Onko kukaan värjänny lasten hiuksia?

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Uskaltaa, se on todella hellävarainen, ei tee mitään hiusten omalle värille, lähtee itsekseen pois pesussa :)
Minulla on huonot hiukset jotka eivät kestä enää käsittelyjä, olen sitten silloin tällöin käyttänyt tuota piristykseksi ja se on todella hyvä tuote :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Varmaan uskaltaa, mutta kuulostaa surulliselta. Miksi noin pienen lapsen pitäisi värjätä tukkaansa :/
eihän sen pidä, mut kun itse haluaa kokeilla punaista sävyä, en näe siinä mitään pahaa!
antaisin kokeilla, on kuitenkin sellainen väri joka ei aiheuta vahinkoa ja lähtee hiuksista nopeasti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Varmaan uskaltaa, mutta kuulostaa surulliselta. Miksi noin pienen lapsen pitäisi värjätä tukkaansa :/
eihän sen pidä, mut kun itse haluaa kokeilla punaista sävyä, en näe siinä mitään pahaa!
Ei siinä mitään pahaa ole, jotenkin vaan surettaa, että ulkonäköasiat on niin tärkeitä noin pienelle. Tuntuu, että lapsuus loppuu lyhyeen.
 
Ei tullut kampaajaa minusta
Alkuperäinen kirjoittaja Ding:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Lapsen päänahka on niin ohut, että värien kemikaalit imeytyvät siitä hujauksessa läpi. Miksi turhaan altistaa lasta myrkyille?
Värjää karkkivärillä, on ainakin turvallista.

Tuli mieleen, että mä joskus 10-vuotiaana hoksasin äidin maustehyllyllä punaisen elintarvikeväripurkin. En tiedä mistä idea tuli, mutta kastelin sormen ja otin sormella värijauhetta. Vedin otsatukkaani mielestäni kaksi todella makeeta punaista raitaa. Olin mielestäni aika "cool" =) . Oin saanut väriä otsaanikin eli jos vedin otsatukan pois otsalta - mulla oli kaksi upeaa punaista raitaa myös otsassa!
 
Meillä 6v. tyttö haluaisi PINKIN tukan!! Ja 5v. SINISEN!!Olen sanonut että sitten kun on isompi. Kyselin tuolla parturissa että onko pinkkejä irtohiuksia ja onhan niitä. Ollaankin sitten tytön kanssa sovittu että käydään parturissa ottamassa irtotupsu sen sijaan että värjätään koko pää. Se sitten lähtee helposti jos sattuu neiti päättämäänkin että ei se pinkki/sininen ole sittenkään kiva =) Ja voihan sen irtotupsun laittaa vaikka pinnillä myöhemmin takaisin päähän. Ajattelin vain antaa idean.....
 
kampaaja
Pienenä varoituksena, että ne vaahtovärit ei aina lähde lapsen käsittelemättömästä hiuksesta niin nopeasti pesuissa pois mitä purkin kyljessä lukee...Oma pikkusisko aikoinaan halusi värjätä punertavalla vaahtovärillä ja siitä tuli tyvikasvu ja väri haalistui vähitellen pois puolessa vuodessa. Ainekaan mitään kovin radikaalia värimuutosta noilla ei kannata lähteä tekemään.
Ja joskus taas noi vaahtovärit ei tartu kunnolla jos on oikein terve ja lasimainen hius...

