Onko kukaan täällä maalannut kaakelia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uudistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uudistaja

Vieras

Onnistuiko ja millä maalilla?

Haluaisin maalata kylppärin mutta en vielä ole tohtinut. Joskus olen sisustuslehdistä lukenut että on mahdollista.
Maaleja ei kuitenkaan ole mainittu ja esim. Tikkurila ei osaa suositella. Eivät tietenkään halua ottaa vastuuta, vaikka tietäisivät että periaatteessa onnistuu.

Olisin tosi kiitollinen kokemuksista. :D

olemassa ihan asiaan tarkoitettua kaakelimaalia. kalliimpaa kuin normimaali, mut varmasti halvemmaksi tulee kuin kaakeleiden maalaus. joskus luin, ettei suositella tilaan, joka jatkuvasti kostea... mutta pientä pintaremonttia- ohjelmassa maalattiin kyllä ihan pesuhuonekin tuolla.

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
Mun pitäis kanssa seuraavaksi syventyy kylppäriin ja on olemassa kuulemma ihan kaakelimaaleja ja sitten on niitä "tusseja" joilla voi maalata kaakeleiden saumat :)

tiiätkö, onko nuita tusseja monen värisiä? suunnittelen keittiön kaakeleiden maalamista. saumat on tosi ruman väriset ruskeat, nekin pitäisi saada jollain maalattua..

Alkuperäinen kirjoittaja assi:
Mun pitäis kanssa seuraavaksi syventyy kylppäriin ja on olemassa kuulemma ihan kaakelimaaleja ja sitten on niitä "tusseja" joilla voi maalata kaakeleiden saumat :)

tiiätkö, onko nuita tusseja monen värisiä? suunnittelen keittiön kaakeleiden maalamista. saumat on tosi ruman väriset ruskeat, nekin pitäisi saada jollain maalattua..

en kyllä osaa sanoa :/ mä aattelin soitella huomenna noihin k-rauta liikkeisiin ja kysellä, tekis meinaan hirveesti mieli maalata meidän kylppäri :)

Olen nyt maalannut jo meidän kaikki seinät,listat ja nyt on kaverilla meidän ovet, kyllä muuttaa niin paljon ja kiva tehdä itse

Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
olemassa ihan asiaan tarkoitettua kaakelimaalia. kalliimpaa kuin normimaali, mut varmasti halvemmaksi tulee kuin kaakeleiden maalaus. joskus luin, ettei suositella tilaan, joka jatkuvasti kostea... mutta pientä pintaremonttia- ohjelmassa maalattiin kyllä ihan pesuhuonekin tuolla.

Täytyykin yrittää etsiä tuo ohjelma netistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei ollut viimeisessä jaksossa vaan ainkain 3vkoa sitten olleessa..

Alkuperäinen kirjoittaja assi:

en kyllä osaa sanoa :/ mä aattelin soitella huomenna noihin k-rauta liikkeisiin ja kysellä, tekis meinaan hirveesti mieli maalata meidän kylppäri :)

Olen nyt maalannut jo meidän kaikki seinät,listat ja nyt on kaverilla meidän ovet, kyllä muuttaa niin paljon ja kiva tehdä itse

Meidän tunkkainen kylppäri muuttuisi ihan totaalisesti jos maalaisin valkoiseksi. :) Unelmoi*

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei ollut viimeisessä jaksossa vaan ainkain 3vkoa sitten olleessa..

ok

Meilläkin on kateltu keittiön kaakeleita sillä silmällä, että väritä tarttis vaihtaa. Kyllä kuulemma on jotain kaakelimaaleja, sellasella olisi tarkoitus kesällä vetää uusi tyyli keittiöön :)

pikaratkaisuna meidän koko kylpyhuoneen kaakelit maalilla ja saumakynää käyttäen. Tuli ihan siisti, kukaan "tietämätön" ei ole mitään huomannut. Maali tosin pienesti irtoilee, jos joku kova osuu siihen, mutta on helppo "paikkamaalata".
Ronseal kaakelimaalilla maalattiin ja samaan sarjaan kuuluu saumakynä valkoinen.

En ole itse maalannut, mutta tässä pari linkkiä (ellet ole jo googlea käyttänyt apunasi)

http://www.pintanikkarit.fi/kauppa/index.php?art=94
http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/lifestyle/tila/ohjelma__decora?849497