Onko kukaan työskennellyt iltapäiväkerhossa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kais

Tunnettu jäsen
28.12.2010
40 921
18 974
113
Hei, kertokaahan iltapäiväkerhossa työskentelevät vähän millaista on työ iltapäiväkerhossa, millaisia päiviä, aikataulu, välipalat ?

Työt alko 11.00 koska joinain päivinä loppui lapsilta koulu jo tuolloin. Meillä kerho oli auki 16.00 asti, jotkut kerhot on avoinna 17.00
Välipala tuli meille keskuskeittiöltä, useimmissa paikoissa se kuitenkin tehdään itse. Välipala oli 14.00 maissa.
Oli aika vapaa aikataulu. Ulkona oltiin aina välipalan jälkeen ja muutenkin sään salliessa. Lapset saivat leikkiä, pelailla pelejä, askarrella yms. Joskus pidettiin leffapäivä.
Tykkäsin tosi paljon :) Nyt olen vaihteeksi taas koulun puolella töissä, mutta ehkä palaan vielä iltsikkaan =)

Työt alko 11.00 koska joinain päivinä loppui lapsilta koulu jo tuolloin. Meillä kerho oli auki 16.00 asti, jotkut kerhot on avoinna 17.00
Välipala tuli meille keskuskeittiöltä, useimmissa paikoissa se kuitenkin tehdään itse. Välipala oli 14.00 maissa.
Oli aika vapaa aikataulu. Ulkona oltiin aina välipalan jälkeen ja muutenkin sään salliessa. Lapset saivat leikkiä, pelailla pelejä, askarrella yms. Joskus pidettiin leffapäivä.
Tykkäsin tosi paljon :) Nyt olen vaihteeksi taas koulun puolella töissä, mutta ehkä palaan vielä iltsikkaan =)

Okei, kiitos, kun vastasit. :)
Miulla alkaa työt ip- kerhossa ensviikolla, :) kiva tietää vähän etukäteen millaista työ on.
Välipalat on miun vastuulla ainakin ja luultavasti kirjaston kirjapaketit, paikkojen siivous.
Toisaalta mie oon innoissani ja toisaalta hieman jännittää uusi työ. :)

Olisko muita kokemuksia ip-kerhossa työskentelystä ? :)

Mä olen ollut ap- ja ip-toiminnassa töissä vuodesta 2005.

Rutiinit on joka paikassa aika lailla samat: koulu loppuu n. klo 12, 13 tai 14, lapset tulevat kerhoon. Välipala on noin klo 13.30 - 14. Sen jälkeen on yleensä vielä sisäleikkejä ja sitten ulkoilua jossain välissä. Joka päivä ulkoillaan, jos ei sada kaatamalla tai ole tosi kovia pakkasia.

Välipala tulee joko valmiina kaupungin liikelaitokselta tai sitten se ostetaan kaupan tilille ja valmistetaan itse (järjestävästä tahosta riippuen hyvä ja monipuolinen välipala tai sitten aika köyhä). Jos kaupunki on järjestävä taho, tulee välipala aina liikelaitokselta.

Eri puolilla kaupunkia on erilaisia ongelmia lapsilla. Kaikilla alueilla on ongelmia, mutta ne vaihtelevat.

Erityislapsia on paljon.

Parhaimmillaan työ on antoisaa ja hauskaa, pahimmillaan aivan helvettiä. Työkaverit tekee about 90 % työpaikan viihtyvyydestä: paskat työkaverit = paska työpaikka. Työ itsessään on perimmiltään samanlaista joka paikassa.

Saa pelata Kimbleä ja Unoa niin paljon kun sielu sietää!

Yhteistyössä