Onko kuukautiskipumainen jomotus supistelua vai mitä se sit on...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Mulla useita kertoja jomottanut selkään ja alavatsaan samalla tavalla kuin kuukautisten aikaan. Pitkäkestoista kovaa kipua. Mutta gyne sanoi äitiyspolilla, ettei se ole supistuksia tai mitään avaavaa kipua... no osaiskos joku kertoa mitä se sitten on ja onko mahdollisesti jollakin avannut tietä vauvalle tai käynnistänyt synnytyksen? :)

[QUOTE="vieras";23746735]Jos raskaus on alussa, voi olla kohdun kasvukipuja, jos lopussa, voi olla supistuksia. Mulla harjoitussupistukset alkoi rv 25 paikkeilla.[/QUOTE]

joo, toki oleellinen asia tämäkin :D Raskaus siis menossa 35. viikolla ja tällaista jomotusta ollut jo useamman viikon.

Mulla enteile lievä kuukautiskipumainen jomotus masussa ja selässä ainakin ihan oikeita suppareita. Sit kaks seuraavaa yötä meniki valvoes supistusten kourissa :D Mut en tiiä kyllä jos noi on kestäny niin kauan. Jos se vartalo vaan jotenkin "venyy" nyt tai jotain niin jos se koskee.. vaikea sanoa :S

tätä on ollut useamman viikon aikana satunnaisesti, ehkä noin 1-2 kertaa viikossa. viimeksi kävin äitiyspolilla kun oli niin kovat kivut mutta gyne vaan vähätteli asiaa ja sanoi ettei ole mitään oikeita supistuksia ja että minä "höpötän".

Mulla oli synnytyksen alkaessa todellakkin kuukautiskivun tyyppistä tuskallista jomotusta alaselässä ja vatsalla. Aiemmin koko raskaudessa en ollut tuntenut ainoatakaan supistusta

tätä on ollut useamman viikon aikana satunnaisesti, ehkä noin 1-2 kertaa viikossa. viimeksi kävin äitiyspolilla kun oli niin kovat kivut mutta gyne vaan vähätteli asiaa ja sanoi ettei ole mitään oikeita supistuksia ja että minä "höpötän".

Varmaan harjoitussupistuksia. Mulle sanoi just neuvolalääkäri että jos niitä on satunnaisesti, ne on harjoitussupistuksia, jos taas on säännöllisesti, ne on oikeita, avaavia supistuksia. Mulla katsottiin kohdunsuun tilanne ja kiinni oli. Ne tuntuu sellaisena jännityksenä, maha ja selkä jännittyy hetkeksi ja tuntuu kuin tulis kakka.

[QUOTE="vieras";23747342]Varmaan harjoitussupistuksia. Mulle sanoi just neuvolalääkäri että jos niitä on satunnaisesti, ne on harjoitussupistuksia, jos taas on säännöllisesti, ne on oikeita, avaavia supistuksia. Mulla katsottiin kohdunsuun tilanne ja kiinni oli. Ne tuntuu sellaisena jännityksenä, maha ja selkä jännittyy hetkeksi ja tuntuu kuin tulis kakka.[/QUOTE]

Ja mulla myös selkää vihloo silloin.

Yhteistyössä