Onko kukaan täällä ns. paskatyössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli siis onko joku täällä niin sanotussa paskatyössä? Siis sellaisessa minkä joku luokittelee syystä tai toisesta paskatyöksi.

Jos olet niin missä ja miellätkö itse homman paskatyöksi?
Pidätkö työstäsi?
Onko palkkasi mielestäsi ok?

Itse olen sitä mieltä ettei mikään työ ole paska työtä vaan kaikki työ on arvokasta. Varsinkin nykypäivänä!

Olin puoli vuotta muutama vuosi sitten.
Valtion määrämässä pakkotyössä.
Palkka: 4,40 euroa päivältä.
Työnkuva: Kaivettin poteroita lumihankeen ja kesällä maastoon. Tehtiin telttapaikkoja ja pystytettiin telttoja.
En pitänyt työstäni.

Jos olet niin missä ja miellätkö itse homman paskatyöksi?
Vanhainkodissa, välillä suoranaista paskan pesemistä.

Pidätkö työstäsi?
Ai pidänkö?

Onko palkkasi mielestäsi ok?
Paskasta, kyllä on!

Kyllä monikin luokittelee toisen työni paskatyöksi, lähinnä matalan palkkatason ja olemattomien koulutusvaatimusten vuoksi.

Omasta mielestäni tässäkin työssä voi suoriutua joko hyvin tai huonosti, ja koulutustakin voi hankkia oman motivaation mukaan.
Itse arvostan jokaista työntekijää alaan katsomatta.

Itse pidän alaa mielekkäänä ja viihdyn työssäni, siksi olen sitä koulutustakin tullut hankkineeksi.

Viimeksi muokattu:
Mä teen satunnaisia töitä siivoojana, mutta siivoan mökkejä ja motellia.
Pidän työstäni ainakin näin kun teen sitä satunnaisesti, epäilen että pidemmän päälle voisi olla liian yksitoikkoista työtä.
Palkkani on 9,50e/h ja tulen sillä toimeen.

Mun miehellä on kunnon paskaduuni :D On maanrakennushommissa, ihan kirjaimellisesti joutunut välillä ryömimään paskassa talon alla kun viemäriputket on pettäneet.

Pitää kyllä työstään silloin kun ei tarvitse olla tekemisissä paskan kanssa, ja palkkakin on ihan ok.

Mulla on ns.paskaduuni koska olen sairaanhoitaja.Palkka niin pieni ja paska,että siitä syystä voi työtäni kutsua paskatyöksi.
Jos olisin 15v. sitten ollut viisas niin en todellakaan olisi mennyt Helsingin Ammattikorkeakouluun lukemaan itseäni sairaanhoitajaksi!

Itse olen myyjänä eräässä tilpehööri-putiikissa. Ja työtaakka hirveä. Ei oikeuksia päättää juurikaan mistään, mutta vastuu pitää kantaa kaikesta. Työ 25h viikko ja sillä hemmetin huonosti tulee toimeen.

Joten kyllä on paskatyötä, sanoo Niinistö mitä sanoo. Kyllä jokaisen pitäisi työllään toimeen tulla. Ja miten sitä omaa työtään voi arvostaa kun maksetaan aivan ala-arvoista palkkaa? Alan vaihto edessä.

Olin työllistämistöissä jätevesilaitoksella, jossa tehtäviini kuului lietealtaiden pesu letkulla ruiskuttaen. En kestänyt sitä hommaa viikkoa pidempään. Haju oli kamala ja tarttui kiinni vaatteisiin ja hiuksiin. Onneksi sain vaihtaa vesihuoltotoimistoon toimistotehtäviin.

[QUOTE="kakkonen";25616677]Itse olen myyjänä eräässä tilpehööri-putiikissa. Ja työtaakka hirveä. Ei oikeuksia päättää juurikaan mistään, mutta vastuu pitää kantaa kaikesta. Työ 25h viikko ja sillä hemmetin huonosti tulee toimeen.

