta periaatetta en yhtään ymmärrä. Mulle ihan vieras, kun en kerta kaikkiaan keksi mihin tuollainen perustuu (paitsi ehkä jos itse on pettynyt ja itsetunto heikko).

Siis ootte sillee vaan, että "tulkaa juhlimaan mua ja kantakaa rahaa ja lahjoja, mutta lälläslää, en todellakaan kerro super-henkilökohtaisia arvosanojani teille uteliaille tonkijoille!"?

En vaan tajua.

[QUOTE="vieras";26101352]Kuulostaa siltä, että olet saanut huonot arvosanat ja siksi pimität todistusta. Tiedän vain yhden tapauksen omassa lähipiirissäni, jossa todistus on pimitetty ja jälkikäteen paljastui, että B:n paperithan siellä oli pöytälaatikossa. Mulle henk.koht. ei mitään väliä onko paperit esillä vai ei, mutta mitäpä sitä omaa osaamistasoa häpeämään.[/QUOTE]

Ei "huonoilla" arvosanoilla eikä todistuksen näyttämättömyydellä ole välttämättä yhteyttä. Miksi ihmiset näin luulee? Kaverillani oli L:n paperit eikä siltikään halunnut näyttää todistustaan.

Minun juhlissani ei ollut yo-todistusta esillä, ei myöskään ollut isosiskoni, eikä pikkuveljeni juhlissa. Kaikki kirjoitimme ihan ok paperit. Omat syyni asialle ovat

- Tapa on mulle vieras. En ole tottunut siihen tapaan, että todistus on esillä
- En vain jostain syystä halunnut näyttää todistustani muille, koin ajatuksen vähän ahdistavana

Kukaan ei kysynyt multa toikkaa, mutta jos joku olisi kysellyt niin kai mä olisin voinut ihan hyvin näyttää.

Siis MIKSI IHMEESSÄ!!! se todistus pitäisi näyttää??????? KETÄ SE KIINNOSTAA?! Omaa perhettä kylläkin, mutta ne näkee sen ilman juhliakin. Tottakai voi asiallisen vastauksen antaa, jos joku sattuisi kysymään todistusta.
Mä en ymmärrä nyt yhtään sitä, miksi sen juhlien idea on TODISTUS?! Siis ylioppilaaksi pääsyähän siinä juhlitaan ja ne juhlat tod.näk järjestetään ihan samalla tapaa oli sitten kirjoittanut kaupungin parhaan yo-toikan tai päässyt rimaa hipoen läpi.
YLIOPPILAAKSI pääsemistähän siinä juhlitaan, yhden etapin saavutusta. Todistus on mielestäni TÄYSIN TOISSIJAINEN asia.

Just tuollasta periaatetta en yhtään ymmärrä. Mulle ihan vieras, kun en kerta kaikkiaan keksi mihin tuollainen perustuu (paitsi ehkä jos itse on pettynyt ja itsetunto heikko).

Siis ootte sillee vaan, että "tulkaa juhlimaan mua ja kantakaa rahaa ja lahjoja, mutta lälläslää, en todellakaan kerro super-henkilökohtaisia arvosanojani teille uteliaille tonkijoille!"?

En vaan tajua.

Jos ei juhlat kelpaa sellaisenaan, kun juhlittava haluaa ne järjestää, niin eihän juhliin ole mikään pakko mennä. Siinä on tarpeeksi palkkiota juhlijoille, kun saavat vaihtaa kuulumisia toistensa kanssa ja syödä hyvin.

Miksi ihmiset eivät kerro toisillensa rakkauselämästä? Tai omista palkoistaan? Kyllä ihmisellä saa olla yksityisasioita, ei kaikkea ole pakko kertoa kaikille.

En vaan tajua.

Minä menen ylioppilasjuhliin siksi, koska minut on kutsuttu juhlimaan jonkun tuttavani ylioppilaaksi pääsyä. Minun mielestä se ylioppilaaksi pääseminen on sen juhlan aihe ja kohokohta, ei niillä arvosanoilla ole tuon taivaallisen merkitystä muille, kuin ylioppilaalle itselleen.
En näe siis mitään syytä siihen, miksi todistusta pitäisi näyttää, jos ei halua.
:)

Joo ja häissäkin mun mielestä hääparilla on täysi velvollisuus kertoa kaikki tapaamisesta, kosinnasta, parisuhteesta, seksielämästään ja arjesta. Mieluiten tottakai kuvin vieläpä ja kuvat voisi levitellä sivupöydille.

