Onko lääkkkeet pakko ottaa korvatulehdukseen?

• Viestiketjun aloittaja ei halua ripulia
  • Ensimmäinen viesti
ei halua ripulia
Mitä mieltä olette, kannattaako ottaa azitromysiinilääke kun sen aiheuttamat sivuvaikutukset kuulostaa rankemmilta kuin itse tauti??? EIkö korvatulehdus voi mennä ihan ittestäänkin ohi?

"hmm"
Aina korvatulehdusta ei tarvi lääkitä, näin olen ymmärtänyt. Jos lapsi kovin kipeä, lienee parasta ottaa kuuri. Meillä ei todellakaan lähdetä joka flunssassa näyttämään korvia, tai lievän punoituksen vuoksi oteta kuuria.

kkkkkk
Kyllä se usein menee ohi ilman lääkkeitäkin, kipulääkettä vaan sen verran, että pärjää.

Antibioottiripuliin on olemassa oma ehkäisevä lääke, olikohan nimeltään Precosa, sitä saa apteekista ilman reseptiä ja jos tarpeeksi ajoissa aloittaa, se on ainakin mulla estäny ton ripulin tulon kokonaan.

Ei todellakaan ole pakko ottaa. Itse en ottaisi ab-kuuria korviin ennen kuin tehty viljely, että tosissaan bakteerin aiheuttama jne. Minulle on syötetty pienenä niin monta ab-kuuria korvatulehduksiin, että olen allerginen useimmille tavallisimmille antibiooteille. Antibiootit ovat oikein käytettynä kallisarvoinen lääke, mutta tekevät myös tuhojaan, jos niitä käytetään väärin. Minun kirjoissani ylimalkainen määrääminen jokaiseen pikkuvaivaan on väärinkäyttöä.

"vieras"
Mistäs tiedät, josset ole kokeillut, että siitä tulee ripulia? Toiseksi, kaikkiin korvatulehduksiin ei tarvitse lääkettä, mutta jos onkin paha, voi vaikka lopulta puhkaista itsestään kalvon.

"hei"
Yleensä, jos korvatulehdus on nostanut jo esim. kuumeen, kannattaa antibiootti ottaa, koska tulehdus ei mene enää itsellään ohi.

Ei sen puoleen, meillä ei ole sellaista tulehdusta ollutkaan, joka olisi itselleen mennyt. Tai voi olla ollut, mutta ne ovat olleet sellaisia, joista en ole lainkaan tiennyt eli niin pienioireisia, ettei lapsi ole niitä oirehtinut mitenkään. Meillä jos lapsi oirehtii korvaansa ja lääkäri toteaa sen olevan yhtään tulehtunut, tuppaa menemään niin, et jos eka koitetaan ilman lääkettä, viimeistään viikon sisään ollaan uudelleen lääkärillä tuplasti kamalammin tulehtuneiden korvien kera.

Tästäpä olenkin oppinut: jos oireita on, lääkekin tarvitaan. "Oireettomat" eli niin pienioireiset, ettei niitä huomaa, voivat mennä muutenkin (tällainenkin on kerran ollut, neuvolalääkäri huomasi, että korvat punottivat, mutta lapsesta ei ollut siihen mennessä huomannut mitään. Tosin kaksi viikkoa myöhemmin oli raivokas korvatulehdus, joka todellakin tarvitsi lääkkeet, mut kaksi viikkoa on jo sen verran pitkä aika, et voi olla joku muukin jo).

T. Korvakierrelapsen äiti

"Tiksu"
Kannattaa ottaa probioottia tai maitohappobakteeria, niin ei tule ripulia, esim Bioteekin probiootti on hyvä.
Ja tarvitseeko antibioottikuuria? No jos korvatulehdus on paha, kuuri kyllä suositellaan, muuten voi pitkittyä ja aiheuttaa liimakorvan. Lievää voi seurata, mutta jos yskä ja nuha pitkittyvät, eivätkä mene ohi viikossa kannattaa kuuri syödä.

"vieras"
Korvakierrelapsen äitinä; viimeisin korvatulehdus oli sellainen, että viikon ollut flunssa, ja sitten lapsi sanoo, että ei kuule kunnolla toisella korvalla. Ei muuta kun korvalääkärille; molemmissa korvissa paljon märkää, joten pakkohan sitä on kuuri ottaa. Kertaalleen ollut jo liimakorva ja sitä syssyä putket korvissa.....

Mikäli tulehduksen aiheuttaja on virus AB on turha, mikäli tulehduksen aiheuttaja taas on bakteeri se ei oikeen kuole ilman sitä ABkuuria. Ensin siis kannattais tutkituttaa kumpi on kyseessä. Kyllä ne sen tutkii ku vaan vaatii

Yhteistyössä