Mun mielestä turvallisia ensimmäisiin värikokeiluihin on jotkut sprayvärit tai hiusmaskarat :)
 
Järki käteen
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Lapsen päänahka on niin ohut, että värien kemikaalit imeytyvät siitä hujauksessa läpi. Miksi turhaan altistaa lasta myrkyille?
Juuri näin. Voi hyvä jysäys, että joku voi edes ajatella lapsensa tukan värjäämistä!? Antakaa lasten olla lapsia, kyllä ne kerkee aikuisena värjätä tukkansa vaikka sata kertaa jos sikseen tulee. Osta värillisiä tekohiuksia/peruukki, ne ajavat asiansa kyllä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Järki käteen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Lapsen päänahka on niin ohut, että värien kemikaalit imeytyvät siitä hujauksessa läpi. Miksi turhaan altistaa lasta myrkyille?
Juuri näin. Voi hyvä jysäys, että joku voi edes ajatella lapsensa tukan värjäämistä!? Antakaa lasten olla lapsia, kyllä ne kerkee aikuisena värjätä tukkansa vaikka sata kertaa jos sikseen tulee. Osta värillisiä tekohiuksia/peruukki, ne ajavat asiansa kyllä.
ihan pakko peesata

 
Musta on aika kauhean näköistä kun pienellä lapsella on juurikasvu! (oon nähnyt ja väri oli juuri punainen, eli kasvoi vain pois, tosin muuttui sellaiseksi hyvin haalistuneen kulahtaneen oranssiksi) Eli en laittais todellakaan kun ei voi tietää miten lapsen hiuksissa väri reagoi.
 
just just
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Varmaan uskaltaa, mutta kuulostaa surulliselta. Miksi noin pienen lapsen pitäisi värjätä tukkaansa :/
eihän sen pidä, mut kun itse haluaa kokeilla punaista sävyä, en näe siinä mitään pahaa!
Tokihan lapsen pitää saada mitä haluaa...
 
Tyttö on nyt reilu 5v, mutta viime joulun jälkeen laitettiin mustia raitoja(juu, ihan kestovärillä, ei pänahasta asti) ja nyt on neidillä villejä liiloja raitoja(liven wild-sävyt)
Saapi kivittää, pähee lyyti :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
Alkuperäinen kirjoittaja Järki käteen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Lapsen päänahka on niin ohut, että värien kemikaalit imeytyvät siitä hujauksessa läpi. Miksi turhaan altistaa lasta myrkyille?
Juuri näin. Voi hyvä jysäys, että joku voi edes ajatella lapsensa tukan värjäämistä!? Antakaa lasten olla lapsia, kyllä ne kerkee aikuisena värjätä tukkansa vaikka sata kertaa jos sikseen tulee. Osta värillisiä tekohiuksia/peruukki, ne ajavat asiansa kyllä.
ihan pakko peesata
peesi.

tuntuu niin surulliselta, jos 5-6v hiuksia pitää jo alkaa värjäämään :'(
 
Ite halusin kans 6-vuotiaana jo värjätä tukkaa, mutta äiti anto luvan vain raitoihin silloin. Olin kyllä todella kateellinen kun naapurin tyttö sai jo 5-vuotiaana vetää koko päänsä pinkiksi.. ^^ Voi niitä aikoja 8-vuotiaana sain värjätä ekaa kertaa koko pään. :D
 
Vieras
Mä värjäytin omani joskus kasilla ja vanhemmat sai kohtauksen. Silloin tuntu epäreilulta mutta nyt vanhempana ymmärtää jo enemmän. En mäkään ymmärrä miks lapsen pitäis värjätä tukkaansa. Eikö lapselle pitäis opettaa että se oma olemus ilman korjauksia on ihan paras ilman värejä ja meikkejä ja lapselle voi kasvaa terve itsetunto kun osaa olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on. Jos jo alle kouluikäsellä on tarve muuttaa omaa ulkonäköä niin ei hyvältä vaikuta tulevaisuutta ajatellen. Sit on jo alle kakskymppisenä rasvaimut ja silarit noin niinkuin kärjistettynä.
 
Likalle on muutama kerran laitettu pinkkejä ja violetteja raitoja. Haluaisi koko päähän värin, mutta en suostu.

Mutta tuo, että surullista kun pitää jo noin pienenä värjätä hiuksia ja ajatella ulkonäköä. No lapsellehan se on leikkiä, vähän kuin äitin meikkien testaaminen. Ei lapsi ajattele sitä tuolla tavoin kuin te.
 

Yhteistyössä