Onko kukaan ollut palkkatuki työsuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olisi työpaikka tiedossa mutta ensimmäinen vuosi menisi silleen, että työkkäri tulisi vastaan palkkatuella. En ole koskaan kuullutkaan kyseisestä systeemistä. Käsitänö oikein, että työnantajan kanssa solmin ihan normaalit työsopimukset(palkka on mitä on) ja työnantaja hakee työkkäriltä palkkatukea(tuki on mitä on)? Kun myönteinen päätös tulee niin työsuhde voi virallisesti alkaa? Onko työajalla rajoituksia vai onko ihan normaalit 8h päivässä?

En ole ollut mutta olen hoitanut näitä asioita. Työnantaja maksaa sinulle palkan normaalisti ja hakee tuen maksuun itselleen. Työaika voi olla osa- tai kokoaikainen.

Mä olen ollut puoli vuotta palkkatuella toimistohommissa. Sain ihan normaalisti työnantajalta normaalin palkan ja he sitten hakivat työkkäristä sen tuen. Itse ei siis tarvinnut tehdä muuta kuin kirjoittaa työnantajan kanssa työsopimus.

Alkuperäinen kirjoittaja TA:
En ole ollut mutta olen hoitanut näitä asioita. Työnantaja maksaa sinulle palkan normaalisti ja hakee tuen maksuun itselleen. Työaika voi olla osa- tai kokoaikainen.

Eli käsitin oikein. Nyt kaikki riippuu työkkärin päätöksistä, että myönnetäänkö meille sitä tukea.
Voiko työsopimusta ensin solmia esim.3kk ja katsoa sitten tilanne uudelleen?

Olen ollut ja olen edelleenkin. Ja aika usein näitä palkkatukitöitä käyttävät eri yhdistykset ja tai yhteisöt, koska heillähän ei liikoja ole likvideettiä maksaa koko palkkaa työntekijälle. Toki myös yksityiset ja kunnatkin käyttävät palkkatukityöntekijöitä, koska palkkamenot pienenevät tuen saamisen myötä melkoisesti.

Yhteistyössä