Joten kyllä on paskatyötä, sanoo Niinistö mitä sanoo. Kyllä jokaisen pitäisi työllään toimeen tulla. Ja miten sitä omaa työtään voi arvostaa kun maksetaan aivan ala-arvoista palkkaa? Alan vaihto edessä.[/QUOTE]

Tässä kai pätee, että jokainen saa sellaista työtä, mihin katsotaan olevan kykenevä. Palkka myös sen mukaista, mitä työsuorituksesta kannattaa maksaa. Aika monilla tuntuu olevan asenne, jolla mennään vaikka kuningattareksi tai rock-tähdeksi ja toteutumattoman unelman jälkeen katkeroidutaan tai masennutaan tai molempia. Kyllä nuorten ihmisten pitäisi paremmin ymmärtää paikkansa maailmassa.

Olin myös myyjänä sekatavarakaupassa. Mustalaiset kävivät varastelemassa ja muutkin asiakkaat olivat toisinaan mitä ihmeellisimpiä. Ei minusta ole asiakaspalvelijaksi toopeille ihmisille.

Nämä kokemukset lisäsivät kummasti opiskeluhaluja. Luinkin itseni insinööriksi ja nykyään teen siistiä sisätyötä fiksujen ihmisten parissa. Tosin kyllä yksi kusipää mahtuu aina mukaan joka työpaikkaan.

[QUOTE="vieras";25616715]Tässä kai pätee, että jokainen saa sellaista työtä, mihin katsotaan olevan kykenevä. Palkka myös sen mukaista, mitä työsuorituksesta kannattaa maksaa. Aika monilla tuntuu olevan asenne, jolla mennään vaikka kuningattareksi tai rock-tähdeksi ja toteutumattoman unelman jälkeen katkeroidutaan tai masennutaan tai molempia. Kyllä nuorten ihmisten pitäisi paremmin ymmärtää paikkansa maailmassa.[/QUOTE]

Mitä työtä itse teet?

Juu jonkun mittapuun mukaan varmaan olen, postinkantaja. Ei ainakaan niitä kaikkein arvostetumpia duuneja, palkka minulla 11.86 tunnilta. Työni on yleensä mielestäni ihan ok, mutta näin talvella varsinkin raskasta keleistä johtuen, että toisinaan kyrsii:)

Olen sosiaalityöntekijä Espoossa ja kai sitäkin työtä voi kutsua ns.paskaduuniksi.
Nyt onneksi kotona vauvan kanssa ja elämä hymyilee:)
Paskaduuni saa odottaa hetken......

[QUOTE="vieras";25616715]Tässä kai pätee, että jokainen saa sellaista työtä, mihin katsotaan olevan kykenevä. Palkka myös sen mukaista, mitä työsuorituksesta kannattaa maksaa. Aika monilla tuntuu olevan asenne, jolla mennään vaikka kuningattareksi tai rock-tähdeksi ja toteutumattoman unelman jälkeen katkeroidutaan tai masennutaan tai molempia. Kyllä nuorten ihmisten pitäisi paremmin ymmärtää paikkansa maailmassa.[/QUOTE]
Mä en kyllä nyt oikeen edes ymmärrä miten tää vastaa mun kommenttiini. Tarkotatko yleismaailmallisesti vaiko henk. koht. minun työtäni?

Ja asenne ainakin mulla on ihan kohdillaan, kovin nuorikaan en ole. Ja mikäs se nuorten paikka sitten on maailmassa?

olen kaupungin puutarhuri ja hommassa on kyllä paskatöiden piirteitä; roskien kerääminen jota katsotaan alentuvasti ja pidetään alaikäisten kesätyöhommana ja sitten välillä ihan puhtaan paskan peseminen. ei ole oikeasti harvinaista että leikkipuistossa on joku neropatti sotkenut leikkitelineet ulosteella ja niitä pitää sitten mennä siivoamaan ennenkuin paikalle tulee aamuvirkkuja lapsiperheitä.

itse en kumminkaan pidä tätä paskatyönä koska paljon muitakin työtehtäviä on. työskentely on ihanan vapaata, yksin ulkona kesäpäivät, ei pomon kyyläävää katsetta. raskasta on mutta kunto pysyy hyvänä ja talvet sitten lomaillaan, joskin palkatta tietenkin. ja palkka on ihan hyvä, n 12 euroa tunti.

