Onko kukaan rokotteen saanut sairastunut SI:n sillai, että rokotteen olisi pitänyt jo vaikuttaa?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
g
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Pandemrixin pakkausselosteen mukaan suojaa 70% tapauksissa sikataudilta.
Niin, kahden rokotteen jälkeen...
Minkä kahden rokotteen?
Lukee ihan Pandemrixin tuoteselosteessakin: luvattuun suojaan tarvitaan 2 rokotetta 3 viikon välein.
Kuullukkaan tuommoisesta... Mutta eihän sitä toista rokotuskierrosta ole tulossa vai? Ainakaan ei kolme vk ekasta.
 
g
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö nämä rokotteen ottajat ole YHTÄÄN tutkineet/kelanneet ITSE mitä rokotteella saa/ei saa?
No meille ei rokotetta oteta, joten mulle yks hailee. Mutta enpä tiennyt tuosta et pitäis olla kaksi rokotetta. Montako prosenttia sen yhden teho siis on? Vai eikö sitä nyt varmaksi tiedetä?
 
Mulla näin
Mulla tuo rokote toimi aika hyvin. Sain sen 4 pv ennen synnytystä ja menin 7pv rokotuksen ottamisesta kotiin, missä lapset olivat sairastuneet sikainfluenssaan tosi kovin oirein.

Mulla turposi kurkku kovasti ja pää oli hirmuisen kipeä, mutta muilta oireilta säästyin. Olen varma, että rokote pelasti minut.

Asiantuntijoiden mukaan rokotteen antama suoja ja sen alkamisajankohta ovat yksilöllisiä ja hyvinkin vaihtelevia ja joku voi kuulemma saada kohtuullisén suojan jo viidessä päivässä. Itse sain melko hyvän suojan viikossa ja ilmeisesti vasta-ainemuodostus oli minun kohdalla tavallista ärhäkämpää, oireet rokotuksestakin olivat rajut. Käsi oli päivän niin kipeä, ettei sitä voinut juuri liikuttaa ja järkyttävä pääkipu kesti kolme päivää.

Poika, joka oli rokotekokeilussa ja sai kaksi rokotetta sairastaa nyt ja saa jatkuvasti spiralla astmalääkkeitä hengenahdistuksen takia.
 
g
Alkuperäinen kirjoittaja Mulla näin:
Mulla tuo rokote toimi aika hyvin. Sain sen 4 pv ennen synnytystä ja menin 7pv rokotuksen ottamisesta kotiin, missä lapset olivat sairastuneet sikainfluenssaan tosi kovin oirein.

Mulla turposi kurkku kovasti ja pää oli hirmuisen kipeä, mutta muilta oireilta säästyin. Olen varma, että rokote pelasti minut.

Asiantuntijoiden mukaan rokotteen antama suoja ja sen alkamisajankohta ovat yksilöllisiä ja hyvinkin vaihtelevia ja joku voi kuulemma saada kohtuullisén suojan jo viidessä päivässä. Itse sain melko hyvän suojan viikossa ja ilmeisesti vasta-ainemuodostus oli minun kohdalla tavallista ärhäkämpää, oireet rokotuksestakin olivat rajut. Käsi oli päivän niin kipeä, ettei sitä voinut juuri liikuttaa ja järkyttävä pääkipu kesti kolme päivää.

Poika, joka oli rokotekokeilussa ja sai kaksi rokotetta sairastaa nyt ja saa jatkuvasti spiralla astmalääkkeitä hengenahdistuksen takia.
Onko pojalla si? Onko ennen ollut taipumusta hengenahdistukseen? Kurkunpään tulehdus?
 
mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Pandemrixin pakkausselosteen mukaan suojaa 70% tapauksissa sikataudilta.
Niin, kahden rokotteen jälkeen...
Minkä kahden rokotteen?
Lukee ihan Pandemrixin tuoteselosteessakin: luvattuun suojaan tarvitaan 2 rokotetta 3 viikon välein.
WHO on tuon Pandemrixin tuoteselosteen päiväyksen jälkeen päivittänyt näitä tietoja, ja julkistanut että yksi rokote riittää antamaan suojan.
 
paha rokote
Kaveri poika sai sikainfluenssan ja sitä myötä aivokalvontulehduksen ja keuhkokuumeen vaikka rokotteen ottamisesta oli lähes 3 viikkoa. Alkaa epäilyttää että tauti tulee pahempana jos sen saa piakkoin rokotteen ottamisesta. Mietin sitäkin 2-vuotiastakin joka kuoli.
 

Yhteistyössä