[QUOTE="fia";24725106]Kyllähän mulla on ruokaan varaa

Jos rahat loppuu niin kaapit on täynnä. Koskaan ei (ainakaan lapsen

) ole tarvinnut nälkäisenä kulkea. Dyykkaamalla saan sellaista ruokaa jota en kaupasta ostaisi. Nälkäänsä voi ostaa kaurapuuroa ja riisiä, mutta joskus on kiva saada vaikkapa eineshampparia tai pizzaa

Hedelmiä ja vihanneksia löytyy myös.
Olen opiskellut aikuislukiossa jolloin en saanut opintotukea. Nyt syksyllä aloitin yliopistossa. En uskalla ottaa opintolainaa ainakaan kokoajan. Kokeilen ensin tämän vuoden näin, jos opinnot etenevät ja ala tuntuu omalta niin nostan opintolainaa ja panostan opintoihin, tosin sitten lopetan osa-aikatyöt jottei minun tarvitse jaksaa tätä iänikuista päiväkotiin kiirehtimistä. Eikä lapsen aina tarvitsisi olla viimeisiä haettavia.
Mut missä olinkaan... Tulot: Opintotuki 260 + asumistuki 360 + lapsilisä 146 + elatustuki 142 + palkkatulot nettona n 270 = 1180. Kappas, nousua jonkun verran

Kohta menee jo 1200 rikki! Toisaalta hinnat taitavat nousta nopeammin kun mun tulot.
Vuokra on siis 650, laskut ja matkakortti 120 elikkä 410/kk jää ruokaan ja vaatteisiin ja kaikkeen muuhun. Kahdelle hengelle. Lapsi kasvaa hurjaa vauhtia ja vaatekulut vievät osansa. Koulukirjani vievät jonkun verran.[/QUOTE]
Tuo yleinen asumistuki on kyllä jännä, mä saan enemmän sitä vaikka vuokra on 100e halvempi? Ja en asu pk-seudulla vaan kaukana sieltä. Siihen taitaa asunnon rakennusvuosi ja neliötkin vaikuttaa, jotka kannattaa huomioda asuntoa valitessa. En kyllä ymmärrä miksi rakennusvuosi vaikuttaa?