Juu jonkun mittapuun mukaan varmaan olen, postinkantaja. Ei ainakaan niitä kaikkein arvostetumpia duuneja, palkka minulla 11.86 tunnilta. Työni on yleensä mielestäni ihan ok, mutta näin talvella varsinkin raskasta keleistä johtuen, että toisinaan kyrsii:)

Minä tykkäsin aikoinani kovasti, kun olin postinkantajana kesäisin pyöräpiirissä. Kunto pysyi hyvänä ja kotiin ehti jo aikaisin iltapäivällä. Talvella työ ei varmaankaan ole yhtä mielekästä.

Kyllä monikin luokittelee toisen työni paskatyöksi, lähinnä matalan palkkatason ja olemattomien koulutusvaatimusten vuoksi.

Omasta mielestäni tässäkin työssä voi suoriutua joko hyvin tai huonosti, ja koulutustakin voi hankkia oman motivaation mukaan.
Itse arvostan jokaista työntekijää alaan katsomatta.

Itse pidän alaa mielekkäänä ja viihdyn työssäni, siksi olen sitä koulutustakin tullut hankkineeksi.

Kerrotteko myös missä olette töissä?

Unohdin aloitukseen kirjoittaa.

[QUOTE="vieras";25616730]Mitä työtä itse teet?[/QUOTE]

Olen kulkenut työelämän portaita pohjalta ylöspäin. Nyt teen sellaista työtä, jossa arvostetaan ja josta maksetaan. Mutta olen saanut sen tilanteen aikaan omalla työlläni, niin että muut ovat sen huomanneet.

[QUOTE="kakkonen";25616768]Mä en kyllä nyt oikeen edes ymmärrä miten tää vastaa mun kommenttiini. Tarkotatko yleismaailmallisesti vaiko henk. koht. minun työtäni?

Ja asenne ainakin mulla on ihan kohdillaan, kovin nuorikaan en ole. Ja mikäs se nuorten paikka sitten on maailmassa?[/QUOTE]

Tätä juuri tarkoitin. Pitäisi ymmärtää, ilman että kaikki väännetään rautalangasta. Jos oman työn tai palkan arvostus on noin heikkoa, niin missä mahtaa olla vika.

[QUOTE="vieras";25616874]Tätä juuri tarkoitin. Pitäisi ymmärtää, ilman että kaikki väännetään rautalangasta. Jos oman työn tai palkan arvostus on noin heikkoa, niin missä mahtaa olla vika.[/QUOTE]
Tuntematta, näkemättä yhden kommentin lukien on edes sinun hirveän vaikea yrittää arvailla minkälainen ihminen täältä toisesta päästä löytyy.

Oletko sinä itse ollut AINA työssä josta pidät palkkaus hyvä ja kaikki rullaa? Onneksi työni ei määritä minua. Eikä työni ole elinkautinen.

Ja nämä ala-arvoisesti palkatut työt saisi lailla kieltää. Esimerkiksi siivoojat ja kassahenkilökunta saa aivan naurettavan pientä palkkaa. Ja se vika ei löydy ketjun alapäästä vaan ihan sieltä yläpäästä.

[QUOTE="kakkonen";25616677]Itse olen myyjänä eräässä tilpehööri-putiikissa. Ja työtaakka hirveä. Ei oikeuksia päättää juurikaan mistään, mutta vastuu pitää kantaa kaikesta. Työ 25h viikko ja sillä hemmetin huonosti tulee toimeen.

Joten kyllä on paskatyötä, sanoo Niinistö mitä sanoo. Kyllä jokaisen pitäisi työllään toimeen tulla. Ja miten sitä omaa työtään voi arvostaa kun maksetaan aivan ala-arvoista palkkaa? Alan vaihto edessä.[/QUOTE]

No ei kai kukaan tule toimeen jos tekee töitä 4 h päivässä:O No joo, lakimiehet ja lääkärit repisivät kunnon rahat tuostakin ajasta.

Siinä olet oikeassa, että jokaiselle pitäisi löytyä täysipäiväistä työtä sellaisella palkalla, jolla tulee toimeen.

Yhteistyössä