No mulla on serkkulikan yo-juhlat tulossa tänä keväänä. Mä meen sinne juhlimaan serkkulikkaani ja hänen hienoa saavutustaan. Juhlin ylioppilaaksi pääsyä ja serkkuani. En hänen todistustaan.

[QUOTE="huoh";26101572]Joo ja häissäkin mun mielestä hääparilla on täysi velvollisuus kertoa kaikki tapaamisesta, kosinnasta, parisuhteesta, seksielämästään ja arjesta. Mieluiten tottakai kuvin vieläpä ja kuvat voisi levitellä sivupöydille.[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";26101519]Ei "huonoilla" arvosanoilla eikä todistuksen näyttämättömyydellä ole välttämättä yhteyttä. Miksi ihmiset näin luulee? Kaverillani oli L:n paperit eikä siltikään halunnut näyttää todistustaan.[/QUOTE]

Aloittajahan ei ollut itse tyytyväinen papereihinsa, näin jostain luin. Itsetunto jos ei ole kohdillaan, niin ei kestä myöskään itseen kohdistuvaa kritiikkiä ja jättää ne paprut pöytälaatikkoon. Aniharva Laudaturin oppilas pimittää tiedot muilta, A:n oppilaista varmaan aika iso osa taas pitää tiedot itsellään. :)

[QUOTE="vieras";26101631]Aloittajahan ei ollut itse tyytyväinen papereihinsa, näin jostain luin. Itsetunto jos ei ole kohdillaan, niin ei kestä myöskään itseen kohdistuvaa kritiikkiä ja jättää ne paprut pöytälaatikkoon. Aniharva Laudaturin oppilas pimittää tiedot muilta, A:n oppilaista varmaan aika iso osa taas pitää tiedot itsellään. :)[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa, kuten lukea voit, tosi moni Älläpaperinen jättää omaan tietoonsa.

Ei ole pakko näyttää todistusta, vaikka jotkut sitä kärttäisivätkin :D

Sitä paitsi ennenvanhaan oli tapana antaa ripille päässeelle tekaritkin lahjaksi ja ei kai sitä enää kukaan harrasta, vaikka onkin ollut ehkä tapana...;)

Meinasi ihan unohtua: onnittelut :flower:

Mä taas en laittanut ällän papereitani esille. Kirjoitin neljä ällää, e:n ja c:n. C:kin tuli pitkästä matikasta.
En jaksanut sitä "noo sä varmaan luet ekonomiksi?" juttuja, koska mä halusin matkaoppaaksi. Sitten oltais jeesusteltu "jaaa eksä nyt kuitenkin ekonomiksi tai edes tradenomiksi noin hyvillä papereilla".

T: Matkaopas

No miksi sitten pitää lakkiaisia, sitä siellä juhlitaan, että on kirjoitukset suorittanut hyväksytyksi. Kyllä mulla oli todistus näytillä, vaikka se ei mitenkään imarteleva ollutkaan.

[QUOTE="shihtzu";26101651]No miksi sitten pitää lakkiaisia, sitä siellä juhlitaan, että on kirjoitukset suorittanut hyväksytyksi. Kyllä mulla oli todistus näytillä, vaikka se ei mitenkään imarteleva ollutkaan.[/QUOTE]

Eli jos ei halua näyttää henkilökohtaista todistustaan kaikille, ei kannata pitää lakkiaisia?

siis miksi ihmeessä!!! Se todistus pitäisi näyttää??????? Ketä se kiinnostaa?! Omaa perhettä kylläkin, mutta ne näkee sen ilman juhliakin. Tottakai voi asiallisen vastauksen antaa, jos joku sattuisi kysymään todistusta.
Mä en ymmärrä nyt yhtään sitä, miksi sen juhlien idea on todistus?! Siis ylioppilaaksi pääsyähän siinä juhlitaan ja ne juhlat tod.näk järjestetään ihan samalla tapaa oli sitten kirjoittanut kaupungin parhaan yo-toikan tai päässyt rimaa hipoen läpi.
Ylioppilaaksi pääsemistähän siinä juhlitaan, yhden etapin saavutusta. Todistus on mielestäni täysin toissijainen asia.

älä huuda!!!!

[QUOTE="vieras";26101652]Tosi moni? Siis tällä palstalla, tai sitten valehtelevat, muualla en tällaiseen ilmiöön ole törmännyt.[/QUOTE]

Niin, kun ei vastaa sinun mielipidettä sen on oltava valetta.

Yhteistyössä