onko kukaan ostanut asuntoa/taloa ja myynyt melkein heti?

Siis hulluhan minä olen... mutta alle vuosi sitten ostin asunnon ja nyt bongasin talon jonka HALUAN!! Järkyttävän typerää olisi ostaa? Tiedän kyllä kahden vuoden säännöt verotusasian kanssa mutta enemmän mietityttää että voiko aikuinen tehdä tällasiä ostoksia ja vaihdella kämppiä vuoden välein...
 
vieraskin.
Voisin ymmärtää tuollaisen, jos olisi tietynlaista asuntoa etsinyt, mutta ei ole tullut kohdalle ja sitten tyytyy ihan muuhun. Sen jälkeen löytyykin sitten se unelma.

Mitä ihanaa ja ihmeellistä siinä uudessa talossa nyt olisi. Mitä huonompaa verrattuna nykyiseen. Ihan noin vain ei vaihto onnistu, vaan täytyy myydä edellinen pois. Toisaalta miten nykyisen asunnon arvo. Arvo varmaankin on laskenut ehkä hieman, kun asuntokauppa on vähän pysäyksissä verrattuna vuoden takaiseen.
 
"m.k"
No joo, tästä on jo useampi vuosi, mut ostettiin rivarinpätkä ja rempattiin se, ja muutama kk myöhemmin löytyi the talo, joka sitten piti ostaa. Meille tuli kyllä voittoa ihan jonkun verran rempan kautta, muta ajat on nyt muuttuneet.
 
"hmh"
Nou hätä tänä aikana, on tuommoinen toiminta ihan mahdollista. Kulujahan muutosta aina vähän syntyy, mutta jos mieli on semmoinen, että tää on nyt SE, ja rahkeet riittää, niin siitä vaan.

Sitä veroa tuskin tarvitsee nyt pelätä, näinä ankeina aikoina... Jos kumminkin olette tehneet mitä tahansa remppaa sinne, niin toivottavasti on kuitit tallella, JOS sitä myyntivoittoa sattuu kumminkin tulemaan.
 
Faijas
Siis hulluhan minä olen... mutta alle vuosi sitten ostin asunnon ja nyt bongasin talon jonka HALUAN!! Järkyttävän typerää olisi ostaa? Tiedän kyllä kahden vuoden säännöt verotusasian kanssa mutta enemmän mietityttää että voiko aikuinen tehdä tällasiä ostoksia ja vaihdella kämppiä vuoden välein...
Kaikkeahan sitä voi tehdä, varsinkin jos on riittävästi varoissaan.
Kansantalouskin kiittää ahkeruudestasi, sillä tuon mainitsemasi kahden vuoden säännön vuoksi mahdollinen myyntivoittosi on raskaasti verotettu ja silti maksat kaikki tavanomaiset varainsiirto-, kiinteistö-, yms-, riistoverot kaupoistasi.

Silti, jos oikeasti tiedät mitä haluat ja sinulla on taloudelliset mahdollisuudet saavuttaa haluamasi, go for it, girl!
 
"muuttaja"
Ihan mielenkiinnosta: millainen tämä unelmatalo sitten on? En huolehtisi myytivoitosta menevästä verosta, koska et varmaa saa myyntivoittoa, mutta paljoko olisi 4% kiinteistövero?
 
Ok-talo mutta vanha ja "edullinen" eli kunto voi olla mätä. Hullu mä olen, järjellä ajateltuna. Tää vaan on alueelta mitä haluan ja sellanen mihin varaa... mutta iso tyttö kun olen mietin asiaa ennen kuin edes omastani alan arviota kyselemään. Noi verot kyllä farmittaa. Useempi tonni "turhaan"...
 

Yhteistyössä