Onko kuvassa oleva lapsi mielestäsi tyttö vai poika?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
ja inhoan itse sitä erittelyä että on tyttöjen ja poikien värit jne...
itse kanssa tykkään ostaa lapsille (tyttöjä ) paljon vihreää ja ruskeaa mm, mutta eipä niitä tahdo löytyä kuin poikien puolelta... :/ olen silti ostanut ja harvoin kukaan hiekkalaatikolla välittää siitä onko lapsi tyttö vai poika :D viimestään kun sisälle huhuilee niin nimestä huomaa kumpi se kaveri oli :D :D
 
vieras
en pidä vihreätä poikien väriä, itsellänikin oli 70-luvulla vihreä ulkoilupuku ja vielä sen ajan vihreä. Meillä koululaisella oli limenvihreä talvitakki ja ihan tyttöjen mallistoa oli. Onneksi on nyt tarjolla muutakin kuin vain punaista tai pinkkiä. Kelta-ruskean takin ostin kevääksi pienemmälle jesperistä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
tyttö ihan selvästi. ei mikään kovin poikamainen haalari ja kengät. jos laittaa vielä pipon ja rukkaset jotain selvästi tyttömäistä niin tuskin kenellekään tulee mitään epäselvyyttä asiasta.
MIKSI se lapsi pitää erottaa selvästi jollain tyttömäisellä tytöksi? miksi ei saa olla mitään "epäselvyyttä"?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tyttö,mutta en sanois kyllä kovin sieväks tai kauniiks
Sitähän mä en kysynyt koska olen sitä mieltä että minun 3vuotiaani on maailman kaunein lapsi :D
kauneus on katsojan silmis! ainahan oma lapsi on maailman kaunein! mutta todellakin niitä on kauniimpia ja sitä et voi kieltää!
Todellakin on ja minun silmissä lapseni on maailman kaunein 3 vuotias :saint:
tosin en kiellä etteikö maailma olisi pulloon niitä muitakin 3 vuotiaita,maailman kauneimpia :saint:
 
Mun mielestä toi haalari sopii hyvin tytölle ja pojalle, kun tukka on auki, on selvästi tyttö. Mutta jos olisi vihreä puuhapetepipopäässä ja tukka ponnarilla, niin voisihan häntä pojaksikin luulla, vaikka kasvoistakin mielestäni tytönnäköinen enemmän.
 
no just
Oikein sievä tyttö :) Ois kiva nähä näiden ihmisten lasten kuvat joiden mielestä tyttö ei ole sievä, eli laittakaapa vertailun vuoksi niin nähdään teidän "kaunokaiset"!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en pidä vihreätä poikien väriä, itsellänikin oli 70-luvulla vihreä ulkoilupuku ja vielä sen ajan vihreä. Meillä koululaisella oli limenvihreä talvitakki ja ihan tyttöjen mallistoa oli. Onneksi on nyt tarjolla muutakin kuin vain punaista tai pinkkiä. Kelta-ruskean takin ostin kevääksi pienemmälle jesperistä.


Munkin tytöllä on limenvihreä takki, joka on tyttöjen osastolta ostettukin. Tosin sitäkin takkia olisi voinut pitää tuleva pienokainenkin vaikka poika olisi tullutkin.
 
pöh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tyttö kun on tollaset hiukset (ja eikös sulla ollut kolme tyttöä? ), vaikka onkin ostettu "poikien puolelta" haalari ;)
on kyllä erittäin poikamainen haalari
Mitä väliä? Miksi pitää kasvattaa niin vahvasti tietyn sukupuoliroolin mukaan, eikö me kuitenkin kaikki olla ihmisiä lopulta? Ja mitä hittoa vaatteilla on edes oikeasti tekemistä sukupuolen kanssa, korvien välissä se on ja riippuu hyvin paljon henkilöstä. Jotkut tahtovat korostaaa sukupuolta enemmän ja toiset vähemmän, mitä väliä, sehän on ihan makuasia. Olisi ahdistavaa olla vain sukupuoli, ensijaisesti ihminen.

Itse en tykkää hirveästi korostaa sukupuoltani, tykkään korostaa parhaita puolia ja kauneutta kyllä, mutta en ehkä tee sitä niin perinteisillä tavoilla kuin muut naiset. Naisten väreiksi ja vaatteiksi mielletyt asiat eivät vaan hivele mun esteettistä silmää, ainakaan ne, jotka nyt ovat muodissa.

Lapselleni ostan välillä tyttöjen puolelta ja välillä poikien, riippuen mikä nyt hyvältä näyttää. Enkä aio häntä kasvattaa olemaan vain tietty sukupuoli, vaan ihminen. Hirveän iso juttu tehty jostain vaatteista:eek: Miten voi joihinkin kankaasta tehtyihin kappaleisiin liittyä noin paljon kaikkea? Nehän ovat vain vaatteita ja sukupuolet ovat vain sukupuolia.
 
vieras
Miksi lapsi pitää pukea poikamaisesti koska itse tykkää poikamaisista väreistä? Ei tyttö tuossa iässä vielä tajua jos joku vaate näyttää hölmöltä. Sitten katselee kuvista ja kysyy halusitteko pojan kun puitte minut noin. Niin minun siskolle ainakin kävi, hirveät traumat siitä että yritettiin poikaa tehdä kun ostettiin sinisiä vaatteita :(
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
tyttö ihan selvästi. ei mikään kovin poikamainen haalari ja kengät. jos laittaa vielä pipon ja rukkaset jotain selvästi tyttömäistä niin tuskin kenellekään tulee mitään epäselvyyttä asiasta.
MIKSI se lapsi pitää erottaa selvästi jollain tyttömäisellä tytöksi? miksi ei saa olla mitään "epäselvyyttä"?
No ohho, et ole tullut ajatelleeksi elämän lainalaisuuksia. Lapsen identiteetille ei tee hyvää, jos hän on ns. epäselvä tapaus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Tyttö, ja mun mielestä vaatteetkin ihan tytölle sopivat. Miksi pitäisi aina olla pinkkiä ?
On olemassa myös keltaista, lilaa, punaista, oranssia, tai tummemmatkin värit voi olla kukkia tai muuta että selvästi erottaa tyttöjen vaatteeksi. Tehkää niin kauan että pojan saatte jos on pakko noita myrkkyvaatteita käyttää. Pojilla on sitä paitsi todella rumia vaatteita, miksi joku varta vasten niitä haluaa laittaa, ymmärrän tämän toisinpäin, että poikien synkkä värimaailma ahdistaa, mutta en tähän suuntaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Tyttö, ja mun mielestä vaatteetkin ihan tytölle sopivat. Miksi pitäisi aina olla pinkkiä ?
On olemassa myös keltaista, lilaa, punaista, oranssia, tai tummemmatkin värit voi olla kukkia tai muuta että selvästi erottaa tyttöjen vaatteeksi. Tehkää niin kauan että pojan saatte jos on pakko noita myrkkyvaatteita käyttää. Pojilla on sitä paitsi todella rumia vaatteita, miksi joku varta vasten niitä haluaa laittaa, ymmärrän tämän toisinpäin, että poikien synkkä värimaailma ahdistaa, mutta en tähän suuntaan.

En ymmärrä jaottelua tyttöjen ja poikien väreihin. Mun mielestä kaikki käy molemmille.

 

Yhteistyössä