Onko kukaan kokeillut tätä reseptiä (possu-banaanipata)? Millä limettimehun voisi korvata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No itselläni noita on aina :)
Eikös kaikilla :D

Ei sentäs, sitruunaruohoa ei nyt oo ;)

Lähes aina itse joudun ns. säveltämään ruokia kun ei aina kaikkia reseptin mausteita löydy mutta tossakin on possu ja banaani ne tärkeimmät.

Mä käyn usein kiireessä kaupassa, ostan sitä sun tätä, ja sitten kotona alan miettiä mitäs näistä saisi aikaan... :D on mulla varmaan joku perushahmotelma ollut päässäni, kun ostin possua ja kookosmaitoa, banaania ja muita aineksia sattui sitten olemaan kotona paitsi sitä limettiä ja korianteria.

[QUOTE="Lissu";29394636]Basilikaa olin vähän ajatellutkin korianterin tilalle. Etikka ei oikein houkuttelisi, hmm.

Vähän on pahantuulista porukkaa näköjään täällä tänään. :D[/QUOTE]

Pahantuulista??? Helkkarin vatipää "haluan valmistaa possupataa mutta ei oo possua eikä sitä pataakaan" :headwall:
Jos ruokaan kuuluvat perusainekset puuttuu niin silloin silloin mennään kauppaan tai tehdään jotaki muuta ruokaa. Miten joku VOI olla noin yksinkertainen??

[QUOTE="Lissu";29394754]Mä käyn usein kiireessä kaupassa, ostan sitä sun tätä, ja sitten kotona alan miettiä mitäs näistä saisi aikaan... :D on mulla varmaan joku perushahmotelma ollut päässäni, kun ostin possua ja kookosmaitoa, banaania ja muita aineksia sattui sitten olemaan kotona paitsi sitä limettiä ja korianteria.[/QUOTE]

Ihan pikkuvinkki kun oot noin umpiluupää että jos sun on tarkoitus valmistaa joku ruoka resepti mukaisesti niin kirjoita kauppalappu tai jos et osaa kirjottaa niin pyydä jotakuta naapurin vanhempaa ihmistä auttamaan sua siinä.

[QUOTE="viera";29394792]Ihan pikkuvinkki kun oot noin umpiluupää että jos sun on tarkoitus valmistaa joku ruoka resepti mukaisesti niin kirjoita kauppalappu tai jos et osaa kirjottaa niin pyydä jotakuta naapurin vanhempaa ihmistä auttamaan sua siinä.[/QUOTE]

Kukas sun korvapuustin päälle on istunut?

Löytyihän tämä ketju vielä. :) Eli kun lupasin ilmoitella: käytin limettimehun sijasta omenamehua+pikku lorausta omenaviinietikkaa ja korianterin jätin lopulta vaan pois, kun huomasin että sitähän olikin käytetty pelkästään koristeluun. Muutoin oli reseptin mukainen annos.

Maut oli ihan kohdillaan, mutta itse en kovin innostunut banaanin mausta kastikkeessa. Ehkäpä jos sen korvaisi vaikka ananaksella, niin olisi meidän poppoon mieleen. Mutta banaania lukuunottamatta ihan toimiva resepti. :)

• Tykkää
Reactions: PeskyPixie ja MIES!

Yhteistyössä