Onko kukaan uudelleen pinnoittanut vanhaa tiilitakkaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Nykyään on vissiin aika paljon vaihtoehtoja siihenkin puuhaan. Monella näkee vain esim. valkoiseksi maalatun takan ja sitä en itse halua. Valkoinen jo värinä ei käy vaan haluaisin jonkun lämpimämmän sävyn. Vanha on siis punatiilinen ja tavallaan ihan ok, mutta jotain piristystä tekisi mieli ja olisi kiva saada siitä pinnasta sellainen "aidon" näköinen kuitenkin.
Onko kokemuksia kenelläkään?

Meillä tehtiin osaa takasta rappaamalla eli pelasi aivan kuin laasti, nostelin ja pensselillä sudin pintaan ja pensselillä saa karhean pinnan. Käy vaikka K raudassa kysymässä niitä on tosi paljon erilaisia. Meillä laitettiin vaalealla, mutta varmasti löytyy muitakin värejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Nykyään on vissiin aika paljon vaihtoehtoja siihenkin puuhaan. Monella näkee vain esim. valkoiseksi maalatun takan ja sitä en itse halua. Valkoinen jo värinä ei käy vaan haluaisin jonkun lämpimämmän sävyn. Vanha on siis punatiilinen ja tavallaan ihan ok, mutta jotain piristystä tekisi mieli ja olisi kiva saada siitä pinnasta sellainen "aidon" näköinen kuitenkin.
Onko kokemuksia kenelläkään?

Voihan takan vaikka rapata tasaiseksi ja eri värisiä laasteja on vaikka hurumykke. Tai laatoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mun vanhemmat maalasi (kylläkin valkoiseksi) punatiilisen takan ja punatiilisen leivinuunin.

Tuli muuten AIVAN erinäköinen!

Mun tekisi mieli ihan samaa.. olen vaan yrittänyt hillitä itseni kun tuo leivinuuni välillä pölläyttää savut sisälle. Ja sitten tuossa olisi myös takka ja hella..

Meillä mökillä on takka, joka oli erivärinen kuin mitä olimme mielestämme tilanneet. Kirvesmies maalasi sen valkoiseksi jollakin kuumuutta kestävällä maalilla, ja se on ollut tosi loistava (siellä hirsiseinätkin on maalattu valkoisiksi, joten sopii muuhun ympäristöön).

Maalaaminen on kaikkein helpoin vaihtoehto, voihan väriksi valita minkä hyvänsä. Mutta voi takan myös laatoittaa, mutta silloin on oltava tarkkana sekä laastin että laattojen kanssa, niiden on oltava kuumankestäviä.

Yhteistyössä