Onko kukaan vaihtanut lapsensa nimen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsella kamala nimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsella kamala nimi

Vieras
Onko kukaan vaihtanut lapsen nimee ja jos on niin kertokaa kokemuksistanne. Miten luontevasti se onnistu ja miten muut on suhtautunut asiaan? Minkä ikänen lapsi oli kun nimi vaihdettiin?

Tää ei nyt varmaan ole ihan sama keissi, mitä haet takaa mutta:

Mua on pienestä pitäen kutsuttu eri nimellä kuin oikea ristimänimeni. Ja siis nykyinen nimeni tuli ihan vahingossa, vaikka kaikki tiesivätkin oikean nimeni niin mua silti kutsuttiin nykyisellä.

Vanhemmat ajatteli, että saan sitten itse kouluiässä päättää, haluanko ristimänimen vai kutsumanimen omakseni. Vaihdoin sitten vasta 14-vuotiaana kutsumanimen viralliseksi.

Jos mietit sellaista, että vauvan toinen nimi olisikin parempi "eka" nimi, niin vaihda vaan virallisissa papereissa kutsumanimeä, ja anna lapsen myöhemmin itse päättää millä haluaa kutsuttavan :) Mieheni sisko on käyttänyt jokaista kolmea nimeään kutsumanimenä tilanteen mukaan, eksistentiaalisesta kriisistä riippuen, ja anoppi on ihan ok. asian kanssa :D

Näissä aina herää kiinnostus että mikä se nimi on ja miksi siihen on alunperin päädytty?

Tollai voisin vaihtaa että ottais toisen tai kolmannen nimen kutsumanimeksi mutta enpä usko että kokonaan uutta nimeä lähtisin vaihtamaan ilman erittäin painavaa syytä.

• Tykkää
Reactions: Jennan unelma
Mun äitini vaihtoi lapsensa nimen, ikää lapsella oli tuolloin vissiin 16v. Ja lähipiiri suhtautui siihen "koska olen sua aina Sirkuksi kutsunut, niin kutsun jatkossakin"-tyylillä. Mutta kyllä ne siihen uuteen nimeen tottuivat ajan kanssa.

Nykyään en ole enää kenellekään Sirkku.

Yhteistyössä