Onko kukaan nähnyt enkeleitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tää sun enkeli on ihan maalista lihaa. Hoitaja vieressäsi on puhunut ja rohkaissut sinua. Se valo on lamppu joka on hoitajan pään takana ja heijastaa. Hoitaja kävi sinua katsomassa leikkauksen jälkeen ja lääkkeet tekee tepposen tuosta lipumisesta.

Kaikkea sitä ihmiset uskoo ja tulkitsee :D

Samaa aioin sanoa. Tietysti niitä näkee vähintäänkin unossa, jos on lapsuudessa kuullut lauluja tai juttuja niistä, mielikuvitus muistaa ne aina ja yhdistää johonkin sopivaan asiaan.

"Enkeleiden lukumäärä on 365" lukee ikivanhassa kirjoituksessa, joka on löydetty autiomaan hiekasta. "Päivä vain ja hetki kerrallansa"- laulun voi hyvin ymmärtää sitä kautta.

Unessa, oli tarkoitus kirjoittaa. En ole nähnyt niitä edes unissani.

Mutta raamatuntutkimus on mielenkiintoista, kun niissä teksteissä, mitä on joku kai laittanut talteen niinkin pitkäksi aikaa... No, miten lie sinne ruukkuun ovat joutuneet, mutta onhan hienoa, että nykyään ei tarvitse uskoa pelkkiin tarinoihin. Mun mielestä tuo liittyy kalenterin historiaan jollakin tavalla, koska ajanlaskukin on aloitettu uudelleen. Jos ajatellaan, että aurinko paistaa aina jostakin kulmasta kerran päivässä, voisi sitä kulmaa nimittää eräänlaiseksi enkeliksi? Mutta voivat ne olla myös halo-ilmiöitä.

Jari Luomasen ottamissa kuvissa oli aivan ihania kuvia, mm tämä missä pakkanen tekee kuurasta ja aamukasteesta siiven muotoisia lumihöyheniä. Näitä näkee aikaisin aamulla useinkin, jos haluaa. Paljon enkeleitä, eikö? Siellä missä kylmä ja kuuma kohtaa, syntyy niitä "luomuksia".

Olen nähnyt jonkinlaisen valoisan "hahmon", en tiedä mikä tai kuka se oli.
Ei mitenkään pelottava kuitenkaan ja meitä oli useampi todistamassa sitä samaa näkyä.
Isäni ja isoisäni ovat nähneet enkelin, isoisälle enkeli puhunutkin.
Tiedän myös tapauksen, missä nuoren kuoleman jälkeisenä yönä revontulet muodostivat enkelin taivaalle turmapaikalla (tästä on kuvakin ja revontulet tosiaan muodostivat täydellisen enkelihahmon, en ole koskaan nähnyt revontulien käyttäytyvän niin).

En ole sillä tavalla uskonnollinen kuin se yleensä mielletään, eli en usko jumaliin tai "pyhiin kirjoihin", mutta henkimaailma on minulle todellinen kyllä.
Ei mitenkään yliluonnollista mielestäni, vaan osa elämää ja maailmankaikkeutta.
Esim. tuon revontulienkelin ajattelen niin, että se oli kaunis muistutus siitä, kuinka me kaikki olemme yhtä; elävät olennot (aineelliset ja aineettomat), luonto, maailmankaikkeus.
Täällä mun kotonakin elää tyyppi jota mä en näe, mutta hän touhuilee täällä välillä kaikenlaista ja antaa merkkejä läsnäolostaan.

Joo olen nähnyt ja ruurankoja kanssa.
I5oOmKZ.jpg

Mistähän on peräisin ajatus että kuolleista tulee enkeleitä? Ei tule, kyllä ihminen pysyy ihmisenä kuoltuaankin ja enkelit ovat enkeleitä. Kuolleista pikkulapsistakaan ei tule enkeleitä.

Ei tietenkään tule, vaan jäävät muistoina vaikuttamaan toisten elämään.

Monissa lauluissa on kultakruunu ja valkoiset vaatteet jne... kaikkea sellaista. Ja jotku saavat vieläpä helmiä siihen kruunuun elämänsä aikana - tai ainakin lapsille sellaisia tarinoita on kerrottu. Kai ne jutut sitä jäävät elämään jonnekin? Tässä on mielleyhtymä, joka tarvis vähän lisää selvennystä. Miksi kruunu- nimi tuolla?

Ei tietenkään tule, vaan jäävät muistoina vaikuttamaan toisten elämään.

Monissa lauluissa on kultakruunu ja valkoiset vaatteet jne... kaikkea sellaista. Ja jotku saavat vieläpä helmiä siihen kruunuun elämänsä aikana - tai ainakin lapsille sellaisia tarinoita on kerrottu. Kai ne jutut sitä jäävät elämään jonnekin? Tässä on mielleyhtymä, joka tarvis vähän lisää selvennystä. Miksi kruunu- nimi tuolla?

Ja nyt tuli jo ihan paha olo...kultakruunut ja!

Eeva Kela haastatteli äsken professoria Turun yliopistosta ja hän kertoi todella selkeästi siitä, miten ne asiat on suunnoteltu. Siis täytyy mennä vuosia taaksepäin aika pitkälle... Mut katsokaa uudelleen aamutv. Eevalle tätä kautta:love: kiitos!

Jopas sattui, juuri kun olisin halunnut katsoa uudelleen sen ohjelman. Mitä hän oikeastaan sanoi... Noi suorat lähetykset ovat just parhaita:cautious:

Istuin rannalla ja katselin kahta koivua. Olin vähän allapäin. Koivun runko alkoi muuttua hopeaksi ja kimaltavaksi. Koko runko hehkui hopeisena kimalteena. Sen ympärille tuli vaaleanpunainen kirkas valo.En nähnyt miään hahmoa mutta tuli olo että on hyvä ja lämmin olla. Että kaikki järjestyy. Siitä asti olen luottanut että asiat järjestyy kohdallani ja niin on käynytkin. Uskon että luonani vieraili enkeli Ariel jonka väri on vaaleanpunainen ja joka vastaa luonnosta ja vesistöistä.

Olen naimisissa enkelin kanssa, Riikinkukkoenkelin. :) Earth Angel, sellainen voi olla kuka tahansa.

Ns. yliluonnolliseen enkeliin tai vastaavaan olentoon olen kylla myoskin tormannyt, mutta minulle ne eivat edusta enkeleita, vaan valaistuneita sieluja, opettajia, suojelijoita.

Mikäli alkaisin nähdä enkeleitä, menisin MRI:n. En usko yliluonnolliseen. Emme vain ymmärrä kaikkea.

Esimerkiksi kuolevan ihmisen "sielun poistuminen ruumiista" on asia, jonka olen kokenut (samalla tavoin kuin Sid Watkins Sennan kuolemassa). Tunnetta on hieman hankala selittää, mutta se on sellainen hetkellistä ahdistusta aiheuttava, "paniikki", jonka jälkeen tulee rauhallinen olo. Kuoleva sen sijaan huokaisee ja rentoutuu (usein keho kuolee n. vuorokauden sisällä tästä tapahtumasta).