onko kukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Onko kukaan irtisanonut itseään vakituisesta työpaikasta, jotta voisi hoitaa lapsiaan kotona pidempään kuin 3 vuotta?

Mulla olisi syksyllä töihin lähtö edessä, olen ollut jo 8 vuotta kotona, hoitanut siis neljä lasta kotona. Työni on 3-vuorotyötä, samoin mieheni työ. Ahdistaa jo pelkka ajatus vuorojen järjestelyistä ja lapsien yöhoidon järjestämisestä. Vuorotyö pitäisi lailla kieltää pienten lasten vanhemmilta!

Jos irtisanon itseni hoitovapaalla, niin tuleeko karenssia? Pitääkö minun käydä töissä irtisanomisaika? Tarkoituksenani on etsiä päivätyötä, mutta epäilen ettei sitä niin helposti löydy, varsinkaan tällaisen kotiuran jälkeen.

Tiedän että vakituinen työpaikka tänäpäivänä on lottovoitto, mutta ajatus houkuttelee kyllä kovasti..

Moi!
Oletko ajatellut lähteä opiskelemaan. Voisit hakea opintovapaata työstäsi ei tarvitsisi vielä sanoa itseäsi irti.
Itse olen hakenut opiskelupaikkaa, vastaus tulee kesäkuussa. olen ollut kotona 3v. ja elokuussa pitäisi palata kauheaan työrumbaan...

Voitko hakea virkavapaata? Se pelastaisi vähän aikaa. vuosi, pari. Moni ystäväni on näin tehnyt ja saanut olla vielä hetken kotona. karenssi tulee, se on varmaa. Ja toisaalta jäisit varmaan työmarkkinatuelle jos sillekään jos miehesi tienaa. Itse en noin pitkän kotonaolon jälkeen sanoisi itseäni irti... Etkö voisi tehdä päivävuoroa vain? Tai jos voisit tahdä vaikka 75% työaikaa, olisi enempi vapaata ja lapset vähempi hoidossa... Onhan niitä vaihtoehtoja, mietintämyssy päähän!!

Täällä yksi irtisanoutunut. Ainoa erotus on se, että olen hoitovapaalla ja työttömänä. Hoitoraha ja hoitolisä vähentävät työttömyyskorvausta, mutta kuntalisä tulee maksuun työttömyyskorvauksen päälle.

Itse haluan hoitaa lapsiani, opiskella siinä ohessa, tehdä pieniä töitä ja ennenkaikkea miettiä miksi haluan isona:)

Karenssi alkaa työsuhteen päättymisestä. Jos olet äitiyslomalla tai hoitovapaalla, niin karenssi ei vaikuta niihin. Eli kannattaa irtisanoutua niin, että työsuhde päättyy viimeistään kolme kuukautta ennen kuin ilmoittautuu työttömäksi/jää työttömäksi.

Jos haluat lisää vaihtaa ajatuksia: jenskup@hotmail.com

Yhteistyössä