Onko kurjaa olla viimeisillään raskaana heinä-elokuussa?

  • Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti
No en nyt IHAN viimeisilläni ollut kesällä, tyttö syntyi lokakuussa.
Mutta minä nautin kyllä odottaa kesällä! Esikoinen on syntynyt maaliskuussa ja se oli kurjaa, kun piti olla takki ja paksuja vaatteita mitkä mahtuu.
 
moi
Oli viime vuoden kesänä kun oli iin törkeän kuuma! Laskettu aika oli elokuussa ja turvotusta oli 10 kiloa, jalat kuin norsulla. Kuumalla ei mahan kanssa jaksa kauhiasti liikkuakaan. Toisaalta vaateongelma ja kenkäongelmaa on helpompi.
 
Joskus heinäkuussa ollut viimisilläni raskaana ja se oli kamalaa, kun vielä raskausmyrkytys lisänä.Tänä kesänä olisi ollut la 24.7, mutta myrkytys äityi niin pahaksi, että vauva laitettiin syntymään 35+3 viikolla; syntyi 22.06.
 
pomelo
Oli ihanaa, kun riitti ihan kevyt vaatetus - ei tarvinnut murehtia talvitakkeja ja turvonneiden jalkojen survomista saappaisiin ;).

Ja plussaa oli myös, että vauvaa ei tarvinnut heti alkaa työntää toppahaalareihin vaan pääsi ulkoilemaan ihanasti.
 
Riippuu paljolti kesästä... Meillä tyttö on syntyny heinäkuussa ja poika elokuussa, molempien aikana oli tosi lämmintä ja tosi tukalaa. Tyttöä oottaessa liikuin vielä bussilla, ja yritin vähentää menot ihan minimiin.
Kolmannen kanssa ei ollu niin hankalaa, ku poika synty vasta lokakuussa, mut sillon oli kesäki tosi paljon kylmempi.
Neljäs synty helmikuussa, ja siinä oli ongelmana tarpeeks ison takin löytäminen, ja muutenki oli ikävä hikoilla keskellä talvee.:)
 
Belindadhillon
Kesällä 2006 oli tuskaa olla raskaana!! Koko kesän oli hirmuisen kuuma, mulla laskettu oli ihan elokuun alussa, mutta puoliväliin asti mentiin. Kuuma siis oli ja olo etenkin viimeisen kuukauden tuskainen, mutta rennosti ottaen se kyllä meni ihan jees. Paljon vaan lepoa. Mutta jos sais valita, niin mahdollisen seuraavan raskauden ajoittaisin eri tavalla, mutta eihän sitä ajankohtaa tietenkään noin vain päätetä..
 
On kauheaa. Kuuma ja turvotusta ja ei ole pullukalla hyvä helteessä. Onneksi tämä kesä oli kylmä. Mulla kyllä LA vasta tässä kuussa. Ei hyvä tämäkään. Mulla ei ole yhtään takkia joka mahtuis päälle. :/ Enkä jaksa ostaa, kun meinaan joka yö, että tänä yönä mennään synnärille.
 
samaa mieltä
Joo jos on helteistä ja kosteaa. Mutta toisaalta minusta oli kyllä vielä paljon tukalampaa olla viimeisillään keskellä talvea, kaikkien niiden vaatekerrosten takia...!
 
Vaikka kesä 2006 oli tosi kuuma, ei minulla ollut yhtään tuskaista. Turvotustakin tuli vasta parina viimeisenä viikkona. Poika syntyi elokuussa. Nautin vaan, kun ei tarvinnut pukea paljoa päälle (talvitakki jne).
 
vieras
-06 hellekesänö olin raskaana, tyttö syntyi heinäkuussa. Ei ollut tuskaista, päinvastoin! (kaks edellistä syntyny talvella). Sai pukeutua kevyesti, turvonneisiin jalkoihin sai laittaa vaan kevyet sandaalit.

Vaikka olli kovasti turvotusta, nautin silti lämpimästä, ei tehny huonoa ollenkaan
 
PahaSilmä
Viimeisillään olo on varmaan kurjaa aina. Mä oon ollut raskaana kesällä, ja oli kyllä tukalaa. Mutta viimesillään mä en ole ollut, kun toinen syntyi viikolla 36 ja toinen 38. ahtaalta tuntu kuitenkin ja oli kuuma.
 
Oli helteiden aikaan kyllä aika mahdotonta. Mutta oikeastaan olen viimeisilläni vasta nyt, viikko laskettuun. :D
Olo ei ole sen kehuttavampi, vaikka helteet ovatkin hellittäneet. Kaksi edellistä ovat olleet talven-kevään lapsia, joten ainoa tukala asia viimesillään heistä oli vaatteiden päällelaittaminen. Huoh! :x
 
vieras
meidän tyttö syntyi viime vuoden heinäkuussa (loppukuusta). Kyllä jossain välissä oli kuuma, muttei mulla mikään tukala olo ollut koskaan. Kivaa, kun ei tarvinnut paljoa päälle. Mulle ei tullut oikein turvotustakaan yhtään.

Mulla oli helppoa, en sitten tiedä olisko talvella ollut (en ole muutenkaan talvi-ihmisiä).
 
Noita kaksosia odotin viimeisillään kesällä, pojat syntyi 2.8. Tuskallista oli, joka paikka turpos ja pihalla ja sisällä oli tuskallista. Mahdollisimman vähissä vaatteissa palloilin sielä missä kehtasin :D Toisin älykkäänä kävin heinäkuun lopun helteessä rannassa pesemässä mattoja :LOL:
 
Vieras
No ei minusta.
Paljon ikävämpää oli olla talvella. Piti pitää paksuja vaatteita, ei ollut talvitakkia isolle mahalle jne. Kesällä paljon helpompaa, mutta eipä sitä aikaa voi oikein itse päättää.
 
vieras
Joo, nyt elokuun puolessavälissä syntyi meidän tyttö ja täytyy sanoa että kyllä se loppuaika oli melkoisen ahdistavaa... Vaatetuksen puolesta (muiden kuin kenkien) oli tietysti helppoa kun ei tarvinnut paljon toppautua mutta kyllä se turvotus ja hikoilu oli jotain huh huh... :/
 

Yhteistyössä