Onko laillista ilmoittaa sairaslomalla ettei työt jatku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minttu

Vieras
Niin vain kävi että ti soitettiin kun olin toista pv sairaslomalla etteivät työ jatku. Ainahan sitä on saanut pelätä työpaikkansa puolesta kun olen ollut määräaikaisena n. 1v4kk mutta että soitetaan sairaslomalla? Mikähän kiire oli nyt ilmoittaa kun ensi viikolla olisi ollut töihin meno?

No miksi ei saisi? Jos on määräaikainen sopimus niin sehän joka tapauksessa loppuu silloin kun se loppuu. Parempihan se on että hyvissä ajoin ilmoittavat. Ja jos olisivat venyttäneet viimeiseen saakka niin olisit valittanut kun ei voineet ilmoittaa ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
No miksi ei saisi? Jos on määräaikainen sopimus niin sehän joka tapauksessa loppuu silloin kun se loppuu. Parempihan se on että hyvissä ajoin ilmoittavat. Ja jos olisivat venyttäneet viimeiseen saakka niin olisit valittanut kun ei voineet ilmoittaa ajoissa.

Okei, asia voi olla niin. Jatketaampa sairaslomaa niin ei tartte enää mennä ja lomat päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Koska sulla loppuu sopimus?? sä saat tehä ton sopimuksen loppuun ja he ilmottivat et ton sopimuksen jälkeen ei jatku..?? ymmärsinkö oikein..?:)

Syyskuun viimeinen pv olisi loppunut, nyt jo ilmoitettiin ettei jatku. Harmi, eipä nappaa enää mennä. Jatkan sairaslomaa ja lomia 21pv joten nyt lomaillaan.

Sinänsä tuo on työnantajan taholta vähän hölmöä koska joillakin työntekijöiltä häviää kaikki motivaatio kun selviää ettei työt jatku. Siksi moni vedättää viimeiseen asti sitä negatiivista viestiä. Enkä ap:n kirjoitusta lukiessa tätä yhtään ihmettele.

Sinänsä tuo on työnantajan taholta vähän hölmöä koska joillakin työntekijöiltä häviää kaikki motivaatio kun selviää ettei työt jatku. Siksi moni vedättää viimeiseen asti sitä negatiivista viestiä. Enkä ap:n kirjoitusta lukiessa tätä yhtään ihmettele.

Eiköhän se tästä. Työpaikkaa vaan etsimään. Kehtasi vielä sanoa että minun tilalle valittu jo uusi. Kai olen tyhmä kun työmotivaatio katosi sen siliän tien. Minun sairaudella helposti sairaslomaa heti lisää joten tilaisuus tekee varkaan...hyi minua

Ihmettelen kyllä ap:n tapaa ratkaista tämäkin ongelma, nyt on taantuma, hyviäkin tyyppejä potkitaan pihalle koska rahat on tiukilla ja määräaikaisista pääsee helpoiten eroon, aina ei kuitenkaan ole tämä tilanne, mutta arvaa vaan otetaanko sut koskaan takaisin (kun ajat paranee) jos loppu ajan saikulla olet ihan vaan vitutuksesta...tolla pelillä kyllä poltat sillat takanas...mut lomaile ihan rauhassa vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Okei, asia voi olla niin. Jatketaampa sairaslomaa niin ei tartte enää mennä ja lomat päälle.

miten niin "jatketaan"? en tiedä sinun asenteestasi, mutta aika monella näyttää olevan että lääkäriin mennään ensisijaisesti hakemaan sairaslomaa eikä sairauteen parannusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Koska sulla loppuu sopimus?? sä saat tehä ton sopimuksen loppuun ja he ilmottivat et ton sopimuksen jälkeen ei jatku..?? ymmärsinkö oikein..?:)

Syyskuun viimeinen pv olisi loppunut, nyt jo ilmoitettiin ettei jatku. Harmi, eipä nappaa enää mennä. Jatkan sairaslomaa ja lomia 21pv joten nyt lomaillaan.

määräaikainen loppuu kun loppuu, ei siinä kiukuttelu auta eikä ainakaan saa työnantajaasi jatkamaan työsuhdettasi.