Onko kukaan ollut muistotilaisuudessa, jossa on tarjottu

• Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti
"Kifa"
Yhden iäkkään sukulaisen hautajaisissa muistaakseni kyllä tarjottiin napsut lakkalikööriä tai jotain vastaavaa. Vainaja oli sukujaan pohjanmaalta (etelämmäs kyllä muuttanut) eikä kuulemma pohojalaasis hautajaasis sovi kuivin suin olla ;)

[QUOTE="Kifa";28285908]Yhden iäkkään sukulaisen hautajaisissa muistaakseni kyllä tarjottiin napsut lakkalikööriä tai jotain vastaavaa. Vainaja oli sukujaan pohjanmaalta (etelämmäs kyllä muuttanut) eikä kuulemma pohojalaasis hautajaasis sovi kuivin suin olla ;)[/QUOTE]

Mä oon pohojalaanen enkä oo kyllä kuullu hautajaasista joissa olis tarjooltu alkoholia edes napsun vertaa tai konjakkia kahvin kans. Häis kyllä osataan ottaa. :whistle:

Mun ystävän hautajaisilla oli "jatkot". Hautauksen jälkeen virallinen osuus oli seurakuntatalolla, sieltä sitten (oli myös ilmoitettu hautajaiskutsussa) siirryttiin jatkoille ystäväni lempipaikkaan. Joillain meistä meni ihan tappiin asti :whistle:
Tämä siis vainajan toiveesta, ja oli kyllä ihan mukava, hänen oloisensa tilaisuus.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
"Vieras"
Mun sukulaiset on uskovaisia, ei ole alkoholia ollut niissä hautajaisissa joissa olen itse ollut. Kuullut olen kyllä, että erään vanhan arvokkaan herran hautajaisissa oli herran itsensä toiveesta tarjottu pienet tujaukset herran lääkkeeksi vuosikausia ottamaa konjamiinia. Kuulosti hyvin kunnioittavalta, kun lapsenlapsi tätä minulle kertoi.

"vierasvieras"
Olen ollut ravintolassa tarjoilemassa muistotilaisuudessa jonka teemana oli, että otetetaan sen kuolleen muistolle :D ryhmä koostui ikäihmisistä n. 70v ylöspäin, edemennyt oli ollu joku 80v nainen ja hänen toiveenaan oli ollut kunnon peijaiset eikä surujuhla.
Omien omaisten muistojuhlissa ei ole ollut tällaisia.

"..."
Olen. Hautajaisissa ei ollut kuin vainajan kaksi poikaa ja toisen avovaimo. Vainajan toive oli, ettei mitään virallista muistotilaisuutta pidetä, vaan ottavat muutaman hänen muistolleen. Minä liityin mukaan vasta baarin terassilla ja otettiinhan siinä "muutama" muistojuoma.

..
Oman isäni hautajaisissa tarjottiin viiniä ruokajuomana, tottakai kun hyvää ruokaakin oli tarjolla. Kukaan ei ollut humalassa ja myös virantoimituksessa ollut seurakunnan normaali pappi (eli ei mikään perheemme ennestään tuttu) joi viiniä aterialla.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28286621]Paitsi että yhden viinaan kuolleen muistotilaisuudessa ei ollut sitä konjakkiakaan , mikä oli ihan hyvä juttu.[/QUOTE]

Joo, olisi voinut olla vähän outo tunnelma. Meidän suvun alkoholiin kuollut haudattiin hiljaisuudessa vain ihan oman perheen (leski ja vainajan lapset sekä vainajan sisarukset puolisoineen, ei sisarusten lapsia) kesken vähän kuin salaa.

Yhteistyössä