Onko kukaan kokeillut beetasalpaajia essentiaaliseen käsien vapinaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sanna"

Vieras
Mulla on tämmönen ikävä ja haitallinen ongelma eli mun kädet alkaa täristä jännittävissä tilanteissa, etenkin tarkkuutta vaativissa tilanteissa. Vaiva on aika ikävä varsinkin kun opiskelen hoitoalalla ja kun pitää pistää esim.insuliinia niin varsinkin tuollaisissa tilanteissa vaiva on suorastaan haitallinen ja tulee itselle vaivautunut olo. Näen nyt jo suorastaan painajaisia jostain pistosnäytöksistä ja kuinka "vakuuttavan" kuvan itsestäni annan vapisevine käsineni. Ongelmaa ei ole silloin kun kukaan ei mua katso ja seuraa, mutta näin opiskelijana se nyt vaan on niin, että mun tekemisiäni seurataan. Luin netistä beetasalpaajista jotka voisivat auttaa. Onko kellään parempaa ja asiantuntevaa tietoa asiasta?

[QUOTE="sanna";28230742]Mitä on propralit?[/QUOTE]

Beetasalpaajia. Mulle niitä määrättiin korkeeseen sykkeeseen, joka johtui kilpirauhasen liikatoiminnasta. Kannattaa kysästä lääkäriltä. Tai sitten opiskelupaikan terkkarilta, opiskelijanahan olet oikeutettu opiskeluterveydenhuollon palveluihin.

Kyllä Propral auttaa käsien vapinaan. Mä käytän Propralia rytmihäiriöihin, verenpaineeseen ja jännitykseen, ihan säännöllisesti, joten mun ei tarvi ennakoida mitään jännittäviä tilanteita. Otan tabletin aamulla ja illalla ja tarvittaessa vielä päivälläkin. Jos on tiedossa jokin tosi jännittävä tilanne kuten työkokous, niin otan kaksi tablettia. Ei tärise kädet eikä värise ääni eikä edes kaula ole räikeän punainen. Beetasalpaaja on siinä mielessä hyvä lääke, ettei se vaikuta keskushermostoon.

Sulla ei estä tuo vapina ammatissa toimimista? Itselläni nimittäin sama vaiva.. Mietin kouluttautumista ja hoitoala kiinnostaisi mutta epäilen, että tämä estää sen..

Yhteistyössä